817 169 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Så du menar att om majoriteten vill göra nåt på ett sätt skall en person kunna hindra det om hen känner att det "hindrar" hens frihet? För isåfall kan vi lägga ner det här med samhälle direkt.M mickef skrev:
Om det bara fanns ett sätt att rädda mänskligheten torde inte den som motsätter sig det överleva många minuter, majoritetsbeslutet torde bli 100% i ett nafs.T Tommynorskens skrev:
Ja det finns andra sätt, men om du följt informationen från forskare och andra experter det minsta, så borde du insett att vaccination är det avgjort effektivaste sättet att bekämpa smittan. Eller anser du dig veta bättre än forskning och läkarvetenskap?M mickef skrev:
Den allmänna smittspridningen kanske men jag har inte sett skillnaden i att sprida smitta mellan sprutan och munskydd kombinerad med distans.F frasen_36 skrev:
Från journalisten Emanuel Karlsten:
"Jag vägrar vinterdäck eftersom:
-Det är min bil, mitt val, min frihet
-Vinterdäckens effektivitet är inte bevisad, förutom av studier från tillverkarna.
-Min granne var med om en olycka trots att han hade vinterdäck.
-Vissa är redan inne på sin tredje uppsättning däck, detta bevisar att de uppenbarligen inte fungerar.
-Jag vet inte vad de är gjorda av.
-Däckskaparnas företag skrämmer upp oss på vintern med skräckhistorier så vi ska köpa däck och de bli rika.
Och förresten uppfann däckjättarna snö och spred den på natten när du sov.
Utbilda dig, öppna ögonen, sluta vara en död fisk!
Vinterdäck - jag säger nej!"
-Vinterdäckens effektivitet är inte bevisad, förutom av studier från tillverkarna.
-Vissa är redan inne på sin tredje uppsättning däck, detta bevisar att de uppenbarligen inte fungerar.
-Däckskaparnas företag skrämmer upp oss på vintern med skräckhistorier så vi ska köpa däck och de bli rika.
Man måste inte skifta till vinterdäck men det kan bli trubbel om du är ute och rattar i vinterväglag.B b8q skrev:Från journalisten Emanuel Karlsten:
Exakt, vill man inte ha vinterdäck får man acceptera att man inte får köra vid vinterväglag kommande månader.M mickef skrev:
Men egentligen är det kanske bättre att ta liknelsen med dubbdäck och friktionsdäck.
Dubbdäck är bättre men mot en högre miljökostnad, men friktionsdäck fungerar också och de bästa friktionsdäck är bättre än de sämsta dubbdäck, osv.