Det finns svarta hoar, underlimmade och ovanlimmade, infälld, dubbla och enkla, stora och små. Med och utan tillhörande avrinnings"bänk". Men om man vill ha en svart diskbänk som täcker hela bredden av bänkskåpet den ska monteras på, då tar det stopp. Jag vill jättegärna ha svart då det blir snyggast så med övrig inredning, men jag vill inte, inte, inte ha del av bänkskivan i framkant och bakkant av diskhon och jag förstår inte vad det är som är så svårt? Går det inte att tillverka såna i svart? Jag tror nämligen att det är en tidsfråga innan bänkskivan kommer att ruttna i bak och framkant med dessa, särskilt de här som till och med har en liten backe ner för vattnet att rinna bakåt och ner och stanna där bakom hon.
Är det jag som söker med fel sökterm (svart diskbänk, svart diskbänk fullbredd, 60cm, även bänkskiva med integrerad ho)? Jag får lik förbannat ändå bara upp hoar med kortare bredd.
Det får väl bli en vanlig tråkig diskbänk i rostfritt helt enkelt. Men tänkte fråga här först, fall i fall att någon har nån idé.
Är det jag som söker med fel sökterm (svart diskbänk, svart diskbänk fullbredd, 60cm, även bänkskiva med integrerad ho)? Jag får lik förbannat ändå bara upp hoar med kortare bredd.
Det får väl bli en vanlig tråkig diskbänk i rostfritt helt enkelt. Men tänkte fråga här först, fall i fall att någon har nån idé.
Instämmer inteKeisha skrev:
Det finns idag oerhört snygga rostfria diskbänkar (bra mycket snyggare än "trä/laminat -bänkarna"). Dessutom är en klassisk rostfri diskbänk mycket mycket mera praktisk än designade laminatbänkar. Kombinera gärna med ett rostfritt stänkskydd (istället för kakel) mellan diskbänk och överskåp, grymt snygg kombination som du får då
Gå in på https://decosteel.se/ så kanske du får upp ögonen på att det finns annat än "tråkiga" rostfria diskbänkar 😉
Om du kör en svart skiva av lämpligt material (dvs inte trä eller spån) som är svart med en undermonterad eller nedfälld svart diskho, får du inte vad du önskar då?Keisha skrev:
Det finns svarta hoar, underlimmade och ovanlimmade, infälld, dubbla och enkla, stora och små. Med och utan tillhörande avrinnings"bänk". Men om man vill ha en svart diskbänk som täcker hela bredden av bänkskåpet den ska monteras på, då tar det stopp. Jag vill jättegärna ha svart då det blir snyggast så med övrig inredning, men jag vill inte, inte, inte ha del av bänkskivan i framkant och bakkant av diskhon och jag förstår inte vad det är som är så svårt? Går det inte att tillverka såna i svart? Jag tror nämligen att det är en tidsfråga innan bänkskivan kommer att ruttna i bak och framkant med dessa, särskilt de här som till och med har en liten backe ner för vattnet att rinna bakåt och ner och stanna där bakom hon.
Vi har köpt en dyr blandare i mässing och det kommer inte bli snyggt mot det rostfria. Vi ska i övrigt ha träbänkskiva och alla vitvaror är i svart. Rostfritt stänkskydd kommer inte i närheten av detta kök 😂Mats-S skrev:
Instämmer inte
Det finns idag oerhört snygga rostfria diskbänkar (bra mycket snyggare än "trä/laminat -bänkarna"). Dessutom är en klassisk rostfri diskbänk mycket mycket mera praktisk än designade laminatbänkar. Kombinera gärna med ett rostfritt stänkskydd (istället för kakel) mellan diskbänk och överskåp, grymt snygg kombination som du får då
Gå in på [länk] så kanske du får upp ögonen på att det finns annat än "tråkiga" rostfria diskbänkar 😉
Inte laminat heller. Men tack ändå för svar!👍
Hittade en variant. Dock går den ned på framsidan också och det kanske ni inte vill ha.
https://hillceramic.se/shop/kok/gra...8zcCEC-Rur_gYRS8dBdA1jnK7zQeEj_BoCCsMQAvD_BwE
https://hillceramic.se/shop/kok/gra...8zcCEC-Rur_gYRS8dBdA1jnK7zQeEj_BoCCsMQAvD_BwE

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
jo det är ju så det får bli. alltså bänkskivan i övriga köket (som för övrigt även kommer att ligga på köksön som är enda matbordet ska vara i trä. men just vid diskhon får vi helt enkelt bryta och lägga in en svart, gärna då i samma material och utförande som hon. men ändå. galet att det ska finnas miljloner varianter av det dysfunktionella, och 0 av den andra..Dowser4711 skrev:
Ahh. När vi började kolla bänkskiva och diskho så tittade vi lite på Corian. Där kan ni få det som ni önskar, man får själv välja bredd på avställningsytan bredvid. Fanns även alternativ där man kunde välja att ha allt i corian eller corian i kombination av att botten på hoarna är i stål.Keisha skrev:
Dock vet jag att vi ryckte till av priset, kommer inte ihåg vad det kostade men känslan var ungefär ”jaha, då blir det till att sälja en njure”.
Ok då är det förmodligen ingenting för oss. vill inte sälja någon njureH husdrommaren skrev:Ahh. När vi började kolla bänkskiva och diskho så tittade vi lite på Corian. Där kan ni få det som ni önskar, man får själv välja bredd på avställningsytan bredvid. Fanns även alternativ där man kunde välja att ha allt i corian eller corian i kombination av att botten på hoarna är i stål.
Dock vet jag att vi ryckte till av priset, kommer inte ihåg vad det kostade men känslan var ungefär ”jaha, då blir det till att sälja en njure”.
Inte superdyrt, men det kommer vara den första delen ni vill byta på grund av att den blivit ful.Keisha skrev:
Ok då är det förmodligen ingenting för oss. vill inte sälja någon njuretänkte mer liksom, en diskbänk fast i samma material som hon. Det får nog bli en ho i en laminatbänkskiva som så att säga ersätter träbänkskivan precis runt hon. Skulle den ruttna är det ju förhållandevis enkelt och inte superdyrt att byta den.
Sedan kommer ni irritera er på den och dra er för att byta den, för resten ser ju så bra ut.
Tills ni tröttnar och då kommer ni tycka att det är lika bra att byta X när ni ändå är igång.
Så, frågan är om den är billig egentligen?
Ändå skrev du "Det får väl bli en vanlig tråkig diskbänk i rostfritt helt enkelt."Keisha skrev:
Instämmer att mässing inte går ihop med rostfritt, mitt svar grundade sig på att du någonstans i dina tankar var inne på en rostfri diskbänk 🤔
Det går liksom ihop med rostfri diskbänk, därav förslaget. Betydligt mer hållbart och lättskött än kakel samt betydligt snyggare (om man nu har en rostfri diskbänk 😉Keisha skrev:
Anledningrn kan vara att de blir fula vid första repan och att den mesta svarta inredningen i målad metall blir repad. En rostfri bänk av högre kvalitet är bara att se hur den blir vackrare av alla små repor och i värsta fall går det att polera bort de grövsta .
Klicka här för att svara