V Ville_Vessla skrev:
Förstår nog inte, en årsredovisning är väl sista raden, hamnar på man 20-30% där så täljer man guld och saknar konkurrens, ICA-handlarna gör väl det iofs beroende på omsättning trots bara 3-5% vinst.
Sorry Det var jag som inte läste ordentligt, missförstod trodde att den ena parten pratade bruttovinst och den andra nettovinsten därav mitt inlägg

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
L
L Lövborgen skrev:
Det du skrev var tvetydigt. Hade lika gärna kunnat vara plusjobb du menade och att du själv var en bra snickare, men du menade tvärsom. Tack för förklaringen
Ja ha nu var vi där igen.!! Du förstår . Men ska påpeka språkbruket!! Isf för vad det handlar om. Småsinta lilla mönniska. Åååå så kreativ!!

L Lowley skrev:
Ja ha nu var vi där igen.!! Du förstår . Men ska påpeka språkbruket!! Isf för vad det handlar om. Småsinta lilla mönniska. Åååå så kreativ!!
Fast måste men gå i svaromål om det så uppenbart är en provokation då har ju den andra parten på något sätt ”vunnit” eftersom hen fick någon form av upprörd reaktion tillbaka.

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
L
T toyboy skrev:
Fast måste men gå i svaromål om det så uppenbart är en provokation då har ju den andra parten på något sätt ”vunnit” eftersom hen fick någon form av upprörd reaktion tillbaka.
Därför att det finns för många elaka . Isf tvärtom. Och om vinna. De är ingen tävling. Vill påvisa att man inte får vara den man är!! Minsta lilla fel ! Udda är... folk där och komenterar. ! För du är ju här och är med ! Världen skulle se bättre ut om alla dom med pekpinnar tog tag i större problem en på denna sida. !! Och lag sin energi på större saker . Men situationen talar för sig själv.

L Lowley skrev:
Därför att det finns för många elaka . Isf tvärtom. Och om vinna. De är ingen tävling. Vill påvisa att man inte får vara den man är!! Minsta lilla fel ! Udda är... folk där och komenterar. ! För du är ju här och är med ! Världen skulle se bättre ut om alla dom med pekpinnar tog tag i större problem en på denna sida. !! Och lag sin energi på större saker . Men situationen talar för sig själv.
Jag menade inte att det var en tävling och absolut inte för mig men absolut för flera av dom som lägger onödiga kommentarer. Det jag sa var att det går inte att gå i clinch med alla då är det bättre att ignorera för annars suger man upp deras negativa energi och den har man ingen nytta av. Grundtanken med ett forum är väl att man ska kunna utbyta tankar och idéer och därigenom kanske kunna vidga sina vyer. Om man istället går igång på negativa kommentarer vad har man då vunnit på sitt besök i detta forum? Det var bara ett litet tips i all vänskaplig mening från min sida

• Gilla
Lowley
  • Laddar…
Så därför ställer jag frågan:
Varför tror människor att hantverkare är gratis?:rofl:

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Vad har du gjort, nu kommer det komma 860 inlägg till.:D

• Haha
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Hahaha den delen av tråden dog vid inlägg 29 typ

• Haha
Krille-72
  • Laddar…
A
Vad är gratis?
Det skiljer en del i olikas ögon...

• Gilla
Lucky2015 och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Vad är gratis?
Det skiljer en del i olikas ögon...
Fick jag bestämma skulle allt vara gratis. Allt utom våra jobb såklart. :rofl:

• Gilla
toyboy och 1 till
  • Laddar…
A
Fick jag bestämma skulle allt vara gratis. Allt utom våra jobb såklart. :rofl:
:rofl:

För mig är inget gratis..
Det jag får är en gåva..
Men den har ju kostat någon annan något..
När svärfär drar el här så säger han gratis..
Nä säger jag.. gåva..
För han har ju betalat materialet Och bidragit med sin tid..

När jag bjuder på något så säger kunden, åh gratis.. nä säger jag.. kostnadsfritt för dig..

Så synen på vad som är gratis är olika i allas ögon..

• Gilla
Krille-72 och 2 till
  • Laddar…
L
T toyboy skrev:
Jag menade inte att det var en tävling och absolut inte för mig men absolut för flera av dom som lägger onödiga kommentarer. Det jag sa var att det går inte att gå i clinch med alla då är det bättre att ignorera för annars suger man upp deras negativa energi och den har man ingen nytta av. Grundtanken med ett forum är väl att man ska kunna utbyta tankar och idéer och därigenom kanske kunna vidga sina vyer. Om man istället går igång på negativa kommentarer vad har man då vunnit på sitt besök i detta forum? Det var bara ett litet tips i all vänskaplig mening från min sida
Det förstår jag. Och tänker som dig. Men det är ca fyra st jag tänker på. Och jag går inte heller i gång på dom. Men efter ca två månaders frånvaro här . Och så in igen ,för gillar sidan. Så var det i gång. Och någon gång så måste man sätta ner foten. Men men . Jag förstår inte.... varför över lag människor beter sig så. Det är det jag hakar upp mig på..att jag inte förstår dom !! Men ingen ide. Slöseri med energi. Och jag har precis som du .... skrivit att det är ett frågeforum som jag vill lära av. Och finns massor med bra svar och tips. Men ja ja. Tack ha de gott.

• Gilla
toyboy
  • Laddar…
L Lowley skrev:
Det förstår jag. Och tänker som dig. Men det är ca fyra st jag tänker på. Och jag går inte heller i gång på dom. Men efter ca två månaders frånvaro här . Och så in igen ,för gillar sidan. Så var det i gång. Och någon gång så måste man sätta ner foten. Men men . Jag förstår inte.... varför över lag människor beter sig så. Det är det jag hakar upp mig på..att jag inte förstår dom !! Men ingen ide. Slöseri med energi. Och jag har precis som du .... skrivit att det är ett frågeforum som jag vill lära av. Och finns massor med bra svar och tips. Men ja ja. Tack ha de gott.
Ett fullständigt begripligt inlägg igen, men det har inte direkt varit så tidigare i tråden så vill du ha hjälp kan du ju formulera dig istället för att skriva obegriglipt och sen gnälla på att ingen fattar. Ifall du ser detta som ett påhopp skulle jag inte förstå varför, var tydlig bara.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
L Lowley skrev:
Nej, jag förstod INTE ditt första inlägg där du skrev pluskjobb. Jag har aldrig hört ordet och ville veta, men du menade ju inte plusjobb utan nåt annat vilket du förklarade i ditt nästa inlägg och då tackade jag dig för förklaringen. Då tycker du jag är en småsint liten mönniska.

A
L Lövborgen skrev:
Nej, jag förstod INTE ditt första inlägg där du skrev pluskjobb. Jag har aldrig hört ordet och ville veta, men du menade ju inte plusjobb utan nåt annat vilket du förklarade i ditt nästa inlägg och då tackade jag dig för förklaringen. Då tycker du jag är en småsint liten mönniska.
plusk var slang för pung.
Alltså penningpung.
Inte könsorgan..

Pluskan.. plånboken.. handväskan..
större modell plånbok...
Jag skulle aldrig förknippa detta med hantverkare och dess arbete....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.