Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
harry73 harry73 skrev:
Jag tycker att en seriös forskare skriver i rapporten vad resultaten av just den forskningen är.
Seriös forskning om effekten av vaccinet ska ta hänsyn till för och nackdelar för olika risk och åldersgrupper och om forskningen omfattade en sådan utförlig fördjupning i vaccinet effekter, är det såklart bra om man skriver det i sammanfattningen.
Finns den inte med, blir uppmaningen att vaccinera sig bara fel för de som faktiskt inte ska vaccinera sig av olika anledningar.
Problemet är att om du presenterar sin välskrivna korrekt skrivet men kommer fram till slutsats som inte passar vad man ska tycka....
 
Ett exempel är under pandemin experter som inte tycker som man ska får inte komma till tals. Media släpper inte fram någon som inte säger som media har bestämt.

Nu när folkets vilja börjar komma fram så helt plötsligt så får även de experter som är negativa komma fram.
Kvaliteten på dessa experter oavsett vad de tycker är nog ganska blandad
 
BirgitS
Bananskalare Bananskalare skrev:
Ett exempel är under pandemin experter som inte tycker som man ska får inte komma till tals. Media släpper inte fram någon som inte säger som media har bestämt.

Nu när folkets vilja börjar komma fram så helt plötsligt så får även de experter som är negativa komma fram.
Kvaliteten på dessa experter oavsett vad de tycker är nog ganska blandad
Kan du inte vara tydligare med exempel på vad du menar?
Nu blev det så luddigt att det knappt går att förstå vad du menar.
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Ett exempel är under pandemin experter som inte tycker som man ska får inte komma till tals. Media släpper inte fram någon som inte säger som media har bestämt.

Nu när folkets vilja börjar komma fram så helt plötsligt så får även de experter som är negativa komma fram.
Kvaliteten på dessa experter oavsett vad de tycker är nog ganska blandad
Nu tycker jag att du får ta och dra dina konspirationsteorier någon annanstans.

Det stämmer inte heller att de inte får komma till tals. Giesecke fick för fasen betalt som rådgivande konsult till Fohm och var med och utformade deras agerande.
De övriga du nämner har också fått komma till tals massor. Det är bara att söka.

Det är lika hjärndött som diverse dårar som uttalar sig I. MEDIA. gång på gång om att de blir tystade och censurerade.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Kurtivan och 6 till
  • Laddar…
A
timmelstad timmelstad skrev:
Nu tycker jag att du får ta och dra dina konspirationsteorier någon annanstans.

Det stämmer inte heller att de inte får komma till tals. Giesecke fick för fasen betalt som rådgivande konsult till Fohm och var med och utformade deras agerande.
De övriga du nämner har också fått komma till tals massor. Det är bara att söka.

Det är lika hjärndött som diverse dårar som uttalar sig I. MEDIA. gång på gång om att de blir tystade och censurerade.
Fast nog kan jag till viss del hålla med om att det görs skillnad på folk och folk beroende på tyckande även när det gäller välmeriterade forskare. En av de senaste exemplen är Martin Kulldorrfs banning från linkedin. Och här pratar vi inte om någon antivaxxande foliehatt precis.

https://brownstone.org/articles/kul...rly-opponent-of-lockdowns-banned-by-linkedin/
 
Vad ska han på LinkedIn och göra???

Vill man sprida sina vaccinteorier får man väl göra det på en platform som är skapad för det?

Jag förstår att LinkedIn stänger av folk som lusar ner deras plattform för professionella nätverk med dynga.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Nu kan snart denna rundgång upphöra.
Vaccinpass och restriktioner försvinner
 
timmelstad timmelstad skrev:
Nu tycker jag att du får ta och dra dina konspirationsteorier någon annanstans.

Det stämmer inte heller att de inte får komma till tals. Giesecke fick för fasen betalt som rådgivande konsult till Fohm och var med och utformade deras agerande.
De övriga du nämner har också fått komma till tals massor. Det är bara att söka.

Det är lika hjärndött som diverse dårar som uttalar sig I. MEDIA. gång på gång om att de blir tystade och censurerade.
Konspirationer? Det är så det låter om man tycker fel?

Jag har upplevt det som att man inte får komma till tals om man inte tyckte rätt.
Däremot nu får även de som inte tycker rätt
Höras.
Jag vet redan vilken vägg du har sprungit in i.
Så som du tog i när jag sa emot.
Förnekande... Som antivaxxers... De förnekar.också.
 
Redigerat:
Bananskalare Bananskalare skrev:
Konspirationer? Det är så det låter om man tycker fel?

Jag har upplevt det som att man inte får komma till tals om man inte tyckte rätt.
Däremot nu får även de som inte tycker rätt
Höras.
Jag vet redan vilken vägg du har sprungit in i.
Så som du tog i när jag sa emot.
Förnekande... Som antivaxxers... De förnekar.också.
På vilket sätt får du inte komma till tals med vad du tycker till skillnad från någon annan?

JAG tycker du låter som en konspirationsteoretiker när du svamlar om att vissa inte får komma till tals. Som vanligt är det dock Inga. Som. Helst. Problem. att kunna länka till dessa personer som inte får komma till tals. Jävla märkligt sammanträffande.

Lägg ner Ad Hominem-argumenten.
 
  • Gilla
Kurtivan och 4 till
  • Laddar…
Snailman
P pmd skrev:
Seriösa forskare brukar tycka rätt, eftersom de brukar basera sitt tyckande på fakta.
På sistone så har ju forskare talat för vindkraft och andra forskare har talat för kärnkraft, hur väljer du vilka av dessa forskare som baserar sitt tyckande på fakta?
Det brukar vara så att de jobbar just inom det område de talar väl om.
 
P
tusenett skrev:
De som formulerade The Great Barrington Declaration
och var emot lockdowns ansågs av vissa inte tycka rätt.
Ge oss gärna en analys av The Great Barrington Declaration och berätta vad du tycker om den, samt varför.
 
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Seriösa och duktiga forskare som tycker fel. Hamnar i kylan även om de har rätt. Däremot forskare som tycker rätt får vara med även om inte duktiga är med på CV 't. Där har du problemet.
Hur ofta händer det?
 
P
harry73 harry73 skrev:
Jag tycker att en seriös forskare skriver i rapporten vad resultaten av just den forskningen är.
Gjorde de inte så i den artikeln vi diskuterar?
 
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Nu när folkets vilja börjar komma fram så helt plötsligt så får även de experter som är negativa komma fram.
"Folkets vilja" är helt irrelevant i detta sammanhang. Vetenskapliga orn om virus röstas inte fram i allmänna val.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Konspirationer? Det är så det låter om man tycker fel?
Njae, vi kan ta till starkare ord om du vill. Om du tycker fel så finns det väl ingen anledning att ta din åsikt på allvar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.