Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
[länk]
En facebook grupp är en mer eller mindre trång åsiktskorridor.

"Bigpharma", är betydligt mindre farligt, än vad Facebooks algoritmer är, som gör att användare av sajten hamnar i en informationsloop, som gör att det som är snarlikt det man redan tittat på är det som rekommenderas för en.
Läkemedelsbolagens produkter granskas noggrant av kunniga och från bolagen fristående experter.
Ingen oberoende expertgrupp har koll på vilka osanningar, halvsanningar och annat fejkat som sprids på Facebook.

Facebooks algoritmer användes t.ex. av IS, för att locka potentiella jihadister, och används flitigt av t.ex. ryska nättroll för att sprida desinformation.

Vill man läsa rimligt underbyggd fakta, i lättläst format, om Covid-19, så är t.ex. SVT:s sidor utmärkta, 1177 sidor är också lättlästa.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
remrag och 9 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Kände du av några biverkningar?

PS. Bra beslut! DS.
(y)
Lite öm precis där sprutan trycktes in. Det känns som ett litet blåmärke och när jag spänner armmuskeln så får jag en fjuttig träningsvärk-känsla just på det lilla området. Trodde det skulle göra ondare faktiskt.
 
  • Gilla
remrag och 3 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Egenvård i förskolan och skolan - Skolverket Sista från mig. Då ljuger skolverket. Ha det bra.
Ja precis det jag sagt hela tiden.(y)
 
T twoody skrev:
Ja precis det jag sagt hela tiden.(y)
Att ni ljuger? Skolverket skriver skydlighet precis som jag alltid skrivit. Rektorn är ju skyldig att fixa nån snubbe som fixar det om de andra inte klarar av att skaka och trycka på en flaska, eller ge insulin.
Men du är för att en förälder ska säga upp sig för att åka till dagis för att ge en dos ibland. Härlig människosyn du har.
 
BirgitS
T twoody skrev:
Ja precis det jag sagt hela tiden.(y)
R Rkarlsson skrev:
Att ni ljuger? Skolverket skriver skydlighet precis som jag alltid skrivit. Rektorn är ju skyldig att fixa nån snubbe som fixar det om de andra inte klarar av att skaka och trycka på en flaska, eller ge insulin.
Men du är för att en förälder ska säga upp sig för att åka till dagis för att ge en dos ibland. Härlig människosyn du har.
Och andra inblandade

Kan ni inte ta den off-topic-diskussionen i PM eller göra en särskild tråd för det?
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Disneygrisen Disneygrisen skrev:
Finns ingen anledning att raljera. Du vill inte gott. Det räcker för mig.

Berätta gärna vem den tyska läkaren är.
Jag vill gott oxå, men att få folk att begripa vad som pågår så går man ta i, det här med covid är känsligt och irriterande.
 
S skogaliten skrev:
En facebook grupp är en mer eller mindre trång åsiktskorridor.

"Bigpharma", är betydligt mindre farligt, än vad Facebooks algoritmer är, som gör att användare av sajten hamnar i en informationsloop, som gör att det som är snarlikt det man redan tittat på är det som rekommenderas för en.
Läkemedelsbolagens produkter granskas noggrant av kunniga och från bolagen fristående experter.
Ingen oberoende expertgrupp har koll på vilka osanningar, halvsanningar och annat fejkat som sprids på Facebook.

Facebooks algoritmer användes t.ex. av IS, för att locka potentiella jihadister, och används flitigt av t.ex. ryska nättroll för att sprida desinformation.

Vill man läsa rimligt underbyggd fakta, i lättläst format, om Covid-19, så är t.ex. SVT:s sidor utmärkta, 1177 sidor är också lättlästa.
kom inte och gnäll sedan om anhöriga dör för de inte fått placebo eller mkt låg dos…
 
BirgitS BirgitS skrev:
Och andra inblandade

Kan ni inte ta den off-topic-diskussionen i PM eller göra en särskild tråd för det?
Men Birgit. Har du sett något allt ontopic i tråden?
Den handlar om varför man inte vaccinerat sig men du och övriga snackar om annat. Förlåt om jag låter otrevlig men tråden verkar få vara off när ni covidexperter härskar i alla trådarna.
 
S skogaliten skrev:
Man kan inte bara hitta på definitioner själv av vad ord betyder. Då blir det till slut omöjligt att föra ett samtal.

Goddag yxskaft, förresten
visst det märker jag, du kan inte se nga som helst samband…och svensken är som en fåraflock överlag.
 
R Rkarlsson skrev:
Men Birgit. Har du sett något allt ontopic i tråden?
Den handlar om varför man inte vaccinerat sig men du och övriga snackar om annat. Förlåt om jag låter otrevlig men tråden verkar få vara off när ni covidexperter härskar i alla trådarna.
bra skrivet!
 
S skogaliten skrev:
Man kan inte bara hitta på definitioner själv av vad ord betyder. Då blir det till slut omöjligt att föra ett samtal.

Goddag yxskaft, förresten
du kan inte se nga dom helst samband och folket är som en fåraflock. du t.o.m. sätter din egen betydelsen på ord, det är skrämmande.
 
T TowaTei skrev:
Hej Catharina,
Du har fortfarande inte besvarat mina frågor kring din akademiska bakgrund. Du kommer med stora anklagelser här, men du har fortfarande inte förklarat varför vi ska lita mer på dig än på etablerade experter.
jo flera studier visar på att sjukhusen är fulla av fullvaccade runt om i världen tex Australien…och här vägra FHM att godkänna att regioner ska smittspåra nu…
Du förstår inte varför?
Jo få kommer det lättare fram att det är de vaxade som nu se till att mutera skiten och det är tanken fr de där kapitalister dom nu styr i världen…
 
BirgitS
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
kom inte och gnäll sedan om anhöriga dör för de inte fått placebo eller mkt låg dos…
Hur vore det om du svarade på inlägget du citerade i stället för att skriva något som inte har något samband?

Men jag lovar att jag inte ska gnälla för att en anhörig avlider, särskilt inte så att du märker det. I alla fall om du lovar att inte gnälla för att en ovaccinerad anhörig blir sjuk, hamnar på sjukhus, får postcovid och/eller avlider.
 
Redigerat:
  • Gilla
remrag och 2 till
  • Laddar…
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
jo flera studier visar på att sjukhusen är fulla av fullvaccade runt om i världen tex Australien…och här vägra FHM att godkänna att regioner ska smittspåra nu…
Du förstår inte varför?
Jo få kommer det lättare fram att det är de vaxade som nu se till att mutera skiten och det är tanken fr de där kapitalister dom nu styr i världen…
Låt oss göra ett tankeexperiment och se om du håller med, Catharina:

Tänk dig ett land där 100% av invånarna är fullvaccinerade, men där smittspridningen fortfarande är hög eftersom vaccinet i första hand skyddar mot sjukdom men inte hindrar smitta.

Tänk dig sedan att vaccinet inte är hundraprocentigt effektivt, utan att 20% blir sjuka ändå, och att hälften av dem (alltså 10% av befolkningen) hamnar på sjukhus.

I det fallet kommer ALLA som ligger på sjukhus vara fullvaccinerade.

Håller du med så långt? Bry dig inte om ifall siffrorna inte är realistiska, det här är ett hypotetiskt fall.
 
  • Gilla
remrag och 9 till
  • Laddar…
BirgitS
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
visst det märker jag, du kan inte se nga som helst samband…och svensken är som en fåraflock överlag.
Speciellt de där som hänger på de där Facebook-sidorna du visade verkar vara en fårflock. De märker inte ens sambandet att det framför allt är ovaccinerade som ligger på de svenska sjukhusen fast en majoritet är vaccinerade.
 
  • Gilla
remrag och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.