B byggnisse99 skrev:
”..råd hur man kan låna så mycket som möjligt..” känns ju knappast seriöst men vet att de gör så. När jag efter skilsmässa sökte lån hos SBAB erbjöd de även mig att låna mer än jag ansökt om, jag tackade nej, tog bara det jag behövde men kan säkert vara frestande för många o så bränner man det på konsumtion.
Jag ser nu hur det låter.... Jag menade inte riktigt så, utan att LF ger en dåligt samvete för att man vill låna pengar och man känner sig ordentligt förnedrad innan man ev får en liten summa pengar.
SBAB har en helt annan attityd. Sen vill inte jag heller låna mer än jag behöver.

• Gilla
byggnisse99 och 1 till
  • Laddar…
Har haft LF som bank i många år och har ännu inte märkt av någon försämring, men det förvånar mig inte om så är fallet då de växt på senare år. Har bolånet fördelat på 3 lån och allt på rörligt. De brukar föreslå att vi ska binda på olika bindningstider men inser då att det blir en inlåsningseffekt för min del och förhandlingsläget blir sämre. Har ränterabatt och 3-månaders ligger på 1,34%. Rabatten tappas efter år och måste förhandlas om. Vid något tillfälle har jag glömt och inte märkt förrän räntekostnaden ökat. Då har jag ringt ett samtal och meddelat att jag önskar samma rabatt igen. Aldrig varit några problem och har dessutom fått rabatten retroaktivt så de jämkat vid nästa inbetalning. För två år sedan när grabben kom önskade vi pausa amorteringen. Ett samtal på kontoret (känns ju rimligt) och nya papper att skriva på, hur smidigt som helst. Än så länge har jag bara positiva erfarenheter av LF.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.