Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Nissens
P pegr skrev:
Absolut, jag gör som jag vill, men nu gäller videon som jag referrar till den fortsatta vaccinationshysterin där den stora delen av befolkningen redan haft vaccin men det fortsätter o tryckas på med vaccin utan större effekt jämf med de risker som vaccin kan ge, mao risk/reward.
Om ambitionen med inslaget är att visa på risk/reward, så är det märkligt att de endast tar upp risk. Inte ett ord sägs om att skyddseffekten avtar med tiden och därmed risken att få skador av covid-19 om man inte tar en ”booster”.

Med andra ord är det ett subjektivt, vinklat inslag som syftar till att misstänkliggöra vaccinerna.
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
B B-coy skrev:
Finns det någon skillnad mellan de vaccinerade och de ovaccinerade? Låt oss få se vad som har vaskats fram.
  • Båda kan smittas av Covid-19. - SANT
  • Båda kan föra smittan till andra.- SANT
  • Båda kan bli sjuka i Covid-19. - SANT
  • Båda kan hamna på sjukhuset. - SANT
  • Båda kan hamna på resporator. -SANT
  • Båda kan avlida "pga Covid-19". - SANT
Då återstår det enda logiska:
De ovaccinerade kan varken bli sjuka eller dö av vaccinet.
"Sudden death" har fått en ny dramatisk betydelse och "plötsligt" har blivit det vanligaste dödsorsaket.

Blir ju spännande att följa utvecklingen. Kommer en ny elak mutation att göra så att de ovaccinerade dör som flugor eller kommer de vaccinerade att börja vakna med konstiga åkommor ingen läkare kan förklara.
Det borde bli någon form av vadslagning om det här.
Det kan regna i Atacamaöknen - Sant
Det kan regna i regnskogen - Sant
Det blir dumt om man bara tittar på om något.är möjligt och ignorerar sannolikhet - Sant
 
  • Gilla
  • Älska
Edlunn och 6 till
  • Laddar…
P pegr skrev:
Absolut, jag gör som jag vill, men nu gäller videon som jag referrar till den fortsatta vaccinationshysterin där den stora delen av befolkningen redan haft vaccin men det fortsätter o tryckas på med vaccin utan större effekt jämf med de risker som vaccin kan ge, mao risk/reward.
Alltså hänvisar du till videon och instämmer i påståendena som görs där i din argumentation.

Det är nästan som att man skulle kunna tolka att det gör så att påståenden i videon därmed också blir dina påståenden...
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Alltså hänvisar du till videon och instämmer i påståendena som görs där i din argumentation.

Det är nästan som att man skulle kunna tolka att det gör så att påståenden i videon därmed också blir dina påståenden...
Att leka visklek är inga argument från din sida iaf...
Det har mer eller mindre blåögts sagts här att vaccinen är ofarliga. Vilket nu visar sig ha en potentiellt högre risk o så sitter du, birgits mfl. desperat o försöker baktala folk som lyfter skador som faktiskt sker. Ni förnekar väl klimatförändringarna också...
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det kan regna i Atacamaöknen - Sant
Det kan regna i regnskogen - Sant
Det blir dumt om man bara tittar på om något.är möjligt och ignorerar sannolikhet - Sant
Hur stor är sannolikhet för de ovaccinerade att bli sjuka eller dö av vaccin? Fan, vad surt, eller hur.
Är du rädd för Covid?
 
Fairlane
B B-coy skrev:
Hur stor är sannolikhet för de ovaccinerade att bli sjuka eller dö av vaccin? Fan, vad surt, eller hur.
Är du rädd för Covid?
Jag är inte rädd för för Covid. Inte heller är jag rädd att dö.i en bilolycka, men trots det använder jag bältet.

Med ditt sätt att tänka så kan man ju lika gärna tänka så här:
Man kan dö i en bilolycka om man inte använder säkerhetsbälte - Sant
Man kan dö i en bilolycka om man använder säkerhetsbälte - Sant
Då återstår att se om man kan dö av att använda bältet. Jag man kan ju strypas av bältet, alltså bättre att köra utan...

Eller:
Man har ett allvarligt hjärtfel och läkaren rekommenderar operation.
Man kan då utan operation - Sant
Man kan dö trots att man opererats - Sant
Då återstår att se om man kan dö av operationen, vilket man kan = sant.
Således bättre att inte opereras?

Att du inte förstår varför sannolikhet är ditt problem, inte mitt, men du får räkna med att andra påpekar ditt felaktiga resonemang så du inte lurar andra.
 
  • Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag är inte rädd för för Covid. Inte heller är jag rädd att dö.i en bilolycka, men trots det använder jag bältet.

Med ditt sätt att tänka så kan man ju lika gärna tänka så här:
Man kan dö i en bilolycka om man inte använder säkerhetsbälte - Sant
Man kan dö i en bilolycka om man använder säkerhetsbälte - Sant
Då återstår att se om man kan dö av att använda bältet. Jag man kan ju strypas av bältet, alltså bättre att köra utan...

Eller:
Man har ett allvarligt hjärtfel och läkaren rekommenderar operation.
Man kan då utan operation - Sant
Man kan dö trots att man opererats - Sant
Då återstår att se om man kan dö av operationen, vilket man kan = sant.
Således bättre att inte opereras?

Att du inte förstår varför sannolikhet är ditt problem, inte mitt, men du får räkna med att andra påpekar ditt felaktiga resonemang så du inte lurar andra.
Allt du skrivit är bara ett sätt att trösta dig och skapa dig lite sinnesro nu när allt fler saker om vaccin flyter upp till ytan. Du vill inte bli påminnd om den ryska rouletten som utspelas i din kropp, eller hur?
Jag förstår varför du skriver som du gör. Du känner dig grundlurad och tycker det är pindamt att erkänna, men det är inte ditt fel. Masspsykosen rådde när det var som värst och rädslan tog helt och hållet över förståndet.
Kollegorna på jobbet, hardcore förespråkarna, slutade vid andra dosen och ingen av dem hade låtit sina barn vaccineras. Ingen av de pratar längre om vaccin.
Jag har varit frisk som nötkärna sen jag tillfrisknade (åkte på C19 i mitten av oktober 2021) och har sett hur mina vaccinerade kollegor åkte på Covid flera gånger och sjukskrev sig.
Jag respekterar folks val att vaccinera sig, din kropp ditt val. Men, har upptäckt att den respekten är någon form av enkelriktad gata.
 
  • Gilla
thomas.ericson och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
B B-coy skrev:
Allt du skrivit är bara ett sätt att trösta dig och skapa dig lite sinnesro nu när allt fler saker om vaccin flyter upp till ytan. Du vill inte bli påminnd om den ryska rouletten som utspelas i din kropp, eller hur?
Jag förstår varför du skriver som du gör. Du känner dig grundlurad och tycker det är pindamt att erkänna, men det är inte ditt fel. Masspsykosen rådde när det var som värst och rädslan tog helt och hållet över förståndet.
Kollegorna på jobbet, hardcore förespråkarna, slutade vid andra dosen och ingen av dem hade låtit sina barn vaccineras. Ingen av de pratar längre om vaccin.
Jag har varit frisk som nötkärna sen jag tillfrisknade (åkte på C19 i mitten av oktober 2021) och har sett hur mina vaccinerade kollegor åkte på Covid flera gånger och sjukskrev sig.
Jag respekterar folks val att vaccinera sig, din kropp ditt val. Men, har upptäckt att den respekten är någon form av enkelriktad gata.
Du har fel där också.

Sannolikhet har vi ju konstaterat att du inte förstår. Ska vi testa logiken?

En nära anhörig till dig råkar ut för en allvarlig olycka och ligger i koma. Läkaren talar om för dig att personen kommer avlida om den inte får en operation, men att personligen har en bra chans att bli fullt återställd om operationen genomförs.
Det finns aldrig några garantier som gäller 100%, då vi säger att sannolikheten att personen överlever utan operation är 2%, sannolikheten att personen blir fullt återställd efter operationen 95%, sannolikheten att personen avlider trots operation 4% och sannolikheten att personen avlider av själva operationen 1%.

Låter du läkarna operera eller säger du nej med motiveringen att personen kan dö av operationen eller trots operationen?
 
  • Gilla
  • Älska
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
P pegr skrev:
Det har mer eller mindre blåögts sagts här att vaccinen är ofarliga.
Nej
P pegr skrev:
Vilket nu visar sig ha en potentiellt högre risk
Nej
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Nissens
B B-coy skrev:
Allt du skrivit är bara ett sätt att trösta dig och skapa dig lite sinnesro nu när allt fler saker om vaccin flyter upp till ytan. Du vill inte bli påminnd om den ryska rouletten som utspelas i din kropp, eller hur?
Jag förstår varför du skriver som du gör. Du känner dig grundlurad och tycker det är pindamt att erkänna, men det är inte ditt fel. Masspsykosen rådde när det var som värst och rädslan tog helt och hållet över förståndet.
Kollegorna på jobbet, hardcore förespråkarna, slutade vid andra dosen och ingen av dem hade låtit sina barn vaccineras. Ingen av de pratar längre om vaccin.
Jag har varit frisk som nötkärna sen jag tillfrisknade (åkte på C19 i mitten av oktober 2021) och har sett hur mina vaccinerade kollegor åkte på Covid flera gånger och sjukskrev sig.
Jag respekterar folks val att vaccinera sig, din kropp ditt val. Men, har upptäckt att den respekten är någon form av enkelriktad gata.
Säg det till alla de som idag ligger på kyrkogården eller har men för livet av covidinfektioner. Många av dem hade varit helt friska idag om de fått vaccin.

Det är väl svårt för dig att smälta att du gått på antivax propaganda, men det får du tugga i dig.
 
  • Gilla
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Hur stor är sannolikhet för de ovaccinerade att bli sjuka eller dö av vaccin?
Lägre än sannolikheten för att de blir sjuka och dör av covid.
 
  • Gilla
  • Haha
Nyfniken och 9 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Jag respekterar folks val att vaccinera sig, din kropp ditt val. Men, har upptäckt att den respekten är någon form av enkelriktad gata.
Nej, du visar inte den minsta respekt genom att övergå till personangrepp, vilket du gör i inlägget som citatet är hämtat från.
 
  • Gilla
  • Haha
Texan och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen
B B-coy skrev:
Allt du skrivit är bara ett sätt att trösta dig och skapa dig lite sinnesro nu när allt fler saker om vaccin flyter upp till ytan. Du vill inte bli påminnd om den ryska rouletten som utspelas i din kropp, eller hur?
Jag förstår varför du skriver som du gör. Du känner dig grundlurad och tycker det är pindamt att erkänna, men det är inte ditt fel. Masspsykosen rådde när det var som värst och rädslan tog helt och hållet över förståndet.
Kollegorna på jobbet, hardcore förespråkarna, slutade vid andra dosen och ingen av dem hade låtit sina barn vaccineras. Ingen av de pratar längre om vaccin.
Jag har varit frisk som nötkärna sen jag tillfrisknade (åkte på C19 i mitten av oktober 2021) och har sett hur mina vaccinerade kollegor åkte på Covid flera gånger och sjukskrev sig.
Jag respekterar folks val att vaccinera sig, din kropp ditt val. Men, har upptäckt att den respekten är någon form av enkelriktad gata.
Instämmer i allt, väldigt bra analys (y)
 
  • Haha
  • Gilla
Texan och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Instämmer i allt, väldigt bra analys (y)
Hur kan det vara en bra analys, det förklarar ju inte ens chemtrails?
 
  • Haha
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Instämmer i allt, väldigt bra analys (y)
Hur kan ett inlägg vara en bra analys om redan första meningen är totalfel?
 
  • Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.