825 235 läst · 17 905 svar
825k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 640 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 640 inlägg
Så är det ju naturligtvis men den siffran kommer öka och till sommaren så kommer majoriteten vara vaccinerade så det är inget konstigt.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 640 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 640 inlägg
En som verkar tvivla på biverkningar.Men som jag skrev i början att det är många som har blivit mer sjuka av vaccinet än av själva sjukdomen och flera här som skriver att dom haft covid 19 är dödssjuk ena gånger för nästa gång knappt varit sjuk alls så vet inte vad man ska tro.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 640 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 640 inlägg
Sen när blev Dalarna och Västmanland storstäder (idag 3 resp. 4 på IVA, igår 23 resp. 23 utanför iVA). I förhållande till folkmängd har Jämtland högst antal på IVA.V växelventil skrev:
https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
Men det där är ju ingenting mot tidigare. Bara örebro hade 24 inlagda på intensiven och dom andra sjukhusen hade 4x4 och då har jag inte räknat med covid avdelningar och överbeläggningarna.BirgitS skrev:
Du skrev "Den erfarenheten har inte jag.Dom flesta är hemma med förkylningsymtom när dom haft covid 19". Om du skriver om dina erfarenheter vad gäller sjukdomen så kan du ju inte i nästa andetag komma dragande med alla registrerade misstänkta biverkningar, det blir ju helt skevt. Det måste du ju förstå? Enligt dina erfarenheter, hur många har fått allvarliga biverkningar av vaccinet?V växelventil skrev:
Enligt mina erfarenheter så är det exakt noll.
Och om dom skulle bli behandlade idag kanske utgåen varit annorlunda.Du har inte haft covid 19 okej.Nyfniken skrev:
Redigerat:
Men om du tittar biverkningarna så här dom flesta fått feber som jag och är hundra på att det är en droppe i havet som är registrerad.Nyfniken skrev:Du skrev "Den erfarenheten har inte jag.Dom flesta är hemma med förkylningsymtom när dom haft covid 19". Om du skriver om dina erfarenheter vad gäller sjukdomen så kan du ju inte i nästa andetag komma dragande med alla registrerade misstänkta biverkningar, det blir ju helt skevt. Det måste du ju förstå? Enligt dina erfarenheter, hur många har fått allvarliga biverkningar av vaccinet?
Enligt mina erfarenheter så är det exakt noll.
Växelventil, kan du vänligen lägga ner dina patetiska funderingar.V växelventil skrev:
Post-Covid fakta:
https://www.socialstyrelsen.se/coronavirus-covid-19/socialstyrelsens-roll-och-uppdrag/postcovid/
Sen bokar du en vaccination så visar du dels solidaritet med dina medmänniskor inkl att du minimerar risken för egen svår sjukdom! Enkelt!