817 790 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Menar du att det replikerar fortare i övre luftvägarna?blackarrow skrev:
Ordet smittsamt associerar jag mer med överföring mellan människor.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Jag har inte sagt ett det är samma utan du gör ett eget antagande att jag sagt att det är samma.Fairlane skrev:
Jag hade ett allmänt resonemang, där nämnde jag båda men inte att det var samma.
Så med andra ord, om du hade läst lite bättre så hade sluppit ställa frågan.
Men nej det är självklart inte samma sak, båda är illa men att tysta någon är värre.
Ja, fel ordval där. Däremot bör det ju bidra till att virusvarianten blir mer smittsam.BirgitS skrev:
Att sen mindre replikering av virus i lungorna verkligen leder till att de med "dåligt immunförsvar" inte blir svårt sjuka är inte lika säkert.
Tidigare visade de sig att de liten mängd virus trotts allt kunde bli svårt sjuka.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Om jag läst lite bättre?Bananskalare skrev:Jag har inte sagt ett det är samma utan du gör ett eget antagande att jag sagt att det är samma.
Jag hade ett allmänt resonemang, där nämnde jag båda men inte att det var samma.
Men nej det är självklart inte samma sak, båda är illa men att tysta någon är värre.
Du skrev "Men det visar att man kan bli tystad om man inte tycker rätt".
Jag skrev att hon inte blev tystad och du frågade vad skillnaden är?
Och vad har denna diskution med att göra om ni vaccinerat er eller ej??
Fairlane skrev:
Bananskalare skrev:Jag har inte sagt ett det är samma utan du gör ett eget antagande att jag sagt att det är samma.
Det är ett jävla tjat om att andra ska ”läsa bättre”.Bananskalare skrev:
Efter ett tag kanske man skulle ställa sig frågan om det kanske beror på hur man formulerar sig som faktiskt är problemet…
Jag frågade om du tyckte att det var etiskt riktigt att ge testgruppen ett icke godkänt vaccin. Sammanhanget var kliniska tester av ett vaccin, specifikt fas 3-studier.Bananskalare skrev:
Du hade tidigare skrivit att du tyckte att det var oetiskt att ge placebogruppen ett vaccin som inte var godkänt. Det var detta lite oväntade påstående från dig om gjorde att jag frågade om du också tyckte att var oetiskt att ge testgruppen ett icke godkänt vaccin.
Så, jo, du har skrivit om hur test av vaccin går till.