Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
V växelventil skrev:
Man kan ju se nu att både i Danmark och Norge är det fler som är fullvaccinerade som hamnar på sjukhus än ovaccinerade men det är ju inget konstigt med det.
Håller med dig. Det konstiga och läskiga är att risken att dö oavsett dödsorsak är så mycket högre för en vaccinerad än ovaccinerad. Jag hoppas att sambandet kan hittas snarast så vi kan få lite klarhet i det hela

B biofix skrev:
Håller med dig. Det konstiga och läskiga är att risken att dö oavsett dödsorsak är så mycket högre för en vaccinerad än ovaccinerad. Jag hoppas att sambandet kan hittas snarast så vi kan få lite klarhet i det hela
För att det främst är folk under 70 som struntar i att vaccinera sig, och folk under 70 dör mer sällan oavsett dödsorsak? Kan det vara så enkelt?

Eller om det var diagrammet med 10-59-åringar du syftade på så kan det ju vara samma där; de ”sköra” och multisjuka är mer benägna att vaccinera sig, men de är också mer benägna att dö oavsett anledning.

Redigerat:
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Dom äldre saknar 3 dosen.Det blir som att köra utan bensinmätare för det är svårt att beräkna hur länge vaccinet håller i sig.

B b8q skrev:
För att det främst är folk under 70 som struntar i att vaccinera sig, och folk under 70 dör mer sällan oavsett dödsorsak? Kan det vara så enkelt?
Nej, om du kollar vad grafen säger så ser du är det är 10-59 åringar. Och oavsett hur få som dör i denna grupp så är det oroväckande att man så tydligt ser en skillnad mellan de som vaccinerade sig och de som valt att inte göra det. Jag tycker att siffrorna borde peka åt andra hållet eller åtminstone vara lika mellan grupperna

V växelventil skrev:
Dom äldre saknar 3 dosen.Det blir som att köra utan bensinmätare för det är svårt att beräkna hur länge vaccinet håller i sig.
Det är samma siffror sedan man började vaccinera folk, så en tredje dos de första 6 månaderna borde isåfall inte göra någon skillnad på första tiden..

B biofix skrev:
Nej, om du kollar vad grafen säger så ser du är det är 10-59 åringar. Och oavsett hur få som dör i denna grupp så är det oroväckande att man så tydligt ser en skillnad mellan de som vaccinerade sig och de som valt att inte göra det. Jag tycker att siffrorna borde peka åt andra hållet eller åtminstone vara lika mellan grupperna
Jag insåg för sent att det nog var diagrammet du syftade på, så jag redigerade mitt inlägg till att även omfatta sköra oavsett ålder.

• Gilla
biofix
  • Laddar…
Du får nog vänta en 5 år till om du ska dra några statistiska slutsatser från den där grafen om vaccinerade mot ovaccinerade. För jag antar att det inte är döda i covid19 som datan är baserad på.

Du kan tänka såhär istället: om du har 100 personer och 99 vaccinerar sig och 1 inte. Sen tittar du ett år senare på lite dödsstatistik. Någon blev överkörda. Någon blev mördad. Någon fick en otäck sjukdom.
Hur tror du att den grafen mellan vaccinerade och ovaccinerade skulle se ut? Jag tror att sannolikheten skulle vara nära oändligt större att en ovaccinerad skulle dött vs en vaccinerad. Speciellt när det gått så kort tid. Vad tror du?

• Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
B biofix skrev:
Ja, jag hoppas att du är något på spåren och att det går att förklara enkelt. För jag är smått orolig över mitt beslut att vaccinera mig och hoppas såklart att det inte är något att bry sig om.

Har inte hittat så mycket mer förutom en artikel som diskuterar problematiken från annat perspektiv och annat land: [länk]
Och som @tobbbias säger; när majoriteten redan är fullvaccinerade så är ju även risken att en fullvaccinerad dör i en gängskjutning större än att en ovaccinerad gör det.

• Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
B biofix skrev:
Ja, jag hoppas att du är något på spåren och att det går att förklara enkelt. För jag är smått orolig över mitt beslut att vaccinera mig och hoppas såklart att det inte är något att bry sig om.

Har inte hittat så mycket mer förutom en artikel som diskuterar problematiken från annat perspektiv och annat land: [länk]
Det kan ju också förklaras med att vanlig sjukvård gått på halvfart under pandemin; folk drar sig för att besöka sjukhus, cancer och hjärtsjukdomar blir inte upptäckta lika tidigt, osv. Det börjar man se resultat av nu. :cry:

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
B biofix skrev:
Som sagt, jag hoppas att det är enkelt förklarat. Men att säga att det handlar om för liten grupp i statistiken så kan nog inte hela englands befolkning räknas med i ditt resonemang. Och inte heller att det är skev fördelning när man idag vaccinerat 68.1% av befolkningen i england ([länk])
Som sagt, vänta 5 år så ska du nog se att kurvorna är ungefär lika :crysmile: det är så otroligt låg risk att du ska dö i covid19 om du inte tillhör en skör grupp, så du kommer inte kunna se någon skillnad i en sån där statistik. Bara släng den i papperskorgen och gå vidare (y)

J
P pmd skrev:
Konspirationsteoretikerna kommer i små skurar till den här tråden, tycks det. De brukar inte hänga kvar så värst länge, dock. Min egen lilla konspirationsteori är att de då lämnar över stafettpinnen till nästa konspirationsteoretiker i sitt gäng som sen kör på så länge den orkar. Jag undrar hur många de är?
Samma tanke slår mig gång på gång. De dyker upp, utan historia i andra trådar, helt ointresserade av bygg, rapar upp samma gamla hillbillyargument som vi hört till leda, blir argare och argare, tills de imploderar eller bannas.

• Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
L LukasK skrev:
Vet inte vilka du pratar om. Men det där med att lämna över stafettpinnen känner jag igen. Känns som att du fått din av BirgitS? Vill någon ta min stafettpinne lämnar jag gärna över den då jag har viktigare saker att göra än att försöka övertyga människor vars enda förmåga i samtal med meningsmotståndare är att använda invektiv och personangrepp.
Jag brukar inte vara i forumet sena kvällar och nätter.

När du inte har följt tråden så är det ju inte så konstigt att du inte har noterat hur vaccinmotståndare av olika schatteringar kommer och går. De är här några dagar och försvinner sen, ofta verkar de inte kunna diskutera på ett vettigt sätt, vilket du ju däremot verkar kunna.

Jag har försökt att inte använda invektiv och personangrepp mot dig. Om jag har misslyckats med det så ber jag om ursäkt. Det är lätt att göra det av misstag när man har varit här länge och möts av grova invektiv och personangrepp väldigt många gånger.

• Gilla
linneac
  • Laddar…
Fairlane
L LukasK skrev:
Ja, bitchute.com är ju riktigt farlig, antar att jag missade det också under utbildningen?
Vilka sidor som är farliga diskuterar man självklart inte på en utbildning då det ändras dag för dag, det trodde jag faktiskt du begrep?

Du svarade på det allmänna uttrycket: "Många av oss tittar aldrig på videor, på annat än väldigt betrodda platser, av IT-säkerhetsskäl." att det var bisarrt. Är det något som är bisarrt så är det väl ditt uttalande, för det du svarade på är väldigt vettigt.

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
L LukasK skrev:
Du missade visst att experten i artikeln ovan beskrev studien som ett skolboksexempel på att naturlig immunitet är bättre än vaccination. Uppenbarligen är inte gruppen ”experter” en homogen grupp och lika uppenbarligen har vi valt att lita på två olika läger i den gruppen. Med skillnaden att de i ditt läger inte riskerar något alls på att yttra sig mainstream, medan att vara kritisk mot mainstream nästan alltid straffar sig. Har större förtroende till självständiga tänkare som riskerar sin karriär för det de tror är sant än till medlöpare och opportunister i en ekokammare av ryggdunkare.
Det var säkert en väl genomförd studie men när verkligheten ändrar sig så kan även väl genomförda studier sluta att vara giltiga. Frågan är ju vad forskarna och de som uttalade sig om studien då tycker idag.

Studien du länkade till har diskuterats tidigare i denna eller någon annan av corona/covid-trådarna och jag ansåg knappast då att det var en felaktigt gjord studie, men som sagt verkligheten har ändrat sig med tiden. Så jag kan ändra mig när ny information kommer.

• Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
L LukasK skrev:
Du kan inte uttala dig om tiden det tar för en ny substans i blodomloppet att orsaka någon skada förrän motsvarande tid har gått hos en nämnvärd population med given substans injicerad (och med en kontrollgrupp utan injektionen). Dessutom är det en nödvändig förutsättning att det finns en öppenhet att upptäcka potentiellt allvarliga biverkningar hos dem som är satta att undersöka dem (mig veterligen finns inga pågående satsningar för att utreda covidvaccinens långtidsbiverkningar). Dock inte sannolikt då de ansvariga är samma personer som idag tutar i oss att allt är bra och ofarligt - att de skulle gå ut offentligt och erkänna att deras tidigare råd var fel och lett till många dödsfall och/eller andra allvarliga biverkningar är högst osannolikt i dagens syltryggssamhälle.
Som jag har uppfattat det har man undersökt vad som händer med den lilla RNA-sekvensen och om den inte tas upp av någon cell så kommer den att brytas ned snabbt. Kommer den in i en cell så kommer den att resultera i tillverkning av en bit protein som blir synligt på cellens yta vilket får immunsystemet att gå igång och förstöra den cellen.

Nja, som kontrollgrupp kan man även använda historiska data, dvs. t.ex. hur det var åren 2010-2019. Vaccintillverkarna måste göra uppföljande studier under några år och om de skulle bli påkomna med att mörka problem så skulle de snabbt bli svartlistade och därmed i princip gå i konkurs.

• Gilla
linneac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.