Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns mängder med lögner i tråden, och på senaste tiden så framför Blodsoppen den ena lögnen och konspirationsteorin efter den andra. Det är dem som Abis skriver om.
Kanske dags för en egen tråd i det ämnet.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Blodsoppen
timmelstad timmelstad skrev:
Inget av detta har varit konspirationsteorier.
Jo det måste det ha varit eftersom vi som hävdade motsatsen blev kallade för konspiratoriska.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
A Abies koreana skrev:
Svepande omdömen är feghet så nu när du sagt A får du säga B, vad är det som gör dig mörkrädd?



Seså, ut med språket nu, varför är jag "riktigt farlig" ?
I ditt inlägg för du fram osanningar, som är bevisligen falska. Men som tidigare nämnt så tar vi inte det i denna tråd
 
BirgitS
M mickef skrev:
Kanske dags för en egen tråd i det ämnet.
Det finns redan en tråd om konspirationsteorier i samband med covid.
 
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jo det måste det ha varit eftersom vi som hävdade motsatsen blev kallade för konspiratoriska.
Nej, eftersom det som du skrev aldrig har förts fram som en sanning. Så det var ytterligare lögner från din sida.

- Ingen har påstått att sanningen är att det ska räcka med två sprutor för evigt, om man inte på något sätt lyckats utrota covid.
- Ingen har påstått att man inte kan bli sjuk fast man är vaccinerad, det framgår redan i fas 3-studien. Blir man sjuk kan man förstås smitta.
- Ingen har påstått att man inte kan få vaccinbiverkningar, det framgår redan i fas 3-studien.

Bara påhitt från din sida.

Tillägg:
"Ingen har påstått" ska förstås vara "Ingen som representerar vetenskapen har påstått".
Det finns säkert mindre vetande som har påstått även sånt här.
 
Redigerat:
  • Gilla
Fairlane och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, eftersom det som du skrev aldrig har förts fram som en sanning. Så det var ytterligare lögner från din sida.

- Ingen har påstått att sanningen är att det ska räcka med två sprutor för evigt, om man inte på något sätt lyckats utrota covid.
- Ingen har påstått att man inte kan bli sjuk fast man är vaccinerad, det framgår redan i fas 3-studien. Blir man sjuk kan man förstås smitta.
- Ingen har påstått att man inte kan få vaccinbiverkningar, det framgår redan i fas 3-studien.

Bara påhitt från din sida.
Du är duktig på att vända allt till att passa dig.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns redan en tråd om konspirationsteorier i samband med covid.
Ok, hoppas att konspirationsdebatten fortsätter där.
 
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Du är duktig på att vända allt till att passa dig.
Nej, jag är bra på att hålla mig till verkligheten och komma ihåg vad som har kommit fram i centrala studier, t.ex. fas 3-studien. Har du ens läst fas 3-studiens mest viktiga delar?
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Ok, hoppas att konspirationsdebatten fortsätter där.
Vi får väl se om Blodsoppen börjar skriva i den tråden. Men han är kanske, liksom du, inte intresserad av att väcka upp gamla trådar utan vill ta allt i denna i stället.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, jag är bra på att hålla mig till verkligheten och komma ihåg vad som har kommit fram i centrala studier, t.ex. fas 3-studien. Har du ens läst fas 3-studiens mest viktiga delar?
Varför börjar du prata om fas tre? Jag skrev i mitt inlägg om att det från början sades att man blir inte sjuk av Covid om man vaccinerat sig. Vilket sedan visade sig vara lögn. Du kanske missförstod mig?
 
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Varför börjar du prata om fas tre? Jag skrev i mitt inlägg om att det från början sades att man blir inte sjuk av Covid om man vaccinerat sig. Vilket sedan visade sig vara lögn. Du kanske missförstod mig?
Ingen som represterade vetenskapen uttalade sig om hur vaccinet skulle fungera innan fas 3-studien var klar eftersom man innan dess inte ens visste om vaccinerna skulle fungera över huvud taget.

Så fram med bevis för dina påståenden.
 
  • Gilla
skogaliten och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Tänk vilken trevligt tråd detta kunde varit om folk hade fått skriva sin anledning till "varför har du inte vaccinerat dig mot Covid-19". (som ju tråden faktiskt ska handla om.) Och det utan att ständigt bli påhoppade och förlöjligade. Tänk om det vore samma i alla trådar, vilket kasst forum bygga hus vore då. Tänk om alla som skrev i "vad blir det för mat" tråden skulle bli påhoppade för att dom äter onyttigt, eller liknande.
 
  • Gilla
EPG
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Ingen som represterade vetenskapen uttalade sig om hur vaccinet skulle fungera innan fas 3-studien var klar eftersom man innan dess inte ens visste om vaccinerna skulle fungera över huvud taget.

Så fram med bevis för dina påståenden.
Det var ju ett jäkla tjat om bevis hela tiden. Jag har ett utmärkt minne och skriver hur jag minns det var.
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
I ditt inlägg för du fram osanningar, som är bevisligen falska. Men som tidigare nämnt så tar vi inte det i denna tråd
Ja, osanningar är alltid falska ;) förövrigt ett underkänt försök att smita undan ! Ska man vara skamlös bör man osa av självförtroende, inte fegt försöka dribbla bort korten.

Men jag låter mig inte nedslås, det finns hopp (vill jag tro iaf) för alla som gått vilse så jag skickar med ett lästips;

Konsten att tänka klart - Fri Tanke
 
  • Gilla
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det var ju ett jäkla tjat om bevis hela tiden. Jag har ett utmärkt minne och skriver hur jag minns det var.
Ibland är det bra att kolla upp om det man minns är korrekt innan man pratar om det högt.
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Tänk vilken trevligt tråd detta kunde varit om folk hade fått skriva sin anledning till "varför har du inte vaccinerat dig mot Covid-19". (som ju tråden faktiskt ska handla om.) Och det utan att ständigt bli påhoppade och förlöjligade. Tänk om det vore samma i alla trådar, vilket kasst forum bygga hus vore då. Tänk om alla som skrev i "vad blir det för mat" tråden skulle bli påhoppade för att dom äter onyttigt, eller liknande.
Du är väldigt bra på att hoppa på och förlöjliga folk.

Det är ju TS som bestämmer trådens innehåll och TS har flera gånger skrivit inlägg om att det är tillåtet att diskutera kring personers val.
 
  • Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.