E
Skrivet av: pfr

Det går att säga till banken att dra tillbaka upplysningen om den är felaktigt gjord. Det gjorde jag när jag hade skyddadepersonuppgifter och banken sa att det är inga problem att låna, fast det visade sig att en så kallad internetbank inte kunde hantera det.

E
Skrivet av: Malte

Jag råkade nyligen ut för detta. Jag sökte lån till hus hos alla storbankerna och för att försöka förhandla ned räntan på topplånet så sökte jag blancolån hos flera småbanker.
Det intressanta var väl att storbankerna inte brydde sig om att jag jämförde dem mot varandra men småbankerna avslog på grund av att jag jämförde flera banker. Nordnet t.ex vägrade till och med först att berätta varför de avslog låneansökan.

Min teori är att småbankerna inte är så konkurrenskraftiga som de påstår och att de därför inte vill bli jämförda (konkurrera). Det har fått mig att akta mig för småbanker.

G
var kan man anmäla Uc för behandling av person uppgifter på detta vis?
När det inte blev något betalt el någon affär då ska det bort och trakessera en person i 12 månader.Vem fan har gett de såna rättigheter det här den äkta terrorismen

• Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.