Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
F
Fairlane Fairlane skrev:
Ledsen men du har helt missförstått vad yttrandefrihet innebär. Yttrandefrihet innebär att du har rätt att uttrycka din åsikt, inte att andra ska tillhandahålla en plattform åt dig.

Du kan skapa din egen webbsida eller ditt eget forum där du har rätt att torgföra alla dina åsikter och tillåta eller blockera andra att framföra sina. Så länge du har den möjligheten så är din yttrandefrihet inte hotad.
Jag vet mycket väl vad yttrandefrihet är och det har varit en oerhörd brist på den varan när det kommer till att diskutera vaccinets negativa effekter. Ständigt denna ursäkta att de sociala medieplattformarna är "privata", men samtidigt vet alla att det är vår tids torg och att det är där samtalen och diskussionerna sker numera. Så det är ju givetvis väldigt bekvämt att dessa styrs och kontrolleras av de krafter som går hand i hand med big pharma och de politiska krafter som vill tysta folk.

• Gilla
  • Haha
tank77 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
[länk]

Som framgår av dokumentet handlar det om vad folk har rapporterat in själva, vilket ju naturligtvis inte innebär att det finns ett samband med vaccineringen. Att folk får en hjärtinfarkt två veckor efter vaccineringen innebär inte att det finns ett samband, lika lite som att det finns ett samband mellan att bli påkörd två veckor efter vaccineringen. Folk får t.ex. huvudvärk, hjärtproblem och diarréer ibland oavsett om de har vaccinerat sig eller inte.

Det framgår också att det som flest har rapporterat in är just sånt som är typ feber och besvär från injektionsstället, dvs. ömhet, blåmärke, värk i den muskeln. Vilket ju du tidigare inte ens ansåg vara en biverkan.

Du verkar helt misstolka dokumentet.
Jag förstår att du tänker så nu när du har skiten i kroppen. Det är som en tickande bomb som förtär en inifrån. Det är bara att förkasta sådant som påminner dig om det.
Du är inte ensam om det.
Återigen, jag hoppas att du och alla andra klarar er utan biverkningar. ❤️
Jag vet att jag garanterat gör det.

• Gilla
Borgir och 1 till
  • Laddar…
F
Fairlane Fairlane skrev:
Låter som censur? (Iallafall med din syn på censur...)
Censur är när man stänger ner debatten. Jag tar debatten. Däremot ska inte vaccinfascister få någon plats i mitt eller min familjs liv eller kunna dra minsta fördel av oss. Jag ser mig själv som en del av motståndsrörelsen mot dessa extremister.

• Gilla
B-coy
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Fel, det är normal, väntad reaktion av kroppen.
Visserligen, men de räknas fortfarande som biverkningar, och de finns ju t.ex. med i dokumentet från Pfizer som du har tagit upp och är därmed delar av de s.k. 1300 biverkningar som du tar upp.

B B-coy skrev:
Dessa biverkningar som Pfizer upptäckte och dokumenterade under framställningen av vaccin.
Nej, det dokument som har länkats är egenrapporterade biverkningar av vilka som helst som har vaccinerats efter godkännandet, alltså inte alls något som upptäcktes under fas 3. Vet du inte ens vad det är för dokument?

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
Det är kanske hjärnskadorna efter covid som orsakar dina problem.

Men nu har smittspridningen ökat i många länder eftersom BA-4 och BA-5 gör folk som redan haft covid sjuka igen, om de inte är vaccinerade förstås eftersom de då är mer skyddade. Du måste älska att vara sjuk. Risk för nya inreseregler och restriktioner i många länder under kommande höst och vinter.

Trams, rent påhitt av dig. Jag har vare sig mobbat eller utsatt någon för social press.

Jag känner däremot många unga människor som vaccinerade sig för att skydda andra från att bli sjuka.

Låter som personangrepp som folk brukar ta till när de inte har några sakargument.
Dessutom går det ju utmärkt att vända på de två meningarna och rikta dem till de som håller på med antivaccinationspropaganda.

Men du gillar att vara förkyld alltså. Vi andra föredrar att vara friska.

Anekdotisk bevisföring är inget värt. Kom med korrekt statistik i stället.

Det är ju bara din gissning. Det kan ju lika gärna vara så att om deras immunsystem inte kan hantera den lilla mängden vaccin och därmed del lilla mängden spikproteiner så hade deras immunsystem helt spårat ut om de hade utsatts för den stora mängden spikproteiner som det blir vid en infektion, typ fått MIS-C eller hjärtmuskelinflammation.
Du har spenderat över två år i denna tråd med ett extremt antal inlägg med att sprida vaccinpropaganda och försöka trycka ner meningsmotståndare och få folk bannade, och du försökert få mig att tro att du inte har en agenda. Måste vara jobbigt nu när covid är ett ickeproblem och resten av världen gått vidare medan du fortfarande trampar vatten och sitter kvar i det förflutna.

Med tiden kommer det komma fram allt mer vilka skador vaccinet ställt till med. Det är fler och fler i min omgivning som var hängivna vaccinivrare som börjar se sanningen nu och att de blivit lurade.

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
Det var flera lögner du lyckades klämma in på bara två rader text. Grattis!
Svara istället på vad som var en lögn? Ditt inlägg tillför inte så mycket.

BirgitS
F Feratin skrev:
Jag vet mycket väl vad yttrandefrihet är och det har varit en oerhörd brist på den varan när det kommer till att diskutera vaccinets negativa effekter.
Nej, det har framförts enormt mycket vaccinkritik i denna tråd. För att inte tala om facebook-grupper och en massa webbplatser, platser som vägrar publicera information som är för vaccinet.

F
BirgitS BirgitS skrev:
Att minska risken att bli sjuk av pneumokocker påverkar inte det minsta att du kan få andningssvårigheter av covid. Det verkar som att du helt har missförstått vad pneumokockvaccin är och hur det verkar.

Jag känner till ångest och hur det verkar. Det är många gånger förknippat med olika sorters fobier och fobier går att arbeta bort med hjälp av utbildat personal, om man så vill.
Du kan snubbla i badrummet och få huvudvärk också.

• Gilla
B-coy
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
Det där är ett inlägg som bara består av en konspirationsteori och inga fakta.

Vi vet att vaccineringen har räddat väldigt många från att dö, flera tusen bara i Sverige. Så vaccineringen har gjort nytta. Att du inte kan förstå det är ju bara beklagligt liksom att du inte kan diskutera sakligt utan går över till personangrepp och konspirationsteorier.
Nej, det vet vi inte eftersom man försökte vaccinera bort kontrollgruppen. Covid muterade snabbt till mildare varianter samtidigt som väldigt många redan var naturligt immuna. Vaccinet har inte spelat så stor roll som ni vaccinpropagandister försöker påskina och det har dessutom förstört livet för väldigt många människor vilket du helt försöker förneka, förminska och bortförklara med diverse jämförelser. Det är sådant revisionister sysslar med.

• Gilla
B-coy
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Jag förstår att du tänker så nu när du har skiten i kroppen.
Nej, jag kan läsa vad det står i dokumentet. Hur tolkar du det som står att dokumentet handlar om?
B B-coy skrev:
Det är som en tickande bomb som förtär en inifrån. Det är bara att förkasta sådant som påminner dig om det.
Det går ju bra att vända på det.
Din covidsjukdom är som en tickande bomb som förtär en inifrån. Det är bara att förkasta sådant som påminner dig om det.
B B-coy skrev:
Återigen, jag hoppas att du och alla andra klarar er utan biverkningar. ❤️
Jag hoppas att du klarar dig utan fler följdsjukdomar av din covidsjukdom.

F
BirgitS BirgitS skrev:
Över 8 000 av 40-49 år har vårdats på sjukhus och det är rätt nära 1 % av befolkningen i den åldersgruppen. I åldersgruppen 30-39 år är det nära 6 000. Du verkar inte ha faktakontrollerat vad du skriver.

Man vet ju inte vilka som är i riskgrupp eftersom det beror på vilka gener man har t.ex. Du verkar sakna grundläggande kunskap om covid och coronavirus.

Visst stoppade smittspridningen av den storskaliga vaccineringen. Det var ju därför som det aldrig förekom en våg med deltavarianten, till skillnad från många andra länder. Läs på mer.

Löjligt, det är full öppenhet när det gäller biverkningar av vaccinet.

Är du säker på att det inte är antivaccinpoliser som du som kommer att gå till historien som vår tids nazister?
Det är i alla fall ni som ofta övergår till personangrepp, konspirationsteorier, svepande formuleringar och försöker tysta folk på det sättet i stället för att hälla er till saken och diskutera på ett vettigt sätt med sakargument.
Nej, smittspridning stoppades av naturlig immunitet och naturlig mutation till mildare varianter. Det är så den här typen av virus beter sig. För 98% av befolkningen var covid hela tiden ett ickeproblem och i första hand ett problem för extremt gamla och sjuka. Men sådana som du försökte ändå tvinga på ett expremintiellt vaccin på unga oskyldiga människor. Det är fruktansvärt och historien kommer aldrig glömma era folkbrott.

• Gilla
arn bygg
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
De tveksamma lär inte bli så imponerade av den arrogans motståndarna skvätter omkring sig. Så hoppas de fortsätter.
De tveksamma? Det är ingen som bryr som om covid längre förutom du och dina ryggdunkarvänner här. Har du inte varit ute någonting eller sitter du fortfarande hemma och trycker?

BirgitS
F Feratin skrev:
Måste vara jobbigt nu när covid är ett ickeproblem och resten av världen gått vidare medan du fortfarande trampar vatten och sitter kvar i det förflutna.
Där kom det lite lögner. Det blir bara patetiskt när du försöker uttala dig om mig.
F Feratin skrev:
Med tiden kommer det komma fram allt mer vilka skador vaccinet ställt till med.
De är redan kända. Däremot är det ännu inte känt alla skador som covidsjukdomen orsakar på lång sikt.
F Feratin skrev:
Det är fler och fler i min omgivning som var hängivna vaccinivrare som börjar se sanningen nu och att de blivit lurade.
Det finns en hel del hängivna vaccinmotståndare som insåg sanningen att de hade blivit lurade när de behövde sjukhusvård pga. covid.

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, har du fortfarande inte förstått att covid har orsakat allvarlig sjukdom som krävt sjukhusinläggning för en massa människor som inte tillhört någon riskgrupp och inte haft någon svår bakomliggande sjukdom?
Du verkar behöva läsa på mer om covid.

Två lögner i en mening. Imponerad.

Det är väl du som just håller på med det.
Tusentals och tusentals har även blivit svårt sjuka och dött av influensa, det är sånt som händer. Det är livet. Influensa är till och med dödligare bland barn och unga än covid någonsin varit. Varför skulle 99.8% av befolkningen få sina liv begränsade pga er hypokondriker och en liten grupp tillhörande riskgruppen. Fullständigt orimligt. Det är inte svarta pesten som du försöker få det till. Viruset muterade snabbt till mildare varianter. All denna skräckpropaganda om covid och det var inte ens värre än en lätt förkylning för mig.

• Gilla
arn bygg
  • Laddar…
BirgitS
F Feratin skrev:
Svara istället på vad som var en lögn? Ditt inlägg tillför inte så mycket.
Jag är inte coronapolisen.
Jag har verkligen inte spenderat hela dagar här i forumet.
Jag har inte tyckt att vaccinering har varit självklart i två år.
Jag har presenterat fakta och inte propaganda (till skillnad från dig).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.