Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
B b8q skrev:
Och den bästa boten mot fattigdom är fattigdom? :p
Det finns många exempel på det.

timmelstad timmelstad skrev:
Så du svarar inte på frågor, belägger påståenden utan kommer bara istället med nya.

Du fattar inte att det faktum att en ledamot "ställer frågor" inte innebär att det stämmer?
Vad har JAG påstått i detta inlägg?

P pegr skrev:
Vad har JAG påstått i detta inlägg?
Om DU kommer med inlägg där DU hänvisar till uppgifter i exempelvis de videoklipp DU hänvisar till då blir det också DINA påståenden. Det är normalt sett så resonemang och diskussioner går till mellan individer.

Men du kanske bara knatar omkring och slänger ur dig uppgifter som referens till något i en diskussion utan att ha en aaaaaning om relevansen i dem. Det vore ju... speciellt om man betedde sig så.

• Gilla
skogaliten och 6 till
  • Laddar…
Om DU kommer med inlägg där DU hänvisar till uppgifter i exempelvis de videoklipp DU hänvisar till då blir det också DINA påståenden. Det är normalt sett så resonemang och diskussioner går till mellan individer.

Men du kanske bara knatar omkring och slänger ur dig uppgifter som referens till något i en diskussion utan att ha en aaaaaning om relevansen i dem. Det vore ju... speciellt om man betedde sig så.
Då tar vi det långsamt igen... vad har JAG påstått i detta inlägg?

P pegr skrev:
Då tar vi det långsamt igen... vad har JAG påstått i detta inlägg?
Ta en svenskakurs i läsförståelse och återkom.

• Arg
  • Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
Finns det någon skillnad mellan de vaccinerade och de ovaccinerade? Låt oss få se vad som har vaskats fram.
  • Båda kan smittas av Covid-19. - SANT
  • Båda kan föra smittan till andra.- SANT
  • Båda kan bli sjuka i Covid-19. - SANT
  • Båda kan hamna på sjukhuset. - SANT
  • Båda kan hamna på resporator. -SANT
  • Båda kan avlida "pga Covid-19". - SANT
Då återstår det enda logiska:
De ovaccinerade kan varken bli sjuka eller dö av vaccinet.
"Sudden death" har fått en ny dramatisk betydelse och "plötsligt" har blivit det vanligaste dödsorsaket.

Blir ju spännande att följa utvecklingen. Kommer en ny elak mutation att göra så att de ovaccinerade dör som flugor eller kommer de vaccinerade att börja vakna med konstiga åkommor ingen läkare kan förklara.
Det borde bli någon form av vadslagning om det här.

• Gilla
thomas.ericson och 2 till
  • Laddar…
Ta en svenskakurs i läsförståelse och återkom.
Moget...

• Gilla
Rolle691 och 1 till
  • Laddar…
B B-coy skrev:
Finns det någon skillnad mellan de vaccinerade och de ovaccinerade? Låt oss få se vad som har vaskats fram.
  • Båda kan smittas av Covid-19. - SANT
  • Båda kan föra smittan till andra.- SANT
  • Båda kan bli sjuka i Covid-19. - SANT
  • Båda kan hamna på sjukhuset. - SANT
  • Båda kan hamna på resporator. -SANT
  • Båda kan avlida "pga Covid-19". - SANT
Då återstår det enda logiska:
De ovaccinerade kan varken bli sjuka eller dö av vaccinet.
"Sudden death" har fått en ny dramatisk betydelse och "plötsligt" har blivit det vanligaste dödsorsaket.

Blir ju spännande att följa utvecklingen. Kommer en ny elak mutation att göra så att de ovaccinerade dör som flugor eller kommer de vaccinerade att börja vakna med konstiga åkommor ingen läkare kan förklara.
Det borde bli någon form av vadslagning om det här.
Din sammanställning är ganska ointressant om du inte tar med sannolikheter också - som t.ex. att sannolikheten att hamna på sjukhus är mångdubbelt större för de ovaccinerade.

• Gilla
Edlunn och 7 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Din sammanställning är ganska ointressant om du inte tar med sannolikheter också - som t.ex. att sannolikheten att hamna på sjukhus är mångdubbelt större för de ovaccinerade.
Ok, om du säger så.

• Gilla
Texan
  • Laddar…
Argument från denna video.
- "Vid dos 1-3 får 1 av 5000 så svåra skador av vaccinet att de blir "livsförändrande"(mao permanenta skador eller dödsfall)"
- "Efter 4 doser är siffran nere på 1 av 1250 får så svåra skador på hjärtat att de blir livsförändrande"

• Gilla
Texan
  • Laddar…
P pegr skrev:
- "Vid dos 1-3 får 1 av 5000 så svåra skador av vaccinet att de blir "livsförändrande"(mao permanenta skador eller dödsfall)"
- "Efter 4 doser är siffran nere på 1 av 1250 får så svåra skador på hjärtat att de blir livsförändrande"
Och vid 0 doser? (Dvs, hur många av de ovaccinerade får permanenta skador eller dör av Covid?)

• Gilla
  • Haha
Texan och 4 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Och vid 0 doser? (Dvs, hur många av de ovaccinerade får permanenta skador eller dör av Covid?)
Det får du svara på själv om du har data, Risk/reward benefit...

• Gilla
Texan
  • Laddar…
Nissens
P pegr skrev:
[media]
Du kan ju fundera över varför de inte presenterar siffror för ovaccinerade och vilka skador de får av en covid infektion. Skälet är förstås att detta är ett vinklat, subjektivt inslag som därmed saknar all trovärdighet.

• Gilla
  • Haha
Texan och 6 till
  • Laddar…
P pegr skrev:
Det får du svara på själv om du har data, Risk/reward benefit...
Det har varierat, i början av pandemin och i länder med sämre sjukvård låg dödligheten på nära 5 procent, och det varierade också med mutationer mm, men efter ett tag verkar siffrorna ha stabiliserats kring 0,5-1 procent.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fhm-studie-dodligheten-i-corona-0-6-procent

Eller WHO, om du misstror Fohm: https://www.who.int/news-room/commentaries/detail/estimating-mortality-from-covid-19

(Jag har medveten valt resultat från 2020, dvs innan massvaccinationen började. Därefter sjunker ju talen eftersom så många blev vaccinerade).

Så för att jämföra med dina siffror; 25-50 av 5000 ovaccinerade dör. Ännu fler får skador.

Du gör förstås som DU vill, men jag tar hellre en risk med 1 på 5000 än 25 på 5000.

Redigerat:
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Det har varierat, i början av pandemin och i länder med sämre sjukvård låg dödligheten på nära 5 procent, och det varierade också med mutationer mm, men efter ett tag verkar siffrorna ha stabiliserats kring 0,5-1 procent.
[länk]

Eller WHO, om du misstror Fohm: [länk]

(Jag har medveten valt resultat från 2020, dvs innan massvaccinationen började. Därefter sjunker ju talen eftersom så många blev vaccinerade).

Så för att jämföra med dina siffror; 25-50 av 5000 ovaccinerade dör. Ännu fler får skador.

Du gör förstås som DU vill, men jag tar hellre en risk med 1 på 5000 än 25 på 5000.
Absolut, jag gör som jag vill, men nu gäller videon som jag referrar till den fortsatta vaccinationshysterin där den stora delen av befolkningen redan haft vaccin men det fortsätter o tryckas på med vaccin utan större effekt jämf med de risker som vaccin kan ge, mao risk/reward.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.