817 606 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Jag måste erkänna att jag hade fel.
Jag var helt säker på att 90% skulle vaccinera sig. Men än så länge är det 'bara" ,81%
Jag var helt säker på att 90% skulle vaccinera sig. Men än så länge är det 'bara" ,81%
Det där med skydd förstod jag och det är beklagligt, men i övrigt får Jocke Best förklara vad du menar.snuttjulle skrev:
Något som inte ger 100% skydd är förstås bättre än inget skydd alls. Att avstå från den aktivitet där skyddet skyddar kan förstås vara det effektivaste …snuttjulle skrev:
Håller med dig pmd till fullo. Men vissa både här i tråden och ute i verkligheten verkar undvika vaccin för att det inte kan visas att det skyddar till 100%. Då undrar jag om dessa undviker bilbälte oxå då inte heller detta skyddar till 100%. Eller låter bli kondom av samma anledning. För inte ens dessa skyddar mot allt till 100%.
Och vissa här argumenterar för sina fantasifoster.snuttjulle skrev:Håller med dig pmd till fullo. Men vissa både här i tråden och ute i verkligheten verkar undvika vaccin för att det inte kan visas att det skyddar till 100%. Då undrar jag om dessa undviker bilbälte oxå då inte heller detta skyddar till 100%. Eller låter bli kondom av samma anledning. För inte ens dessa skyddar mot allt till 100%.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Tycker du inte att det är bäst att försöka hålla nere risken för de på äldreboendena så mycket man kan?M mickef skrev:
Man kan ju inte gärna lämna dem utan personal på plats.
Uppenbarligen räcker ju inte skyddsutrustningen till när det kommer till extremt nära situationer som varar ett längre tag eftersom personal smittar de boende trots att de har skyddsutrustning.M mickef skrev:
Om det inte går att vaccinera mot smittan,testa för smitta eller ens kunna skydda mot spridning kan vi lägga ned den här charaden.BirgitS skrev:Tycker du inte att det är bäst att försöka hålla nere risken för de på äldreboendena så mycket man kan?
Man kan ju inte gärna lämna dem utan personal på plats.
Uppenbarligen räcker ju inte skyddsutrustningen till när det kommer till extremt nära situationer som varar ett längre tag eftersom personal smittar de boende trots att de har skyddsutrustning.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg