Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
V växelventil skrev:
[länk]
Även sociastyelsen har medgett att siffrorna från kommunen inte stämmer och det så hon från FHM att det är fortfarande siffrorna som inte är klara.
Du har ju hakat upp dig totalt! Kom lös och avsluta din talan nu!
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
V växelventil skrev:
För att siffrorna stämmer inte och det är dom och Socialstyrelsen medvetna om annars skulle väl hon inte sagt det.
Som man frågar får man svar.
 
V vanpire skrev:
Som man frågar får man svar.
Fast nu fick vi ju svar till slut men tvivlar på att det går hem.
 
V växelventil skrev:
Fast nu fick vi ju svar till slut men tvivlar på att det går hem.
Jag syftade på svaret från myndigheten.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
V vanpire skrev:
Jag syftade på svaret från myndigheten.
Japp det vet jag och därför fick det bekräftat i tidningsartikel.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
[länk]
Även sociastyelsen har medgett att siffrorna från kommunen inte stämmer och det så hon från FHM att det är fortfarande siffrorna som inte är klara.
Är du medveten om att det där gällde under en kort tid förra vintern och undersökning i Östergötland och Kronoberg som du har skrivit om hela dagen kom lång innan dess?
Det är alltså två helt olika saker.

Det står också att felaktigheterna då inte gällde totalt antal döda utan att fördelningen per kommun samt att det redan var åtgärdat när artikeln skrevs.

Håller du på och försöker få ihop någon konspirationsteori om att det är mycket färre som har dött av covid än vad någon myndighet har sagt?
Det är rätt meningslöst eftersom man vet att många fler dog under 2020 än vad som var normalt åren närmast innan. Men en del dog av covid i stället för av influensa, RS-virus, vinterkräksjuka mm.
 
  • Gilla
Tommynorskens och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Är du medveten om att det där gällde under en kort tid förra vintern och undersökning i Östergötland och Kronoberg som du har skrivit om hela dagen kom lång innan dess?
Det är alltså två helt olika sak
Det står också att felaktigheterna då inte gällde totalt antal döda utan att fördelningen per kommun samt att det redan var åtgärdat när artikeln skrevs.

Håller du på och försöker få ihop någon konspirationsteori om att det är mycket färre som har dött av covid än vad någon myndighet har sagt?
Det är rätt meningslöst eftersom man vet att många fler dog under 2020 än vad som var normalt åren närmast innan. Men en del dog av covid i stället för av influensa, RS-virus, vinterkräksjuka mm.
Är du medveten om som skrivs i slutet att det är inte klart och pågår fortfarande precis som sociastyelsen säger att det är viktigt som Anna Bennet säger att statistiken stämmer och det kan få konskvenser. Du missuppfattar som vanligt. Det handlar väl inte om någon konspirationsteori det handlar om att källkritik ska stämma annars blir det ju galet och det har inget med om det är 100 eller 10000 som har dött men stämmer inte siffrorna överens så faller ju den källkritiken.
 
V växelventil skrev:
Är du medveten om som skrivs i slutet att det är inte klart och pågår fortfarande precis som sociastyelsen säger att det är viktigt som Anna Bennet säger att statistiken stämmer och det kan få konskvenser. Du missuppfattar som vanligt. Det handlar väl inte om någon konspirationsteori det handlar om att källkritik ska stämma annars blir det ju galet och det har inget med om det är 100 eller 10000 som har dött men stämmer inte siffrorna överens så faller ju den källkritiken.
Varför är det så viktigt för dig att antalet döda ska vara färre? Du påminner om en viss don Quijote just nu.
 
  • Gilla
Tommynorskens och 4 till
  • Laddar…
V vanpire skrev:
Varför är det så viktigt för dig att antalet döda ska vara färre? Du påminner om en viss don Quijote just nu.
Det spelar väl ingen roll om det är föer eller färre.Probemet blir ju när man ska jämföra data och säger du att det var 2000 som dog och jag 1000 vilka siffror stämmer?Blir ju lite tokigt om källkritik inte stämmer och det var ju ursprungsfrugan i inlägget.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Är du medveten om som skrivs i slutet att det är inte klart
Menar du detta?
Felaktigheterna är nu åtgärdade och en utredning om vad som gått fel och vilka kommuner som drabbats pågår.
Det skrevs för ett år sen så allt är nog klart sen länge.
Det som den artikeln handlar om påverkade ju inte heller totalt antal avlidna utan bara fördelningen mellan kommuner.

V växelventil skrev:
Du missuppfattar som vanligt.
Jag har ofta väldigt svårt att förstå vad du menar och då missuppfattar man.

V växelventil skrev:
Det handlar väl inte om någon konspirationsteori det handlar om att källkritik ska stämma annars blir det ju galet och det har inget med om det är 100 eller 10000 som har dött men stämmer inte siffrorna överens så faller ju den källkritiken.
Jag gissar (trots att det kanske är en missuppfattning) att du vill att antalet döda som redovisas ska stämma exakt med vilka som har dött av covid. Det är en ouppnåelig dröm eftersom läkare ibland kommer att tro att en patient har dött av något annat än vad patienten verkligen har dött av. Ibland blir det någon extra som anges som avliden av covid och ibland någon för lite. Men det stämmer tillräckligt bra för alla relevanta syften.
 
  • Gilla
Tommynorskens och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Menar du detta?

Det skrevs för ett år sen så allt är nog klart sen länge.
Det som den artikeln handlar om påverkade ju inte heller totalt antal avlidna utan bara fördelningen mellan kommuner.


Jag har ofta väldigt svårt att förstå vad du menar och då missuppfattar man.


Jag gissar (trots att det kanske är en missuppfattning) att du vill att antalet döda som redovisas ska stämma exakt med vilka som har dött av covid. Det är en ouppnåelig dröm eftersom läkare ibland kommer att tro att en patient har dött av något annat än vad patienten verkligen har dött av. Ibland blir det någon extra som anges som avliden av covid och ibland någon för lite. Men det stämmer tillräckligt bra för alla relevanta syften.
Ja och vad var det jag sa vad FHM sa att det pågår fortfarande Mao det är inte klart och siffrorna stämmer inte.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Det spelar väl ingen roll om det är föer eller färre.Probemet blir ju när man ska jämföra data och säger du att det var 2000 som dog och jag 1000 vilka siffror stämmer?Blir ju lite tokigt om källkritik inte stämmer och det var ju ursprungsfrugan i inlägget.
Det är ju därför som man ska ange varifrån uppgiften kommer, är det från Fohm som redovisar avlidna med covid, från Socialstyrelsen som redovisar av covid eller från SCB som redovisar överdödlighet osv. Sen får folk hålla reda på vad dessa olika begrepp betyder samt vara införstådda med att det finns en osäkerhet inbyggd i alla system.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
V växelventil skrev:
Ja och vad var det jag sa vad FHM sa att det pågår fortfarande Mao det är inte klart och siffrorna stämmer inte.
Det var med all säkerhet något annat än just den artikeln som Fohm syftade på eftersom den artikeln inte har något att göra med Fohm..
 
Har ni tagit del av vaccinmotståndarnas argument från demonstrationen i helgen?

 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.