Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
Blodsoppen
timmelstad timmelstad skrev:
[länk]
Jag tror tyvärr inte att folk reagerar och börjar tänka efter när dom läser detta heller.

BirgitS
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Jag tror tyvärr inte att folk reagerar och börjar tänka efter när dom läser detta heller.
Hmm, eller så tänker de just efter och inser att det är större risk att få hjärtmuskel- eller hjärtsäcksinflammation av covid än av vaccinerna.

harry73
BirgitS BirgitS skrev:
Menar du att det är bra att andra är försökskaniner åt dig?

Nåja, Moderna finns kvar i Sverige, alla är inte under 30 år. Så i Sverige har det gått från 3 till 2. Andra länder använder fortfarande Astra Zenecas och Janssens vacciner och använder alltså fler. Jag vet inte vilket vaccin du menar med det femte.
Jag tvingar ingen att bli försökskanin åt mig, men jag behöver inte heller bli försökskanin åt andra

Jag tänkte på att, Pfizer, moderna, sinovac och sputnik, glömde jag några?
Visst får de över 30 fortfarande ta moderna, men min gissning är att det inte beställs nya doser och moderna därmed inte längre används när redan beställda doser tar slut

• Gilla
Harpgear och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
Jag tvingar ingen att bli försökskanin åt mig, men jag behöver inte heller bli försökskanin åt andra
Men rätt många behövdes till vaccinstudierna för att kunna rädda livet på alla de som har sluppit att dö pga. vaccinerna.

harry73 harry73 skrev:
Ja, kineserna har åtminstone två vaccin och du har inte med Astra Zeneca och Janssens. Har för mig att det i Indien finns något egenutvecklat samt ytterligare några.

harry73 harry73 skrev:
Visst får de över 30 fortfarande ta moderna, men min gissning är att det inte beställs nya doser och moderna därmed inte längre används när redan beställda doser tar slut
Det återstår att se. Det kanske beror på vem av Pfizer och Moderna som kommer först med ett uppdaterat vaccin och när det behövs vaccinering framöver.

J
harry73 harry73 skrev:

Jag vill minnas att det finns studier som visar högre antikroppsnivåer (bättre skydd?) hos Moderna än Pfizer. Så hos äldre är det kanske till och med att föredra?

Det är väl också så att Moderna innehåller betydligt högre mängder aktiv substans än Pfizer.

Så den logiska följden blir ju såklart starkare immunreaktion och därför mer biverkningar. Sen fungerar ju inte alltid kroppen så enkelt.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
J
BirgitS BirgitS skrev:
Japp, så det blir bara halv dos av Modernas till de som nu får en tredje dos.
[länk]
Ser att de immunnedsatta rekommenderas full dos. Så jag tror nog att Moderna kommer ha sin plats, t.ex. i de sammanhangen. Sen beror det väl på hur bra/snabbt de får fram boosters mot mutationer.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
I och med en 3 dos bör väl biverkningar gå ner.

Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Hmm, eller så tänker de just efter och inser att det är större risk att få hjärtmuskel- eller hjärtsäcksinflammation av covid än av vaccinerna.
Jag börjar undra om det inte ligger ett troll bakom Birgits inlägg

• Arg
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
T Tommynorskens skrev:
Men är inte problemet att det har ju argumenterats med fakta och data och de vill ändå inte ta till sig informationen och fortsätter gå på sina "feels" att vaccinet är farligt på något sätt.
Det har varit vitt och brett med påståenden, anekdoter och mer eller mindre underbyggd fakta från alla håll och kanter.

Jag förstår att man tappar tålamodet, men när man gör det och agerar utifrån det riskerar man bara att förvärra det man vill förändra. Det är vad jag menar.
Det har inget med att vara PK att göra, utan rent och skärt sunt förnuft.

Jag tror att ett troll skulle ha svårt att ligga på forumets topplista för ”flest bästa svar”.

• Gilla
Tabors39 och 12 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Menar du att det är bra att andra är försökskaniner åt dig?

Nåja, Moderna finns kvar i Sverige, alla är inte under 30 år. Så i Sverige har det gått från 3 till 2. Andra länder använder fortfarande Astra Zenecas och Janssens vacciner och använder alltså fler. Jag vet inte vilket vaccin du menar med det femte.
I det här Covidexperimentet flnns det i s f 2 uppsättningar kaniner, vaccinerade och ovaccinerade. Vilka tycker du tar de största riskerna?

BirgitS
M mickef skrev:
I det här Covidexperimentet flnns det i s f 2 uppsättningar kaniner, vaccinerade och ovaccinerade. Vilka tycker du tar de största riskerna?
De ovaccinerade som inte relativt nyligen har varit sjuka, självklart.

• Gilla
karra och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
Vet du inte om att några hundra får hjärtmuskel- eller hjärtsäcksinflammation varje år, och då oftast pga. någon infektion?
Covid är en sån infektion som kan ge upphov till de inflammationerna.

• Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
De ovaccinerade som inte relativt nyligen har varit sjuka, självklart.
För att kunna göra en utvärdering av den här pandemin i framtiden behöver vi alla typer av typer och den mest utsatta typen av typer är alltså ovaccinerade oinfekterade?

• Gilla
garvin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.