Om jag köper en vara ska den motsvara de förväntningar man kan ställa. Köper jag en tilläggstjänst av samma företag så förväntar jag mig att den ska bli utförd enligt överenskommelse. Hade det som i detta fallet gällt Folkpool hade jag vänt mig dit med min reklamation. Skulle inte varit intresserad av att diskutera med åkare och montörer, det hade varit säljarens problem. Om inte de lyssnat på mig och gjort något åt mitt problem hade jag också varnat för företaget. Jag skiter i vem de anlitar som underleverantörer men för mig så representerar de det säljande företaget.

Hade jag representerat Folpool så hade jag gjort min kund nöjd och rent av bytat underleverantör med vetskap att deras slarv orsakat mig ett dåligt rykte!
 
Naturligtvis känner vi alla sympati för TS.

Men det finns lite luckor i resonemanget som skulle behövas fyllas i, några av dem har redan nämnts.

A. Erbjöd ÅF att korrigera lyftet i efterhand då det inte utfördes enligt TS önskemål?
B. Vad har ÅF gett för ursäkt till att inte dom 1500kr i lyftavgift har återbetalats?
C. Betalade TS allt i förskott, om inte varför bestred han inte fakturan till ÅF?
D. Om inte A ovan är ett faktum, har då TS skriftligen begärt ersättning av ÅF för den extra tusenlappen det kosta att lyfta?
E. Då det nu gått 3 månader och ingenting hänt varför har inte TS klagat hos folkpool över ÅF brister?

Om ovanstående frågor besvaras i fördel för TS så skulle jag nog personligen råda att välja en annan ÅF nästa gång, tex vid köp av kemikalier osv. (det finns visst 4-5 st i stockholmstrakten).
En bra lokal ÅF är ett måste för ett lyckat pool o spa ägande.

Hade jag varit TS hade jag ringt butikschefen för Arninge och inte lagt på förrän jag fått ett vettigt svar.
 
Nimajneb skrev:
Naturligtvis känner vi alla sympati för TS.

Men det finns lite luckor i resonemanget som skulle behövas fyllas i, några av dem har redan nämnts.

A. Erbjöd ÅF att korrigera lyftet i efterhand då det inte utfördes enligt TS önskemål?
B. Vad har ÅF gett för ursäkt till att inte dom 1500kr i lyftavgift har återbetalats?
C. Betalade TS allt i förskott, om inte varför bestred han inte fakturan till ÅF?
D. Om inte A ovan är ett faktum, har då TS skriftligen begärt ersättning av ÅF för den extra tusenlappen det kosta att lyfta?
E. Då det nu gått 3 månader och ingenting hänt varför har inte TS klagat hos folkpool över ÅF brister?

Om ovanstående frågor besvaras i fördel för TS så skulle jag nog personligen råda att välja en annan ÅF nästa gång, tex vid köp av kemikalier osv. (det finns visst 4-5 st i stockholmstrakten).
En bra lokal ÅF är ett måste för ett lyckat pool o spa ägande.

Hade jag varit TS hade jag ringt butikschefen för Arninge och inte lagt på förrän jag fått ett vettigt svar.
Tänk, jag som trodde att du bara hängt upp dig på rubriken....

För övrigt borde du läsa på lite om konsumentköplagen.

Och det blir nog allt från mig i den här tråden. Hejhej :)
 
thomasx skrev:
För övrigt borde du läsa på lite om konsumentköplagen.
Hade du vetat vad som står i konsumentköpslagen så hade du direkt insett att flera av frågorna ovan är direkt kopplade och behöver besvaras för att kunna göra en bedömning om ÅF har agerat enligt lagen eller inte.
 
Nu tycker jag att vi slutar att bråka / och att vara bror duktiga / sponsrade och låter Folkpool Arninge förklara sej och läsa vad som skrivits här på Forumet .Hade varit trevligt höra deras variation oxså . Men raka puckar skall det va från allas sida .Men helt klart är det Folkpool Arninge som skall stå för fiolerna ,sen får dom göra upp med Frakt företaget om resten PUNKT SLUT Har slängt på ett mail till dom så får vi se ett slut på det här eller vad tycks ???
 
Kröll skrev:
Nimajneb Men du måste väll ändå förstå att man blir tokig på sådana Företag .Man kan ju bara inte förvara sådana .För om jag går och köper ett par kalsingar ( Björn Borg ) I en HM Affär skall jag då ringa Björn Borg haaaaaaaaaaaaa Nä man går nog först till HM va ! eller du ringer B B ?? Men visst du kan få hans hem nr o mob jag har dom här . Sluta nu snälla [URL="[länk] [/URL]
?? Är det inte det jag har sagt hela tiden, man går till återförsäljaren och klagar vare sig dom säljer spa eller kalsonger. Har man strul med en produkt pga att ÅF strular till det så hänger man ju inte ut BB, HM eller Folkpool.

Men som jag även sagt så har vi ju inte fått veta orsaken till att inte ÅF betalat dom utlovade 1500kr och visst vore det bra att veta detta innan hyenorna attackerar, har dom klantat till det så får ÅF naturligtvis stå till svars.

Som tur är lever vi i en rättsstat där vi är oskyldiga tills annat bevisats. Personligen tror jag att pool-o-spabutiken i Arninge inte har helt torrt under fötterna men som sagt, vi kan inte vara helt säkra.
Hade vi haft en helhetsbild och det visat sig att TS inte har skälig grund till att åberopa konsumentköpslagen så har jag ändå känslan av att ÅF skulle kunna kompensera på ren goodwill vilket skulle kunna skapa en bra relation till kunden långsiktigt.
 
Nimajneb skrev:
Läs tråden istället för att göra personliga angrepp och falska antydningar!

Btw, såg att du bor i Skåne, då behöver du ju eg inte bry dig då det handlar om en återförsäljare i Stockholm.
har läst tråden mer än en gång, därför jag inte fattar vad du håller på med.

BTW, såg att du bor i Blekinge, då behöver du ju eg inte bry dig då det handlar om en återförsäljare i Stockholm.
 
bränski skrev:
har läst tråden mer än en gång, därför jag inte fattar vad du håller på med.

BTW, såg att du bor i Blekinge, då behöver du ju eg inte bry dig då det handlar om en återförsäljare i Stockholm.
Uppenbarligen har jag fått dig att ändra uppfattning och inse att rubriken är felaktig då det inte handlar om folkpool utan en återförsäljare i Stockholm. Mao så finns det ingen som helst anledning för alla som inte bor i närheten av Arninge att ta rubriken på allvar.
d^_^b
 
Folkpool finns med i namnet, alltså en del av folkpool av något slag. folkpools ansvar att se till att sina filialer/återförsäljare sköter sig. och du har definitivt inte fått mig att ändra uppfattning...
 
bränski skrev:
Folkpool finns med i namnet, alltså en del av folkpool av något slag. folkpools ansvar att se till att sina filialer/återförsäljare sköter sig. och du har definitivt inte fått mig att ändra uppfattning...
Välj linje nu istället för att hoppa fram o tillbaka.

Är det Stockholm swimmingpool och spa AB med säte i Kungenskurva och filial i Arninge som har felat eller är det Folkpool AB i Järna som enligt dig har felat om nu händelseförloppet är korrekt beskrivet?

I vissa inlägg så anklagar du återförsäljaren och i andra folkpool.

Tittar man då nyckeltalsutvecklingen hos Stockholm swimmingpool och spa AB så har man all rätt att dra åt sig öronen. Tveksamt om dom har förmågan att driva dessa affärer och du har rätt i sak när du vagt antyder att folkpool borde fundera på om det är ett lämpligt bolag att företräda företagets produkters.
 
Från Folkpools sida:

Folkpool säljer flera olika modeller av swimmingpool - ovanmarkpooler, markpooler, formpool som är en pool med friform. Vi säljer våra pooler genom ett rikstäckande nät av utbildade pool-återförsäljare genom vilka vi erbjuder en personlig service. Din trygghet i ett lyckat köp!

Som franchisetagare så jobbar väl butiken i Arninge under folkpool, om han eller folkpool centralt har gjort ett avtal med montörer eller transportörer så måste dessa också vara införstådda med den service som ska tillhandahållas.

Om jag som kund beställer en vara eller tjänst från ett företag så struntar jag fullständigt i hur min butik löser detta, så länge jag får vad som utlovas. Butiken ska ju förvissa sig om att deras underställda ger samma service som om de själva hade utfört det... Blir något fel förväntar jag att som kund bara behöva påpeka att det inte har utförts rätt.

Min butik ska vända sig till i detta fall transportören och påtala att hans kund inte är nöjd med transporten och önskar få detta fixat skyndsamt enligt det avtal de åtminstone ska ha ingåtts. Om de inte gör detta så är de ju inte en pålitlig butik som månar om att kunden ska få det de lovar att mot ersättning utföra...

Att det är i första hand Folkpool Arninge som inte fullgjort det som förväntas av dem, betyder ju inte att folkpool centralt är utan skuld. De får ju i sin tur stå till svars för sina franchisetagare....

Om du Nimajneb eller Benjamin representerar folkpool tycker jag att du ska ta upp det med dina kolleger att du är orolig för att den negativa reklamen kan påverka din rörelse.

Representerar du inte folkpool så berätta gärna vilka affärer du kan tänka dig göra utan att få det du betalar för... Du skulle förmodligen reklamera det du uppfattade som fel där du köpt varan eller tjänsten... Eller du hade velat förhandla med samtliga inblandade....
 
JPM, jag hade naturligtvis som alla andra varit väldigt tydlig gentemot Stockholm swimmingpool och spa AB för att säkerställa att jag fått det som avtalats, jag hade heller inte accepterat att Stockholm swimmingpool och spa AB plötsligt skulle dra sig ur tjänsten med att lyfta badkaret på plats då det mycket väl skulle kunna varit anledningen till att TS valde att köpa ett folkpoolsbadkar från Stockholm swimmingpool och spa AB.

Ovanstående vinkling har jag haft i varje enskilt inlägg.

Som jag även antydde i mitt förra inlägg så verkar inte Stockholm swimmingpool och spa AB gå så värst bra om man ser till deras katastrofala omsättnings och resultatutveckling. Om Stockholm swimmingpool och spa AB behandlar sina kunder dåligt så är det naturligtvis inte så konstigt att det blir på det sättet.

Men så länge vi inte har fakta angående avtal och reklamationsrespons från Stockholm swimmingpool och spa AB så är det svår att göra en korrekt bedömning av fallet. Hade varit intressant att få lyssna till Stockholm swimmingpool och spa AB åsikter i fallet.
 
please_make_it_stop_medium.jpg
 
images
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.