818 052 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Jag tvingar ingen att bli försökskanin åt mig, men jag behöver inte heller bli försökskanin åt andraBirgitS skrev:Menar du att det är bra att andra är försökskaniner åt dig?
Nåja, Moderna finns kvar i Sverige, alla är inte under 30 år. Så i Sverige har det gått från 3 till 2. Andra länder använder fortfarande Astra Zenecas och Janssens vacciner och använder alltså fler. Jag vet inte vilket vaccin du menar med det femte.
Jag tänkte på att, Pfizer, moderna, sinovac och sputnik, glömde jag några?
Visst får de över 30 fortfarande ta moderna, men min gissning är att det inte beställs nya doser och moderna därmed inte längre används när redan beställda doser tar slut
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Men rätt många behövdes till vaccinstudierna för att kunna rädda livet på alla de som har sluppit att dö pga. vaccinerna.harry73 skrev:
Ja, kineserna har åtminstone två vaccin och du har inte med Astra Zeneca och Janssens. Har för mig att det i Indien finns något egenutvecklat samt ytterligare några.harry73 skrev:
Det återstår att se. Det kanske beror på vem av Pfizer och Moderna som kommer först med ett uppdaterat vaccin och när det behövs vaccinering framöver.harry73 skrev:
Jag vill minnas att det finns studier som visar högre antikroppsnivåer (bättre skydd?) hos Moderna än Pfizer. Så hos äldre är det kanske till och med att föredra?harry73 skrev:Jag tvingar ingen att bli försökskanin åt mig, men jag behöver inte heller bli försökskanin åt andra
Jag tänkte på att, Pfizer, moderna, sinovac och sputnik, glömde jag några?
Visst får de över 30 fortfarande ta moderna, men min gissning är att det inte beställs nya doser och moderna därmed inte längre används när redan beställda doser tar slut
Det är väl också så att Moderna innehåller betydligt högre mängder aktiv substans än Pfizer.
Så den logiska följden blir ju såklart starkare immunreaktion och därför mer biverkningar. Sen fungerar ju inte alltid kroppen så enkelt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Japp, så det blir bara halv dos av Modernas till de som nu får en tredje dos.J Jonobe skrev:
https://www.folkhalsomyndigheten.se...mot-covid-19-rekommenderas-som-pafyllnadsdos/
Det har varit vitt och brett med påståenden, anekdoter och mer eller mindre underbyggd fakta från alla håll och kanter.T Tommynorskens skrev:
Jag förstår att man tappar tålamodet, men när man gör det och agerar utifrån det riskerar man bara att förvärra det man vill förändra. Det är vad jag menar.
Det har inget med att vara PK att göra, utan rent och skärt sunt förnuft.
I det här Covidexperimentet flnns det i s f 2 uppsättningar kaniner, vaccinerade och ovaccinerade. Vilka tycker du tar de största riskerna?BirgitS skrev:Menar du att det är bra att andra är försökskaniner åt dig?
Nåja, Moderna finns kvar i Sverige, alla är inte under 30 år. Så i Sverige har det gått från 3 till 2. Andra länder använder fortfarande Astra Zenecas och Janssens vacciner och använder alltså fler. Jag vet inte vilket vaccin du menar med det femte.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg