Nimajneb skrev:
Vi har ju klassikern [länk]

Rubriken i denna var enbart varning för rinkabyrör i början, då tråden handla om att dhl har en problemterminal i Stockholm som rinkabyrörs varor skickas igenom så ändrades rubriken senare. Mao om man bor i den trakten o beställer från rinkaby så skal man säga till om att dom inte ska använda dhl.

Denna tråd har ju faktiskt liknande inriktning.
"Hysteriskt drev"???? Snacka om överdrifter, och det i smått löjliga proportioner, IMHO.

När det gäller rinkaby och dhl kan man kort konstatera (utan att jag läst den andra tråden), att det är rinkaby som är ansvarig gentemot kunden, vare sig dom kör ut själva eller anlitar någon underentreprenör. I rinkaby's fall är det så att dom haft upprepade problem med dhl's leveranser så till den grad att dom bekräftar och beklagar detta när man ringer och klagar, jag har själv haft problem med dhl's leveranser därifrån, och jag var inte ensam enligt rinkaby som kände väl till problemen, ändå fortsätter dom att anlita dhl, och kunderna får ta strulet. Det är rinkabys ansvar att byta underentreprenör, och följdaktligen inte missriktad kritik gentemot dem på den punkten. Min leverans gick tillbaka innan jag ens fått tag på dhl, som inte gick att få tag på, och som sa sig varit hos mig, vid en tidpunkt när jag var hemma men de varken hördes eller syntes till eller lämnade en lapp att de varit här..... Sen beställde jag från annat håll. Men icke desto mindre, det är den man har avtal med som är ansvarig, och följdaktligen den man bör peka på i första hand vid klagomål. Så att håna någon som rent juridiskt hänger ut rätt part är inte särskilt schysst.
 
Nimajneb skrev:
Gränsen går väl om ett företag ständigt strular till det för kunderna och inte för en enskild händelse som bara redovisas i en vinkling. Summan tycker jag är oväsentlig, 25kr eller 25000 spelar ingen roll.
.
Så i grund och botten anser du att ingen enskild person får hänga ut något företag här. Ty, var och en kan bara representera sin enskilda händelse och inga företag är här och ger sin "vinkling". Man kan börja fundera på vad vi ska få skriva på forumet egentligen. Inser du verkligen inte själv det orimliga i din hållning här?
 
Då tar jag det llllååååååånnnnnggggggssssssaaaaaammmmmmmtttttttt
Det är rubriken och inte brödtexten jag reagerar på.

Min uppfattning om folkpool är att dom erbjuder fantastiskt bra produkter och en service före, under o efter en installation överskrider långt vad man i bästa fall skulle kunna förvänta sig. Men jag kommer inte starta en tråd om detta med en rubrik typ "folkpool är mycket bättre än alla andra", däremot skulle jag kunna lämna mina synpunkter i en tråd typ "dina erfarenheter med folkpool".
 
thomasx skrev:
"Hysteriskt drev"???? Snacka om överdrifter, och det i smått löjliga proportioner, IMHO.

När det gäller rinkaby och dhl kan man kort konstatera (utan att jag läst den andra tråden), att det är rinkaby som är ansvarig gentemot kunden, vare sig dom kör ut själva eller anlitar någon underentreprenör. I rinkaby's fall är det så att dom haft upprepade problem med dhl's leveranser så till den grad att dom bekräftar och beklagar detta när man ringer och klagar, jag har själv haft problem med dhl's leveranser därifrån, och jag var inte ensam enligt rinkaby som kände väl till problemen, ändå fortsätter dom att anlita dhl, och kunderna får ta strulet. Det är rinkabys ansvar att byta underentreprenör, och följdaktligen inte missriktad kritik gentemot dem på den punkten. Min leverans gick tillbaka innan jag ens fått tag på dhl, som inte gick att få tag på, och som sa sig varit hos mig, vid en tidpunkt när jag var hemma men de varken hördes eller syntes till eller lämnade en lapp att de varit här..... Sen beställde jag från annat håll. Men icke desto mindre, det är den man har avtal med som är ansvarig, och följdaktligen den man bör peka på i första hand vid klagomål. Så att håna någon som rent juridiskt hänger ut rätt part är inte särskilt schysst.
Om du läser ditt inlägg igen så kommer du nog att rodna om du tänker på konsekvenserna....

Om du menar att alla världens företag som anlitar en av världens största speditörer är korkade och skall hängas ut i media med massa varningssignaler bara för att en terminal utanför stockholm har problem med utleveranserna.........

Min erfarenhet med rinkabyrör är fantastiskt bra och samma sak går för DHL, men jag bor ju inte i Stockholm...

I sakfrågan så har du rätt vem som bär ansvaret men tråden handlar ju inte om detta utan om rubriksättningen.
 
Nimajneb skrev:
Då tar jag det llllååååååånnnnnggggggssssssaaaaaammmmmmmtttttttt
Det är rubriken och inte brödtexten jag reagerar på.

.
Jaså, du gömmer dig bakom den nu igen.... ;)
 
thomasx skrev:
Jaså, du gömmer dig bakom den nu igen.... ;)
Kan inte påstå att jag gömmer mig bakom någonting, då det är det jag har argumenterat om hela tiden.
 
S
Så allt hade varit ok om rubriken hade varit "Varning för Folkppol Arninge"?
 
sommarstrom skrev:
Så allt hade varit ok om rubriken hade varit "Varning för Folkppol Arninge"?
Klart bättre men även ordet varning kanske är lite starkt, mer åt hållet "jag har problem med folkpool Arninge" är en mer rättvisande rubrik.
 
Nimajneb, det verkar som du har aktier i Folkpool eller något, lägg ner ditt hack på TS för att han skrivit varning för folkpoolen. Vi har förstått att du har någon sorts förkärlek till folkpoolen, men skriv då kärleksbrev till dom ist.
detta forumet är till för tex sådan här saker... när är det ok att skriva varning för dom, måste man köpa spa bad av folkpoolen 10 ggr och dom strular lika dant varje gång innan man för lov för dig att skriva så?
om dom inte svara på mail, ringer inte tillbaka och nonchalerar kunden så fort det är betalt så tycker jag att andra behöver få veta det. Jag hade tänkt mig för en extra gång innan jag handlat där ifrån tack vare TS.
Man förväntar sig att saker ska vara bra, att företag lever upp till vad dom lovar. gör dom inte det så tycker jag att man ska få veta det. skriv du en tråd istället som heter "prisa folkpoolen" eller något istället för att klanka på TS mfl här.....
 
bränski skrev:
Nimajneb, det verkar som du har aktier i Folkpool eller något, lägg ner ditt hack på TS för att han skrivit varning för folkpoolen. Vi har förstått att du har någon sorts förkärlek till folkpoolen, men skriv då kärleksbrev till dom ist.
detta forumet är till för tex sådan här saker... när är det ok att skriva varning för dom, måste man köpa spa bad av folkpoolen 10 ggr och dom strular lika dant varje gång innan man för lov för dig att skriva så?
om dom inte svara på mail, ringer inte tillbaka och nonchalerar kunden så fort det är betalt så tycker jag att andra behöver få veta det. Jag hade tänkt mig för en extra gång innan jag handlat där ifrån tack vare TS.
Man förväntar sig att saker ska vara bra, att företag lever upp till vad dom lovar. gör dom inte det så tycker jag att man ska få veta det. skriv du en tråd istället som heter "prisa folkpoolen" eller något istället för att klanka på TS mfl här.....
Läs tråden istället för att göra personliga angrepp och falska antydningar!

Btw, såg att du bor i Skåne, då behöver du ju eg inte bry dig då det handlar om en återförsäljare i Stockholm.
 
lite kul att Folkpool sponsrar tråden.....
 
tomlan skrev:
lite kul att Folkpool sponsrar tråden.....

Ja jag skrattade åt det med, Hade det vetat detta hade de nog dragit tillbaka annonseringen :D
 
Nu har jag iofs inte läst riktigt varenda inlägg här i tråden. Men jag ser ingenstans att TS varit i kontakt med Folkpool centralt, OM han "bara" har blivit illa behandlad av deras lokale återförsäljare, utan att ge huvudkontoret en chans att vidta rättelse så tycker inte jag heller att det ärå OK att hänga ut folkpool i sin helhet.

Jag vill passa på att påpeka (efterssom det var jag som startade tråden om Rinkabyrör) att Rinkabyrör numera erbjuder leverans med DHL ELLER schenker, jag tolkar det som att de gjort något åt situationen med en omöjlig transportfirma. Detta har jag även skrivit om i tråden ifråga. Sedan finns det säkert en del skräckhistorier om hur dåliga Schenker är också, även från mig. Men skillnaden mellan Schenker och DHL är enl. min erfarenhet att DHL gör aldrig rätt, schenker klantar sig ibland.

Dvs Rinkabyrör tycker jag har hanterat kritiken bå ett väldigt bra sätt, och det finns ingen anledning att varna för dem och deras transporter numera.
 
Bränski, bry dig inte om Nimajneb! Som du ser bor han i Blekinge....

;)
 
_chrille_ skrev:
Ja jag skrattade åt det med, Hade det vetat detta hade de nog dragit tillbaka annonseringen :D
Samma här :) Jag förmodar att dom kör med innehållsstyrd sponsring och reklam.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.