Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
harry73
L LiteForce skrev:
Vad tror ni om det här helt galet om det visar sig vara sant i alla fall.

[länk]
Det är typiskt nåt som jag inte orkar läsa och inte tror på.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
L LiteForce skrev:
Vad tror ni om det här helt galet om det visar sig vara sant i alla fall.

[länk]
Men vad ÄR det för galna sidor du hittar??? Jag minns när jag var yngre och skrattade åt tidningen ”En ding ding värld”, men den var i alla fall tydligt med att allt bara var knasigheter.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/En_ding_ding_värld
 
  • Gilla
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
KristinaRT
B b8q skrev:
Men vad ÄR det för galna sidor du hittar??? Jag minns när jag var ung och skrattade åt tidningen ”En ding ding värld”, men den var i alla fall tydligt med att allt bara var knasigheter.
Nejdå, alla färgbilder var riktiga, det var de svartvita som var montage ;)
 
harry73 harry73 skrev:
Det är typiskt nåt som jag inte orkar läsa och inte tror på.
’Det är tydligen en studie som är utförd på vaccinet vad det innehåller och att mellan 98% och 99% av innehållet i vaccinationsflaskorna motsvarar grafenoxid.
 
  • Haha
Fairlane
  • Laddar…
P pmd skrev:
Premissen är inte giltig. Vaccinerade barn behöver inte leva i livslång rädsla för covid-19.
Varför skulle ovaccinerade barn leva i rädslan över att få detta viruset??
Men håller vuxna på att skrämma upp dom så kan man ju förstå dom stackarna..
 
KristinaRT
L LiteForce skrev:
Nej det tycker jag inte för argumenterar man emot en uppenbar sanning vet i vart fall inte jag hur seriös den personen är. BirgitS argumenterar inte och är inte intresserad av sanning om hon påstår att DR Robert Malone inte grundat mRNA vaccinet för det har han.
Man kan grunda mycket som tex städer, politiska partier, religioner, företag och tidningar. Man kan även grunda en byggnad (om man bygger/gjuter en grund till den) och jag tror man kan använda ordet grunda när man kör en båt på grund.

Man kan däremot inte ”grunda” en molekylärbiologisk teknik. Man kan beskriva, publicera, dokumentera, diskutera och patentera, bland annat. Och som de flesta vetenskapliga upptäckter var det inte EN individ som gjorde allt upptäckande av en teknik, det var många olika oftast i samarbete men inte sällan i konkurrens.

Till sist, om du avser att förkorta titeln doktor görs detta genom att skriva Dr/dr. Inte DR….. Men om det är en disputerad person brukar man skriva PhD efter namnet snarare än Dr före. Iaf i Sverige (om man nu för ovanlighets skull ens skriver ut några titlar i texten).
 
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
KristinaRT
L LiteForce skrev:
’Det är tydligen en studie som är utförd på vaccinet vad det innehåller och att mellan 98% och 99% av innehållet i vaccinationsflaskorna motsvarar grafenoxid.
Du vet att grafen är rent kol va?
 
  • Gilla
b8q och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
L LiteForce skrev:
Nej det tycker jag inte för argumenterar man emot en uppenbar sanning vet i vart fall inte jag hur seriös den personen är. BirgitS argumenterar inte och är inte intresserad av sanning om hon påstår att DR Robert Malone inte grundat mRNA vaccinet för det har han.
Nej, han var fortfarande en av många som höll på med mRNA-tekniken kring 1990. Att han påstår det själv är inget bevis och att vissa hakar på och fortsätter påstå det är inget bevis. När Malone höll på med den tidiga mRNA-forskningen var det ju inte ens vaccin man tänkte på i första hand utan att påverka celler att bilda proteiner som de saknade förmågan att bilda själva pga. en genetisk defekt och liknande.

Du bör nog inte vara så auktoritetstroende utan undersök själv vad som hände kring 1990 genom att kolla upp publicerade rapporter och liknande av Malone och andra.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
KristinaRT
KristinaRT KristinaRT skrev:
Det är precis detta jag ser på akuten; Av de som kommer in m covid är några enstaka äldre och då oftast vaccinerade men med andra sjukdomar i bagaget. De flesta med covid är födda på 70-80 talet, ovaccinerade och kommer in pga hög feber (det känns som man ska dö om man är 40+ och har 39,5), pneumoni, lungemboli, hosta så man inte kan sova och oförmåga att syresätta sig.
Absolut inte alla som blir inlagda, de flesta som är 40 år klarar av att vars hemma trots feber, hosta och lunginflammation.

Platsläget på sjukhuset är så ansträngt att patienter i behov av inläggning får vänta timmar (10-24) på plats. Jag hade en patient som fick veta att han hade plats nästföljande vardag kl 7, detta var 15 h tidigare och innebar att en multisjuk äldre fick spendera natten på sjukhus. Och samtidigt låstes ett rum upp hels natten, vilket ökade beläggningen på akuten.

Isoleringsrummen på akuten räcker inte till för det finns inga platser på covidavdelningar att flytta patienterna till.

Patienter med mag/tarmbesvär tex Crohns kan inte vårdas på Gastroavdelning för den är numera primärt covid-avdelning.

Det är sådan brist på personal, och ofta sena sjukanmälningar, att ssk inte sällan jobbar två pass på raken - tänk er att jobba 07-22 i konstant stress och press…..

Jag förstår att detta inte är något allmänheten känner till, och de flesta slipper lyckligtvis uppleva det. Men det är också därför jag känner att jag vill berätta, så att fler får en insikt i vår verklighet. Hur det faktiskt ser ut på sjukhuset, verkligheten bakom alla diagram och siffror.
Och om någon nu trodde jag överdrev eller att det bara gäller här nere: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dQrW4/vantat-pa-akuten-i-43-timmar-extrem-belastning
 
  • Gilla
  • Ledsen
pmd och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
Inte helt humbug, skulle jag säga. Mutationen uppstår i en patient som har nedsatt immunförsvar, så det är inte så att själva muteringen uppstår pga att den kan komma rund immunförsvaret, men det räcker ju inte att muteringen uppstår, den ska spridas också.
Om man har en cancersjuk med långvarig covid (inte postcovid men långvarig smittsam infektion), då får jag förutsätta att patienten framförallt har kontakt med personer som (pga hänsyn till riskgrupper) är vaccinerade. De enda mutationer som lyckas sprida sig vidare, borde då vara mutationer som kan infektera vaccinerade och därmed kan komma förbi immunförsvaret.
Så nej vaccinet skapar inte mutationer men vaccinet selekterar mutationer som kan komma förbi vaccinet.
Jag tycker att båda delar behövs för att få en ny variant, så ja vaccinet delvis skapar mutationer
Alfavarianten uppstod tidigt hösten 2020 och då fanns det inga som var vaccinerade. Ungefär samtidigt uppstod beta och gamma i miljöer där väldigt många hade varit sjuka. I staden i Brasilien (Manaus?) trodde man att man var nära flockimmunitet men i stället upptäckte man att de som redan hade varit sjuka insjuknade igen. Så några vaccinerade är inte nödvändiga.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
harry73
BirgitS BirgitS skrev:
Alfavarianten uppstod tidigt hösten 2020 och då fanns det inga som var vaccinerade.
Jag vet, men jag svarade dels på frågan hur varianterna uppstod (i personer med nedsatt immunförsvar och långvarig smitta) och dels hur vaccinet kan skapa, eller bättre selektera en mutation.
Jag ser nu att min inlägg kan uppfattas som du gjorde, men å andra sidan spelar det ingen roll för resonemanget
 
harry73
KristinaRT KristinaRT skrev:
Och om någon nu trodde jag överdrev eller att det bara gäller här nere: [länk]
Om jag förstår artikeln rätt handlar det om personer som var på akuten, hade läkarkontakt och fick vård, men behövde vänta 43 timmar för att slussas vidare till rätt avdelning, och en person som fick vänta 8 timmar innan han fick träffa en läkare.
Att man behöver vänta 8 timmar innan man får träffa en läkare är (och var innan covid) inget undantag, i alla fall inte i Lund.
I januari 2017 fick jag vänta 9 timmar innan jag fick träffa en läkare eller sjuksköterska (efter första triage)
 
Vilken tur att det inte finns i Covid-vaccin då :D
 
  • Gilla
vanpire och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
Jag vet, men jag svarade dels på frågan hur varianterna uppstod (i personer med nedsatt immunförsvar och långvarig smitta) och dels hur vaccinet kan skapa, eller bättre selektera en mutation.
Jag ser nu att min inlägg kan uppfattas som du gjorde, men å andra sidan spelar det ingen roll för resonemanget
Okej, men då får man lägga till att även folk omkring den långvarigt sjuka som tidigare har varit sjuka selekterar fram en variant som kommer runt immunitet.

När det gäller omikron och alternativet att den har uppstått hos en HIV-sjuk så läste jag att dessa mutationer då hade uppstått en efter en just för att komma runt den sjukes eget immunsystem, dvs. först blir den sjuke lite immun så att det begränsar viruset men viss förökning sker och rätt som det är uppstår en mutation som gör att viruset kan föröka sig lite bättre. Detta upprepas många gånger under t.ex. ett par månader tills så där väldigt många mutationer som det är i omikron har uppstått.

Eftersom omikron inte härstammar från delta så bör personen ha blivit smittad innan delta dominerade i Sydafrika. Genom att undersöka fall och hur mycket andra mutationer som har uppstått så verkar smittspridningen ha börjat kring månadsskiftet september/oktober.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.