829 321 läst · 17 905 svar
829k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
O för dom som verkligen är intresserade av verklig smittspridningsrisk, finns en annan prel.rapport. över smittotal och CT tal(Virusmängd i kroppen) även från Fullt vaccinerade.
Kan bara konstatera att det är sådana här rapporter som ramlar ut som gör att hela snacket om att folk kan ränna runt bara för att dom är fullt vaccinerade ställs på kant.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.31.21261387v4.full-text
Kan bara konstatera att det är sådana här rapporter som ramlar ut som gör att hela snacket om att folk kan ränna runt bara för att dom är fullt vaccinerade ställs på kant.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.31.21261387v4.full-text
Nja, eftersom fullvaccinerade inte blir sjuka i någon större omfattning, så belastar de ju inte vården. Bara det är ju en anledning att röra sig friare.P pegr skrev:O för dom som verkligen är intresserade av verklig smittspridningsrisk, finns en annan prel.rapport. över smittotal och CT tal(Virusmängd i kroppen) även från Fullt vaccinerade.
[länk]
Det är numera de ovaccinerades pandemi.
Men ett av argumenten för vaccination är ju att då kommer man inte smitta folk.Nissens skrev:
Det ju det som denna rapport visar att det inte stämmer.
Jaså, har aldrig hört någon påstå det, bara att risken är mindre.P pegr skrev:
Men, detta drabbar ju de ovaccinerade, så de får väl hålla avstånd helt enkelt, de vet ju självs om de vaccinerats eller inte.
Det blir förstås trickigt i äldrevården, men så är det ju med influensor oxå….
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Tänk om man skulle smittas trots odsen dessutom av som är fullvaccinerad.Nissens skrev:
De måste vara riktigt jobbigt att inte kunna skylla på de som ska vara skyldiga.
Nej, varför skulle det vara jobbigt?Bananskalare skrev:
Blir man sjuk och är ovaccinerad så har man ju valt att utsätta sig för den risken. Trist om det belastar vården helt i onödan dock.
Blir man sjuk och är vaccinerad så behöver man inte vara speciellt orolig, risken att det skall sluta på IVA är liten.
De som inte kunnat vaccinera sig av hälsoskäl och blir sjuka ömmar jag däremot för, de har ju inte bett om att hamna i den situationen…
Redigerat:
Om vi pratar om just sådana tester som din familjemedlem gjort så tycker jag det är den intressanta frågan.harry73 skrev:
Om du mäter något måste du vara beredd att vidta åtgärder baserat på resultatet. Varför annars mäta?
Vad tycker du själv är intressantare och viktigare? Du skriver många frågor så nämn gärna ett par stycken.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 973 inlägg
Knipa kan du göra själv för jag letar också information från verifierade källor.P pegr skrev:
Angående artikeln så har du redan fått svar och det verkar som att du just har de problem med procenträkning som jag nämnde är vanliga.
Uppenbarligen fungerar ju vaccinering för att få ner smittspridningen eftersom det är just vad som har skett i Sverige under det senaste halvåret.
Jag skulle säga att det intressantaste borde vara resultatet vi var ute efter.
Risken för allvarlig covid var roligt att läsa, men ändrar inte min inställning till covid eller vaccin.
Anledningen att jag tog upp det var att ts efterfrågade ett blodtest för att mäta risken för allvarlig covid, och den finns alltså.
Risken för allvarlig covid var roligt att läsa, men ändrar inte min inställning till covid eller vaccin.
Anledningen att jag tog upp det var att ts efterfrågade ett blodtest för att mäta risken för allvarlig covid, och den finns alltså.
Nu på kort sikt verkar vaccineringen absolut funka. Blir intressant att se vad som händer på sikt. Och då är det extra intressant att följa Portugal, eftersom de har väldigt hög vaccinationsgradBirgitS skrev:
Men vad var det för resultat ni var ute efter? sammanfattning som anger allt från hur stor chans du har till ögonfärg, hårfärg, diabetes 2 och mycket mer.harry73 skrev:Jag skulle säga att det intressantaste borde vara resultatet vi var ute efter.
Något av ovanstående? Likväl anser jag att man bör agera på den information man har, speciellt om man har ansträngt sig och beställt och betalat dyrt för den.
Det blir väl som med influensan, TBE med flera. Man underhåller med nya sprutor med olika intervall. Ser inte vad som är intressant med något så förutsägbart.harry73 skrev:
De som inte vaccinerar sig får väl covid infektionen istället med ojämna mellanrum och konsekvenser.