Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
J
V växelventil skrev:
Jo det är vi men funderade bara på svaren ibland.
Vi är bara överens om att ordningen på orden saknar betydelse. Mer kan jag inte skriva.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Men eftersom du redan har länkat till en artikel som just tar upp skillnader våren 2020 så är det väl inget nytt att Socialstyrelsen skrev det i ett dokument förra året.
Men läste du samafattningen från Socialstyrelsen att den inte är komplett för pr 2020/2021 utan som Erik sa så väntar dom på mer data.
 
J Jocke Best skrev:
Vi är bara överens om att ordningen på orden saknar betydelse. Mer kan jag inte skriva.
Läser du svaret baklänges eller framlänges nu?
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Men läste du samafattningen från Socialstyrelsen att den inte är komplett för pr 2020/2021 utan som Erik sa så väntar dom på mer data.
Ja, men vad har det med saken att göra. Det har du ju skrivit femtielva gånger redan.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Det här känns mer och mer som "Det är inte jag som förklarar dåligt, det är ni som inte fattar!!"
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Fairlane Fairlane skrev:
Det här känns mer och mer som "Det är inte jag som förklarar dåligt, det är ni som inte fattar!!"
Eller ”en blind som leder en blind”…
 
Fairlane Fairlane skrev:
Det här känns mer och mer som "Det är inte jag som förklarar dåligt, det är ni som inte fattar!!"
Ja måste man ha utbildning på munskydd så eller läser frågan baklänges så är det nog så.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Det här känns mer och mer som "Det är inte jag som förklarar dåligt, det är ni som inte fattar!!"
Vad är det du inte fattar?
 
Fairlane
V växelventil skrev:
Ja måste man ha utbildning på munskydd så eller läser frågan baklänges så är det nog så.
Nu är du nog ute och cyklar igen.
Jag behöver ingen utbildning för att använda ett munskydd, men jag har sett många som inte hanterar det rätt, så de behöver uppenbarligen det.
Vad gäller att läsa framlänges eller baklänges så tolkar jag det helt enkelt som att du skriver så luddigt så det spelar ingen roll hur man försöker läsa det, det blir obegripligt iallafall.
Det är fortfarande ingen som förstår vad du är ute efter, det kanske kan vara en indikation på att du inte är jättetydlig?
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Nu är du nog ute och cyklar igen.
Jag behöver ingen utbildning för att använda ett munskydd, men jag har sett många som inte hanterar det rätt, så de behöver uppenbarligen det.
Vad gäller att läsa framlänges eller baklänges så tolkar jag det helt enkelt som att du skriver så luddigt så det spelar ingen roll hur man försöker läsa det, det blir obegripligt iallafall.
Det är fortfarande ingen som förstår vad du är ute efter, det kanske kan vara en indikation på att du inte är jättetydlig?
Eller så vill man inte förstå och det märks när en viss person börjar ändra sina inlägg i efterhand.Det är ju inte så lätt när jag inte vet vad du inte förstår.
 
V växelventil skrev:
Det är väl tvärtom att kunna lita på Rätt siffror om man ska använda källkritik och det är det inlägget handlar om.
Om 15% i vissa regioner Ang dödstalen för dom som har dött MED covid 19 visar sig att så var inte fallet utan av andra orsaker. Och sedan har vi kommuner med som har liknade upplevelser så blir ju dagens dödstal felaktiga.Man är medveten både hos FHM och Socialstyrelsen att det är felaktiga siffrorna idag men man väntar på man fått mer underlag från både kommuner och regioner. Sedan spelar det ingen roll om talen blir - 15 eller +15 utan vad det faktiskt är för självklart kommer vi inte få exakta siffror men dom underlagen vi har kan vi ju utgå ifrån och det som finns på papper finns.
Det är ju EXAKT det här som reds ut här:
https://omcorona.se/skillnaden-pa-doda-med-och-av-covid-19/
och som jag hänvisat dig till tidigare.
Det illustreras väl i denna bild:
Stapeldiagram som visar överskotts­dödlighet jämfört med 2015-2019 medel, indelat i COVID-19 och andra orsaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Finns mer underlag om just siffror på antal döda här:
https://omcorona.se/overdodligheten-i-sverige-under-coronapandemin/

Prova att läsa det, det värsta som kan hända är att du lär dig något.
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
V växelventil skrev:
Eller så vill man inte förstå och det märks när en viss person börjar ändra sina inlägg i efterhand.Det är ju inte så lätt när jag inte vet vad du inte förstår.
Jag förstår inte vad du är ute efter, vilka siffror nu menar och vad man ska göra med dig?
Se även inlägg #13414
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Jag har ju redan fått den bekräftelse att jag har rätt från Socialstyrelsen och FHM.
Nej du har bara fått bekräftelse på att obduktionsrapporteringen släpar och att man vet att den kommer digga från de siffror som rapporterats in hittills. Man vet också att det kommer inte röra sig om stora svängningar. Står i artikeln jag gett dig minst två gånger.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Det är ju EXAKT det här som reds ut här:
[länk]
och som jag hänvisat dig till tidigare.
Det illustreras väl i denna bild:
[bild]

Finns mer underlag om just siffror på antal döda här:
[länk]

Prova att läsa det, det värsta som kan hända är att du lär dig något.
Men vart står som Socialstyrelsen påpekar att 2020 inte är klart och det var 2020/2021 som flesta dog och dom siffrorna har ju inte varken folkhälsomyndigheterna eller Socialstyrelsen fått fram ännu.
 
timmelstad timmelstad skrev:
Nej du har bara fått bekräftelse på att obduktionsrapporteringen släpar och att man vet att den kommer digga från de siffror som rapporterats in hittills. Man vet också att det kommer inte röra sig om stora svängningar. Står i artikeln jag gett dig minst två gånger.
Hur vet du att det inte kommer röra sig om några stora siffror när inte ens Socialstyrelsen vet det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.