85 260 läst · 873 svar
85k läst
873 svar
Varför tror människor att hantverkare är gratis?
En Nissan med bonusmalus kostar inte 12000+ i månaden i bilskatt, om året är väl mer rättT toyboy skrev:Det är mest leasade prylar, tyvärr dom stora amerikanarna är nästan billigare att leasa pga dom kan gå på biobränsle vilket gör att bilskatten är på ca 2,5-4000 om året medans en Nissan bonusmalus systemet kostar 12000+ i månaden tack för den miljöpartiet. Man premierar en bil som dra 1,5 liter milen mot en som drar hälften....
Krille-72 skrev:
Vadå har dom höjt den till 21636kr ?Krille-72 skrev:
Åh fyfan, 2017 låg den på ca 4700kr sen höjde dom till ca 12000 men nu verkar dom ha blivit galna. 1700 pix i månaden
Amrikanare?T toyboy skrev:Det är mest leasade prylar, tyvärr dom stora amerikanarna är nästan billigare att leasa pga dom kan gå på biobränsle vilket gör att bilskatten är på ca 2,5-4000 om året medans en Nissan bonusmalus systemet kostar 12000+ Om året tack för den miljöpartiet. Man premierar en bil som dra 1,5 liter milen mot en som drar hälften....
Leasar dom hus o ungar oxå o båtar o alla andra prylar. Nä dom jag känner leasar inget de äger både prylar o fastigheter
hahaha men Kortis vet inte var du bor hus och Ungar är väl inte unikt för hantverkare i såfall är typ alla hantverkare. jag bor i Stockholm och där kostar en vanlig kåk i typ ( Farsta) 6 millar, man står som ägare på pappret men kan man inte betala lånen så äger banken det. Ja jag känner hantverkare som har båtar men jag känner fler som har båt som inte är hantverkare. Sorry men det där är bara fördomar. Klart det finns dom som tjänar pengar eller ser ut att tjäna bra pengar. Men alla gör inte det dom flesta är helt vanlig medelklassK kortis skrev:
Stockholmare är bra jobb då blir det Stockholm spriser. Vad det ser ut som? Det är väl skillnad på hus o hus o grejjer o grejjer o båtar o båtar o sommarstuga o sommarstuga och kanske det allmänna sättet att leva det är ju inte så att jag bara tror något fast det är klart att jag generaliserar det finns ju de med kass revisor el snålar in på detT toyboy skrev:hahaha men Kortis vet inte var du bor hus och Ungar är väl inte unikt för hantverkare i såfall är typ alla hantverkare. jag bor i Stockholm och där kostar en vanlig kåk i typ ( Farsta) 6 millar, man står som ägare på pappret men kan man inte betala lånen så äger banken det. Ja jag känner hantverkare som har båtar men jag känner fler som har båt som inte är hantverkare. Sorry men det där är bara fördomar. Klart det finns dom som tjänar pengar eller ser ut att tjäna bra pengar. Men alla gör inte det dom flesta är helt vanlig medelklass
Medlem
· Västra Götaland
· 78 inlägg
Min poäng är att om man googlar företagarna ser man både omsättning och vinst för varje år,
Sen får man räkna själv på om det kan räcka till lön å semesterpeng å pension till ägarna, oftast inte alls. Om exemplet ovan var tre ägare på 15 anställda som konkade så saknades det inte muskler utan hjärna
Sen får man räkna själv på om det kan räcka till lön å semesterpeng å pension till ägarna, oftast inte alls. Om exemplet ovan var tre ägare på 15 anställda som konkade så saknades det inte muskler utan hjärna
Menar som jag skriver ovan. Hur många hantverkare krävs det för att dra in tillräckligt till en ägare som inte debiterar timarvode på jobb, utan bara administrerar jobb?T toyboy skrev:
Normal hantverkarlön, ede tillräckligt???T toyboy skrev:
35000? Det är en normal lön för många i Sverige. Faktum är att medellönen i Sverige är 35000kr så bra lön ligger väl i 50000 strecket, och det känner inte jag några hantverkare som tjänar.B beemwepaouer skrev:Min poäng är att om man googlar företagarna ser man både omsättning och vinst för varje år,
Menar som jag skriver ovan. Hur många hantverkare krävs det för att dra in tillräckligt till en ägare som inte debiterar timarvode på jobb, utan bara administrerar jobb?
7-8 st
Normal hantverkarlön, ede tillräckligt???
när det gäller *Konkurs så kan det ju bero på många saker, exempelvis att ej få betalt. Det behövs ca 7-8 st för att driva en på kontoret.
Nja, medianlönen är inte mer än 31.700 (eller var 2019 som är sista året det finns statistik för) och den är en rättvisare siffra än medellön om man ska jämföra. Så 35.000:- i månadslön är mer än vad de flesta har.T toyboy skrev:35000? Det är en normal lön för många i Sverige. Faktum är att medellönen i Sverige är 35000kr så bra lön ligger väl i 50000 strecket, och det känner inte jag några hantverkare som tjänar.
när det gäller *Konkurs så kan det ju bero på många saker, exempelvis att ej få betalt. Det behövs ca 7-8 st för att driva en på kontoret.
Ja, eftersom jag skrev medianlön, argumenterade mot ett inlägg som använde sig av medellön, och utryckligen förklarade att medianlön är en bättre siffra om man vill jämföra löner, så menade jag förstås medianlön. Du måste inte alltid svara på alla inlägg så fort du ser dem, det är bättre om du faktiskt förstår vad du svarar på först.E El-Löken66 skrev:
Och medianlönen, enligt SCB, var visst 31.700:- 2019: https://www.scb.se/hitta-statistik/...ldning-jobb-och-pengar/medianloner-i-sverige/ eller ska vi bara jämföra män av någon anledning?
Och förresten, fel igen? Blandar du ihop mig med någon annan (inte första gången du gjort det om jag minns rätt)?
Jag förnekade ingenting, jag påpekade bara att det anses som en mer korrekt metod att använda medianlön om man ska ta reda på hur högt/lågt en lön ligger i jämförelse med resten av befolkningen. Då ÄR en månadslön på 35.000:- mer än vad de flesta andra tjänar.E El-Löken66 skrev:Det toytoy skrev i inlägg #672 var korrekt så finns ingen mening att du försöker förneka detta.
Medianlönen för alla branscher i Sverige är såklart en viktig siffra men inget konstigt att prata om medellön heller.
Sant är att många människor i Sverige tjänar över 35k men hantverkaren ligger i alla avseenden ganska i mitten, så det är svårt att förstå vilken poäng du försöker få fram.
Du däremot kan inte ens erkänna att hela ditt förra inlägg var fullständigt uppåt väggarna fel. Osnyggt. Men det är vad jag insett att man kan förvänta sig av dig så jag för ingen vidare diskussion med dig i detta ämne.