817 716 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Så även för din och alla andras hälsa med, för den delen. Hela livet består av en följd av konsekvensanalyser. -skall jag gå upp och kasta mitt vatten mitt i natten när jag är halvsovandes och riskerar att skada mig, eller skall jag väta sängen? Det är frågan?D Dr Jumping Jack skrev:
Hajar du?
Staffans
Det glädjer mig förstås. Såg du inte tummen-upp-symbolen?Bananskalare skrev:
Vad har allt detta med saken att göra?Själv har en lite mer mänsklig syn. Kanske handlar om mognad? Men själv anser jag att alla har samma rätt till sjukvård. Så i min värld har även vaccinerade rätt till vård.
Jag gör ingen skillnad mellan vilka som ska få vård
Det hela börjar låta som när barnen hotar med att du inte får komma på mitt kalas.
Jag undrade helt enkelt vad det var du protesterade mot genom att inte stanna kvar en kvart efter vaccineringen?
Det hade varit att föredra om Sverige införde samma regler som t ex Frankrike. Är du inte vaccinerad är du inte välkommen på restauranger, caféer, biografer osv. 100% av alla på IVA just nu är ovaccinerade. Så ja utegångsförbud för tokstollar, förstår inte varför du tycker samhället ska anpassa sig efter din foliehatt.Handyman 1 skrev:
Spännande! varför har jag en foliehatt?1 markus1 skrev:Det hade varit att föredra om Sverige införde samma regler som t ex Frankrike. Är du inte vaccinerad är du inte välkommen på restauranger, caféer, biografer osv. 100% av alla på IVA just nu är ovaccinerade. Så ja utegångsförbud för tokstollar, förstår inte varför du tycker samhället ska anpassa sig efter din foliehatt.
– Goddag!MaxHugo skrev:
– Yxskaft.
Jag förstår inte riktigt vad din fråga har med saken att göra. Dessutom tycks den utgå från en felaktig premiss.
Du tycktes ha något emot att ett läkemedelsbolag tjänade pengar på att framställa ett vaccin. Jag undrar alltså om det är något isolerat eller om det även gäller andra läkemedel och andra läkemedelsbolag.
Och vad säger du i sakfrågan? Har du inte vaccinerat dig? I så fall varför?GK100 skrev:Ytterst sällan jag tittar in på de olika till Corona relaterade trådarna kanske en gång på tjugo de dyker upp i listan senaste. Men denna måste väl tangera ett rekord i något lite lättsinnigt uttryckt "idioti" eller i vår sekulära tid "religiositet" detta på båda fronterna i detta fåniga skyttegravskrig utan slut.
Varför så många trådar på temat i denna typ forum? Och alla som sitter i sina ofantligt höga elfenbenstorn och i många stycken förmätet rackar ner på avvikarna. Gärna i föklädnad av föregiven vetenskaplighet med lite krav på "källor" och "argument" som jag ibland uppfattar det ett spel i lånta fjädrar med någon from förhoppning av att tillhöra rätt sida.
En underlig och från min horisont tråkig utveckling. Får glädja mig åt att det är helt frivilligt att läsa i trådarna men de svämmar ju över. Kanske kunde finnas ett filter att slippa få med ett urval i senastelistan efter egna preferenser.