817 236 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
mRAN-vaccin är en ny och på många sätt bättre typ av vaccin helt enkelt. Man ska inte klamra sig fast vid det gamla när nytt och bättre dyker upp.L Loxxx skrev:Detta eftersom de flesta vacciner som används inte är tillverkade enligt den metod man traditionellt tillverkar vaccin enligt.
Jag vill göra en markering av detta, som inte gick fram. Det som gick fram var bara markeringen om skillnaden men inte anledning, vilket jag inte heller skrev.
Ville inte göra ett långt inlägg men får tillbaka det.
Vacciner innehåller vanligen en protein från viruset men det gör inte vacciner med mRNA.
Därför skriver jag vaccin nör det handlar om traditionella vacciner med som innehåller protein från viruset som ska få immunsystemet att aktiveras.
Jag skriver "vaccin" när ett vaccin inte innehåller detta utan istället en mRNA som ska aktivera celler att producera en viss typ av protein, i detta fall spikprotein.
Jag googlade av nyfikenhet rumble, och detta blev 5e träffen.Å Åbyfor skrev:
https://www.wired.com/story/rumble-sends-viewers-tumbling-toward-misinformation/
En inte så smickrande historia.
"Sarah’s mother is one of these new Rumble users, and, according to Sarah, is now refusing to get the Covid-19 vaccine. Explaining her decision, says Sarah, her mother cites the dangerous anti-vax disinformation found in many videos on Rumble."
Inte jättelång tid efter, men utredningarna gick lite långsamt.L Loxxx skrev:
mRNA-vaccin har nu getts i flera miljarder doser under över ett år. Rimligen borde biverkningar som inte upptäcktes i fas 3-studierna ha märkts vid det här laget.
Jo, det kan man. Väldigt mycket av de tillgängliga resurserna har gått åt till att hantera covid akut. Då är det inte en bra idé att börja organisera om.D Disktrasan skrev:
Man har de resurser man gick in i pandemin med. Två är alldeles för kort tid för att hinna skaffa förstärkningar.
Ja, det vore att använda de begränsade resurserna bättre att inte ha pressträffarna, utan istället informera tydligt via internet. Journalister är väl inte helt ovana att läsa websidor?D Disktrasan skrev:
Jag har aldrig tittat på någon av FOHMs pressträffar. De få korta klipp jag har sett får mig att inse att det vore slöseri med tid.
Vad ska man göra nu, är den viktiga frågan. Sjukvårdens trasighet går inte att fixa medan den är fullt upptagen med att släcka branden covid-19.D Disktrasan skrev:
Jag tror att du slår in öppna dörrar när du skriver om de organisatoriska bristerna och resursbristerna i sjukvården. Ingen vettig människa säger emot på de punkterna. De är dock lite sekundära i detta akuta skede.
J Jonobe skrev:
Rätt intressant att följa debatten, alltså vaccin har ju räddat mängder av liv miljontals. Under 1700-tal dog ca 60-milj av bara smittkoppor.Unikt namn skrev:Jag googlade av nyfikenhet rumble, och detta blev 5e träffen.
[länk]
En inte så smickrande historia.
"Sarah’s mother is one of these new Rumble users, and, according to Sarah, is now refusing to get the Covid-19 vaccine. Explaining her decision, says Sarah, her mother cites the dangerous anti-vax disinformation found in many videos on Rumble."
Så vaccin är bra det är svårt att förneka, dock rätt intressant av rota i varför antivaxx rörelsen dykt upp där det är svårt att se några bakomliggande ekonomiska intressen.
Jag är själv vaccinerad mot många sjukdommar...
Får se vad som händer... Kanske är RNA det bästa som hänt...
Allt beror nog inte på rysk maskirovka. En del lär bero på helt vanlig okunnighet och en ovilja att lyssna på folk som vet bättre. Vi kan nog lugnt konstatera att skolan har misslyckats grovt.Unikt namn skrev:
Att ifrågasätta är att sätta något ifråga, dvs undersöka vederhäftigheten i något och att resonera kring det på ett vetenskapligt sätt.Å Åbyfor skrev:
Att ifrågasätta är inte att komma med ounderbyggda påståenden.