Düsseldorff
E El-Löken66 skrev:
En sak kan vi an ta.
Och det är att T M inte gillar Svag Ströms något vidare. Och är totalt o kunnig om sina av lopp.

Allt ut över det är rena spukaltioner. Så vi måste inte an ta nåt. Annat än det vi an tar. 😇
Men sluta svamla snälla! Vad är du ute efter?

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Hur länge sen var det hen ren gjorde sina av lopp, detta måsta göras minst var annan månad?
Vilken/vilka del(ar) av avloppet måste rengöras minst varannan månad?

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Men sluta svamla snälla! Vad är du ute efter?
Att förstöra de trådar denne medlem envisas med att tramsa i varje gång löken poppar upp ur jorden efter en tyvärr kortare Törnrosasömn för att hämta kraft att trolla.

• Gilla
Düsseldorff och 1 till
  • Laddar…
S
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Nej jag hade sagt att jag kan rengöra det åt honom på fem minuter istället för hans extra timme.
Men om han hade sagt att han ska fakturera en timme för att rengöra det så hade jag velat ha det!😊
50 sidor in och du har fortfarande inte förstått att du inte kan begära att få köpa Jourhavandes verktyg 😂

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Fairlane
S SueCia skrev:
50 sidor in och du har fortfarande inte förstått att du inte kan begära att få köpa Jourhavandes verktyg 😂
Här håller jag med dig och det är väl en grej som TS gjorde lite dumt i början av tråden. Verktyget kan behövas till fler jobb och värdet på verktyget borde inte spela någon roll. Däremot kan man ju förstå irritationen om en skruvmejsel för 50 kr blir smutsig och det tar 2 minuter att ta fram en trasa och torka av den och vips hamnar man en minut in på nästa timme. Någon sorts rimlighetskänsla bör man ju ha i de lägena. Sen blir det som alltid ett gränsdragningsproblem.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Blir du ledsen när kunden synar dig 😄

Om han överskred 2h och inte fyllde upp 3:e timmen med rengöringen så skulle jag be han polera bestick för resten av tiden. Varför ska jag bjuda på resterande tid?

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S
Maxwells demon TotalControl skrev:
Om han överskred 2h och inte fyllde upp 3:e timmen med rengöringen så skulle jag be han polera bestick för resten av tiden. Varför ska jag bjuda på resterande tid?
Så funkar ju inte betalningsmodellen och det vet du. Du betalar inte för timmen, du betalar för påbörjad timme :)

• Gilla
Dahlberg68
  • Laddar…
S
Blir du ledsen när kunden synar dig 😄
Vilken kund? 😂

Blir du ledsen när din kund vägrar betala för trädgårdsarbetet du utfört?

S SueCia skrev:
Så funkar ju inte betalningsmodellen och det vet du. Du betalar inte för timmen, du betalar för påbörjad timme :)
Fast här verkar han ju gjort annat i bilen och resa, arbete och rengöring skulle utan problem gå på mindre än 2h. Om man pratat i telefon och precis sticker över 2h så ska man väl inte påbörja en timme till?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
S
J JohanLun skrev:
Fast här verkar han ju gjort annat i bilen och resa, arbete och rengöring skulle utan problem gå på mindre än 2h. Om man pratat i telefon och precis sticker över 2h så ska man väl inte påbörja en timme till?
Körde han inte samtidigt som han prata i telefon?

Håller med om att om tid som inte har med jobbet att göra, gör så det drar över så ska det inte debiteras

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Körde han inte samtidigt som han prata i telefon?

Håller med om att om tid som inte har med jobbet att göra, gör så det drar över så ska det inte debiteras
Jag orkar inte läsa 200 sidor text igen. Som jag förstod så ringde TS till Jouren som låg ca 15-20 minuters bilfärd från TS, bilen kom, han satt i bilen en stund, kom in och arbetade 15 minuter. Gick igen. Och sen kom fakturan på 2h minsta debitering och en extratimme som vid samtal motiverades med rengöring.

Jag har full förståelse för att saker och ting tar extratid, att ta fram saker, rengöra, plocka undan så drar tiden snabbt iväg. Men om resa och arbete på plats var << 1h är det rätt orimligt att det tar ytterligare 2h att rengöra en pump som den på bilden. Att man ska behöva ta sig till nån slags industriell spolplatta för att rengöra detta låter ju löjligt. Spolar man denna under kranen och lägger den i en påse så borde både kundens hus och hantverkarens bil gå säker från nedsmutsning. Grundligare tvätt är tveksamt om det behövs, men om det behövs kan det inte ta mer än 20 minuter och borde kunna anstå tills man kan göra det på ordinarie arbetstid utan extra resor. Om kunden blev tillfrågad om att tillhandahålla en plats (handfat/dusch) där pumpen kunde sköljas men hantverkaren blev förvägrad detta kan jag se rimligheten i att åka till annan plats att göra detta...

S SueCia skrev:
Vilken kund? 😂

Blir du ledsen när din kund vägrar betala för trädgårdsarbetet du utfört?
Jag tror inte någon hade velat köpa mitt trädgårdsarbete😄

• Gilla
linneac
  • Laddar…
S
Jag tror inte någon hade velat köpa mitt trädgårdsarbete😄
Men du är ju trädgårdsmästare :O

S SueCia skrev:
Men du är ju trädgårdsmästare :O
Haha jag tror du hade förstått att jag inte var det om du sett min trädgård 😂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.