825 982 läst · 17 905 svar
826k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 749 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 749 inlägg
Nej, eftersom det som du skrev aldrig har förts fram som en sanning. Så det var ytterligare lögner från din sida.Blodsoppen skrev:
- Ingen har påstått att sanningen är att det ska räcka med två sprutor för evigt, om man inte på något sätt lyckats utrota covid.
- Ingen har påstått att man inte kan bli sjuk fast man är vaccinerad, det framgår redan i fas 3-studien. Blir man sjuk kan man förstås smitta.
- Ingen har påstått att man inte kan få vaccinbiverkningar, det framgår redan i fas 3-studien.
Bara påhitt från din sida.
Tillägg:
"Ingen har påstått" ska förstås vara "Ingen som representerar vetenskapen har påstått".
Det finns säkert mindre vetande som har påstått även sånt här.
Redigerat:
Du är duktig på att vända allt till att passa dig.BirgitS skrev:Nej, eftersom det som du skrev aldrig har förts fram som en sanning. Så det var ytterligare lögner från din sida.
- Ingen har påstått att sanningen är att det ska räcka med två sprutor för evigt, om man inte på något sätt lyckats utrota covid.
- Ingen har påstått att man inte kan bli sjuk fast man är vaccinerad, det framgår redan i fas 3-studien. Blir man sjuk kan man förstås smitta.
- Ingen har påstått att man inte kan få vaccinbiverkningar, det framgår redan i fas 3-studien.
Bara påhitt från din sida.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 749 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 749 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 749 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 749 inlägg
Varför börjar du prata om fas tre? Jag skrev i mitt inlägg om att det från början sades att man blir inte sjuk av Covid om man vaccinerat sig. Vilket sedan visade sig vara lögn. Du kanske missförstod mig?BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 749 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 749 inlägg
Ingen som represterade vetenskapen uttalade sig om hur vaccinet skulle fungera innan fas 3-studien var klar eftersom man innan dess inte ens visste om vaccinerna skulle fungera över huvud taget.Blodsoppen skrev:
Så fram med bevis för dina påståenden.
Tänk vilken trevligt tråd detta kunde varit om folk hade fått skriva sin anledning till "varför har du inte vaccinerat dig mot Covid-19". (som ju tråden faktiskt ska handla om.) Och det utan att ständigt bli påhoppade och förlöjligade. Tänk om det vore samma i alla trådar, vilket kasst forum bygga hus vore då. Tänk om alla som skrev i "vad blir det för mat" tråden skulle bli påhoppade för att dom äter onyttigt, eller liknande.
Det var ju ett jäkla tjat om bevis hela tiden. Jag har ett utmärkt minne och skriver hur jag minns det var.BirgitS skrev:
Ja, osanningar är alltid falska förövrigt ett underkänt försök att smita undan ! Ska man vara skamlös bör man osa av självförtroende, inte fegt försöka dribbla bort korten.Blodsoppen skrev:
Men jag låter mig inte nedslås, det finns hopp (vill jag tro iaf) för alla som gått vilse så jag skickar med ett lästips;
Konsten att tänka klart - Fri Tanke
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 749 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 749 inlägg
Ibland är det bra att kolla upp om det man minns är korrekt innan man pratar om det högt.Blodsoppen skrev:
Du är väldigt bra på att hoppa på och förlöjliga folk.Blodsoppen skrev:Tänk vilken trevligt tråd detta kunde varit om folk hade fått skriva sin anledning till "varför har du inte vaccinerat dig mot Covid-19". (som ju tråden faktiskt ska handla om.) Och det utan att ständigt bli påhoppade och förlöjligade. Tänk om det vore samma i alla trådar, vilket kasst forum bygga hus vore då. Tänk om alla som skrev i "vad blir det för mat" tråden skulle bli påhoppade för att dom äter onyttigt, eller liknande.
Det är ju TS som bestämmer trådens innehåll och TS har flera gånger skrivit inlägg om att det är tillåtet att diskutera kring personers val.