817 480 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Jo, för denna statistiken är är så pass tydlig att man måste vara urusel på statistik eller rent av förneka den om man ska landa i att covid-vaccinen inte gjort stor nytta.Blodsoppen skrev:
Ja det är korrekt, det kan finnas statistik som är undermålig. Statistiken över covidvaccinen är inte det, tvärtom.Blodsoppen skrev:
Det är sunt att vara kritisk, men det är faktiskt tragiskt när vissa (som till exempel du) drar det till någon extrem där man inte kan vara säker på någonting. Filosofiskt snömos som jag skrev tidigare.Blodsoppen skrev:
Jag är inte upprörd, du blandar nog ihop mig med @Feratin som hatar på ordentligt i tråden.Blodsoppen skrev:
Jag kanske är lite deprimerad över att en del är så urbota dåliga i att "vara kritiska", och tycker att det börjar bli ett samhällsproblem. Vi har för sjutton i närtid haft mässlingsutbrott bland "kritiska youtubeforskare".
Covid är så ointressant numera att Folkhälsomyndigheten tagit bort sin statistiksida samtidigt som flera andra covidsidor lagt ner så som covidstatistik.se etc. Ingen bryr sig längre. Det är bara en liten klick rabiata extremister, dvs samma grupp som drivit på den här propagandan och lobbyismen under hela pandemin.
Covidfallen är i princip på NOLL. Det är verkligen en ickefråga hahaha. Alltså, det är farligare att gå över gatan.
Covidfallen är i princip på NOLL. Det är verkligen en ickefråga hahaha. Alltså, det är farligare att gå över gatan.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Ja vaccinmotståndet ör störst bland högerextrema, är det där du befinner dig?F Feratin skrev:
Själv har jag genom livet blivit kallat allt från kommunist till nazist, beroende på vem man talar med så jag tar det för vad det är.
Som sagt, för min del får du gärba tycka och tro vad du vill, det har jag inget problem med. Jag tycker dock att det ör väet att säga emot när något du och andra påstår inte stämmer.
Exempelvis att det måste gå många år innan ett vaccin kan anses beprövat. När det vaccin varit i bruk i många år så är det ingen om gör kopplingen att "felet" kan bero på vaccinet.
Säg att man vaccinerar en massa barn mot mässling under 90-talet och 30 år senare skulle de som fått vaccinet ha en förhöjd risk att få hjärtinfarkt, säg 10% vanligare. Tror du någon skulle hittat det sammanhanget?
Om du beter dig på samma sätt i verkligheten som du gör här så är det nog mest därför du fått sånt motstånd av de som föeespråkar vaccin. Du sparkar rätt hårt på dessa personer.
Jag är glad att Covid-19 inte var något problem för er. Kanske har familjen den gen som gör att man blir mindre drabbad. Risken fanns att ni hade haft genen som gav vätre sjukdom. Svårt att veta innan. Hur man reagerat på influensa innan avslöjar inte direkt det. Jag misstänker att de allra flesrq i Sverige inte har en blekaste aning om de hade den ena eller andra genen eller ingen av dem.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Du tror fel som vanligt.F Feratin skrev:
Du har ingen aning om vilka som behöver ett vaccin eller inte.F Feratin skrev:
Många, inkl. jag, har varit ute och rest. Resten av meningen är trams och personangrepp. Du saknar uppenbarligen sakargument eftersom du hela tiden tar personangrepp och svepande formuleringar. En mobbare i sitt esse.F Feratin skrev:
Där var det några fel igen.F Feratin skrev:
NejF Feratin skrev:
Uppenbarligen så bryr du dig väldigt mycket eftersom du håller på och lägger tid på att skriva inlägg. Och så personangrepp i vanlig ordning.F Feratin skrev:
Det är du som går i taket, ingen annan, så tydligen anser du att du tillhör mobbargänget.F Feratin skrev:
Jag tycker att det är lite underhållande att folk som säger att de skiter i covid lägger så mycket tid på att skriva om covid. Sen är ju inte jag arg utan det är ju du som är arg och skriver arga svar.F Feratin skrev:
Och där kom argheten och mobbningen igen.F Feratin skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
TramsF Feratin skrev:
Fortfarande felF Feratin skrev:
Nej, det är många som inte har haft omikron.F Feratin skrev:
Nej, inte i snitt.F Feratin skrev:
Då tror du fel. Verkligheten visar att vaccinet har räddat mångas liv, förhindrat IVA-inläggningar osv.F Feratin skrev:
För den som vare sig var vaccinerad eller tidigare covidsjuk när omikron dök upp var det lika stor risk att bli allvarligt sjuk som när pandemin började.F Feratin skrev:
Du kommer med så mycket felaktigheter som inte stämmer överens med verkligheten, du borde läsa på lite innan du skriver så mycket tokigheter.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Nu ljuger du. Man ska tycka som du och ditt maffiagäng annars ska man censureras och tystas.F Feratin skrev:
Det har varit många kritiska röster under pandemin inkl. i det här forumet, så du ljuger.F Feratin skrev:
Vaccinförespråkare har förlöjligats och tryckts ner, t.ex. av dig. Det är så otroligt smutsigt. Ni beter er som vänsterextremister.F Feratin skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
De presenterar fortfarande en massa statistik om covid.F Feratin skrev:
Du verkar bry dig väldigt mycket så du måste tillhöra den där gruppen som drivit på den här propagandan och desinformationen under hela pandemin.F Feratin skrev:
Nej, det är till och med så att de ökar i Sverige och i en del andra europeiska länder pga. BA.4 och BA.5. Antalet som behövt sjukhusvård har ökat under några veckor i Stockholm. Antalet som behöver IVA-vård i Sverige är högre än för 4 veckor sen.F Feratin skrev:
Tycker du inte att det är pinsamt att skriva så mycket felaktigheter?
Men snälla lilla vän. Jag ställde lite frågor till dig inget annat. Jag är nyfiken på vilka olika anledningar du valt avstå vaccinet och jag har uppfattat på tidigare inlägg att du inte litar på forskare och läkare och då undrade jag om du har medicinsk kunskap och kunskap av sjukdomar själv. Skönt att ni klarat er bra från covid. jag har goda anledningar att vaccinera mig pga folk i min omgivning jag vill skydda. Så innan du börjar kalla folk mobbare och gör personliga påhopp kanske du ska tänka på hur du själv uppför dig och utrycker dig.F Feratin skrev:Hur vet du att den är lämplig? Ingen vet om ett nytt obeprövat vaccin är lämpligt. Inte ens läkarna. De gör bara som de är tillsagda och rekommenderade att göra. Kom inte och säg att din läkaren är forskningsexpert på covidvaccin. Att ta beprövade vacciner mot sjukdomar som har extremt hög dödlighet är en helt annan sak.
Och jag säger mig inte veta bättre än alla andra, det är du din mobbare som sätter ord i munnen på mig. Det är typiskt er vaccinfascister. Jag säger att jag vet vad som är bäst för mig och min familj och med facit i hand hade jag rätt. Vår covidinfektionen var inga problem överhuvudtaget. Knappt ens för de i riskgruppen är risken särskilt stort. Dödligheten är fortfarande låg. För oss utanför riskgruppen i princip 0. Så lägg ner skitsnacket. Det är inte som att du sprungit och vaccinerat dina barn mot influensa trots att dödligheten är densamma som för covid. Varför inte? Hatar du dina barn? Varför är du så oansvarig?
Ingen dum tanke, alla som uttalar sig i tråden får redovisa sina kompetenser i ämnet.R RoAd skrev:Det är fascinerande med personer som helt utan kompetens inom ett område utser sig själva till bättre vetande än de som har det. I detta fallet ledde det till att du tog en större risk än du behövt. Påverkade du resten av din familj så riskerade du även deras hälsa. Det var ju tur att det gick vägen denna gång.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Det behövs ju bara om man anser att man vet bättre än majoriteten av väl insatta vetenskapsmän. Om det som man skriver är samma sak som majoriteten av de väl insatta vetenskapsmännen har kommit fram till så förlitar man sig just på den enorma kompetensen som dessa har i ämnet.M mickef skrev:
Det var inte tanken.BirgitS skrev:
Är varken mikrobiolog eller ens utbildad inom läkarvetenskapen men lyssnar till vetenskapen och forskare, oaktat om de tillhör majoritetsuppfattningen eller ej, och bildar mig en uppfattning som jag tror på. Jag kan även dela med mig av mina egna erfarenheter i ämnet som är att:BirgitS skrev:
Efter en synnerligen lindrig drabbning av Covid-19, innan vaccinet var framtaget, bestämde jag mig för att inte boosta min immunitet med vaccin utan lita på mitt eget skydd. Det har fungerat väl för mig då jag har klarat mig från vidare infektioner. De fullvaccinerade i min bekantskapskrets har i förvånansvärd hög grad drabbats av senare Covidvarianter, vilket stärker mig i mitt beslut även om det kanske inte visar sig ha varit det bästa för alla. Time will tell.
Nej, jag tycker bara det är intressant för de som har en uppfattning som går mot expertisens. De borde ju behöva vara minst lika kompetenta/insatta som forskarna för att kunna falsifiera deras slutsatser. Eller hur?M mickef skrev:
Men visst, jag kan utan problem erkänna att jag INTE har någon högre kompetens inom området. Men jag kan läsa statistik, rapporter, och vetenskapliga artiklar och förstå dem ganska bra. Om man inte ens kan det så finns det väl egentligen inget annat val än att lita på den yrkeskår som faktiskt är experter?