Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Det var med all säkerhet något annat än just den artikeln som Fohm syftade på eftersom den artikeln inte har något att göra med Fohm..
Vi provar igen och det var det som hon sa på FHM Att det pågår fortfarande både bland kommuner och regioner.

J
timmelstad timmelstad skrev:
Har ni tagit del av vaccinmotståndarnas argument från demonstrationen i helgen?

[media]
Det var ju mest gamla godingar härifrån :)

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Tänkte först inte kommentera, hittade två intressanta citat…
K Kane skrev:
Är detta på riktigt tro?
[länk]
Två citat från dokumentet…

Det finns många uppgifter på internet att personer som fått injectioner av comirnaty visar tecken på att ha fått nya okända magnetiska egenskaper. Över injektionsstället har det visats att en vanlig svag kylskåpsmagnet fastnar över injektionsstället men inte på andra delar av kroppen. Även andra järnföremål utan egna akiva magnetiska egenskaper som en järnsked eller gaffel fastnar över injektionsstället.
Jag har själv undersökt två personer och själv kunnat konstatera att den ena personen där fastnade en kylskåpsmagnet över injetktionsstället och den andra personen att en liten omagnetisk järnnyckel till ett hänglås fastnade på en vertikal överarm. Kroppen uppvisade egna aktiva magnetiska egenskaper.
Säger en del…

• Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Läs det här.

[länk]
Du har redan lagt in den där i tråden och jag har redan läst den och du har redan fått svar. Artikeln avslutas som följer:

”Felaktigheterna är nu åtgärdade och en utredning om vad som gått fel och vilka kommuner som drabbats pågår.”

Har du läst det jag hänvisade till?

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Du har redan lagt in den där i tråden och jag har redan läst den och du har redan fått svar. Artikeln avslutas som följer:

”Felaktigheterna är nu åtgärdade och en utredning om vad som gått fel och vilka kommuner som drabbats pågår.”

Har du läst det jag hänvisade till?
Precis och det säger hon på FHM Att det är inte klart än och samma gäller Socialstyrelsen att dom 15% är dom medvetna om som är fel men dom har inte fått in alla regioner än.Tror jag har skrivit det nu 6 gånger.

V växelventil skrev:
Precis och det säger hon på FHM Att det är inte klart än och samma gäller Socialstyrelsen att dom 15% är dom medvetna om som är fel men dom har inte fått in alla regioner än.Tror jag har skrivit det nu 6 gånger.
Du upprepar dig som en repig skiva men får inget gehör för att det helt enkelt inte stämmer som du påstår. Det finns inte en generell felregistrering av dödsfall på 15% för alla fall av Covid.

Du envisas med att andra ska läsa dina uppgifter men du tar i gengäld inte till dig ett smack av all info du får som påvisar och förklarar varför du blandar ihop saker och det helt enkelt inte stämmer.

Dessutom har du fortfarande inte förklarat vad poängen du vill göra med att statistik i väldigt små numerärer under perioder visar enstaka fall fel innan det rättas till.

• Gilla
BirgitS och 8 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Det spelar väl ingen roll om det är föer eller färre.Probemet blir ju när man ska jämföra data och säger du att det var 2000 som dog och jag 1000 vilka siffror stämmer?Blir ju lite tokigt om källkritik inte stämmer och det var ju ursprungsfrugan i inlägget.
Och du har inte funderat på att det kan vara fler? När pandemin var som värst så fanns det inte PCR-test till alla och då dog en del äldre utan att man hunnit testa dom. Då kunde läkaren bara skriva att covid sannolikt bidragit till dödsfallet.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
"Varför vill ni inte lyssna på mig när jag säger att spänningen i eluttaget är 220V, det är ju inte hälften av 400V, varför reagerar ingen på att det är fel vavavVaVAAA?"

"Det är inte 220V utan närmare 237V och det borde inte vara hälften utan 400/✓3. Det är inte fel."

"Men det är ju 220V, varför fattar ni inte vavava?"

• Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
P
Unikt namn Unikt namn skrev:
Jag tror inte heller Ryssen är bakom precis allt, men samtidigt så förfaller propaganda kampanjerna (om man nu får kalla dem så) nästan organiserade.

Jag tycker mig se flera poster, inte bara här i denna fråga, som följer mönstret distansiering mot sakfrågan/debatten, länk till tveksamt material och insinueringar att det finns en alternativ sanning som hålls hemlig.

Men det kan ju givetvis vara min hjärna som ser mönster som inte finns, hjärnan gillar ju mönster. :)

När det gäller andra konspirationer (tex 9/11) så har min nidbild varit att det främst är haschtomtar som trillat ner i det kaninhålet efter många jointar och för mycket youtube. Men här verkar det som att idéerna har spridit sig även bland mer vanligt folk.

Jag är mycket nyfiken på drivkrafterna bakom.
En hel del är nog styrt av ryska påverkansoperationer, men av de som syns i offentligheten (som på detta forum och andra) är nog väldigt få medvetna om att de styrs. Vladimir Uljanov (täcknamn "Lenin") myntade ett bra uttryck för den sortens personer: nyttiga idioter. Det kan vara en myt eftersom det finns rätt lite stöd för att just Lenin hittade på begreppet, men det är ganska beskrivande ändå.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Jag hoppas att du inser att även om en gammal människa har flera sjukdomar så kunde hen ha levt lite till om hen inte hade fått covid och därmed fått vara med om ytterligare en sommar eller några fester med familjen.
Och familjen hade kunnat få umgås med sin gamla släkting ytterligare ett tag och ta del av dennes erfarenheter av livet.

När en gammal släkting går bort är det för sent att ställa alla de där frågorna som man inte hann ställa medan släktingen levde, för att man var för upptagen med sina egna trivialiteter.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Tar vi den numera bevisade teorin att tobaksindustrin vet att rökning är skadligt och att de försöka förneka den infon med köpta undersöksresultat, samt att de försöker att få folk beroende genom att ändra nikotinhalten.
Skillnaden mot konspirationsteorier som är "far out" är att just det där om tobaksindustrin vet vi är sant.
Vi kan inte försanthålla alla konspirationsteorier som kastas fram utan vederhäftig evidens.

P
V växelventil skrev:
Men det ger väl inget svar på frågan fattar du väl.Försöker igen suck är dom 15% med räknade i dom 15000 som har dött som redovisar siffrorna idag?ska vara så svårt?
Om du börjar om och förklarar vilken konspiration du vill avslöja så kanske det blir klarare för oss andra?

P
Har ni tagit del av vaccinmotståndarnas argument från demonstrationen i helgen?

[media]
"Ingen skulle ta vaccinet för att skydda mig".
"Jag har inte rätt till att lyssna på din åsikt".

Om man tycker att den videon är rolig så rekommenderar jag Jordan Klepper på YouTube. Han är reporter för The Daily Show. Sök på Jordan Klepper i YouTube.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
V vanpire skrev:
Och du har inte funderat på att det kan vara fler? När pandemin var som värst så fanns det inte PCR-test till alla och då dog en del äldre utan att man hunnit testa dom. Då kunde läkaren bara skriva att covid sannolikt bidragit till dödsfallet.
Jo och det är därför man fått så mycket kritik att man bara för man var sjuk i covid och när patienten avlidit så tog man för givet att dödorsaken var covid.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.