Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
F Feratin skrev:
Större andel? Relativt till vad? Fortfarande en försvinnande liten siffra och fortfarande riskgrupper, dvs folk med svåra bakomliggande sjukdomar.
Nej, har du fortfarande inte förstått att covid har orsakat allvarlig sjukdom som krävt sjukhusinläggning för en massa människor som inte tillhört någon riskgrupp och inte haft någon svår bakomliggande sjukdom?
Du verkar behöva läsa på mer om covid.
F Feratin skrev:
Folk föll inte ihop och dog på gatorna som ni försökte få det till under er två år långa skräckpropaganda.
Två lögner i en mening. Imponerad.
F Feratin skrev:
Särskilt som sådana som du förminskar problemet, försöker tysta och förlöjliga kritiker och censurera folk.
Det är väl du som just håller på med det.
 
BirgitS
F Feratin skrev:
Du kanske tycker censur är bra, men om du måste censurera folk har du redan förlorat.
Du verkar ju inte ens veta vad censur är.
Dessutom är det ju du som försöker tysta folk genom personangrepp, förlöjliganden och lögner.
 
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
F Feratin skrev:
Jag har fortfarande inte glömt de människor som försökte shame:a mig och mina familjemedlemmar till att ta vaccinet. Jag kommer aldrig heller att förlåta dom för det. De står på min hatlista ärligt talat. Jag har brytit kontakten med människor pga detta. Fryser ut specifika grannar. Försvårar livet för folk. Brytit med affärspartners vilket kommit att orsaka dom stora förluster. Gjort mig av med folk från arbetsplatsen. Stoppat barnen från att umgås med specifika familjer osv osv. Till och med enskilda släktingar är för evigt utfrysta från vår klick nu.

Jag använder min makt, mitt oberoende och starka ekonomi för att strategiskt slå tillbaka. Finns inget jag avskyr mer än dessa vaccinfascister. De kommer för alltid att vara på min lista och jag kommer så länge jag lever använda all min makt till att försvåra för dessa människor. Precis som de försökte göra mot oss ovaccinerade med andra ord :)

Kommer det fram att någon i min omgivning spridit vaccinpropaganda på nätet eller på andra sätt sysslat med påtryckningar så bryter jag direkt med dessa och ser till att de hamnar på min svarta lista. Det är oerhört tillfredställande. Det känns lite som en kamp mot nazister.
Du gillar uppenbarligen inte yttrandefrihet och demokrati. Det låter rätt nazistiskt, kommunistiskt och fascistiskt eller kanske psykopatiskt.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vad är det du tycker är pinsamt för sig att erkänna?
Förtydligande då jag formulerade mig fel och ber om ursäkt: Det jag egentligen ville säga var att det kan kännas pinsamt för folk att erkänna att de tillät rädslan lura de till att vaccinera sig. De är rädda för att bli hånade om de erkänner det. Speciellt de som har hängt på låset på vaccinationsstället.

Kolla vad Expressen tillät publicera. Otänkbart för ett år sedan.
https://www.expressen.se/debatt/coronakrisen--vad-hande-egentligen/
 
BirgitS
B B-coy skrev:
Kolla vad Expressen tillät publicera. Otänkbart för ett år sedan
Nej, det förekom kritik mot vaccinering även för ett år sen.
B B-coy skrev:
Det jag egentligen ville säga var att det kan kännas pinsamt för folk att erkänna att de tillät rädslan lura de till att vaccinera sig. De är rädda för att bli hånade om de erkänner det. Speciellt de som har hängt på låset på vaccinationsstället.
Måste vara några undantag du skriver om.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det är det inte. Deras dokument har redan diskuterats i tråden.
Ingen skräckläsning? Så du alltså anser att dessa 1300 biverkningar är normalreaktion på vaccin. Då vet du vad du har att vänta dig. Jag hoppas att du slipper.❤️
 
  • Gilla
Feratin
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nu när det inte är klassat som samhällsfarligt längre är det väl inget problem.
Tidigare var det väl mest svårt för de flesta att förstå att det finns människor som är så egocentrerade, och inte inser problemet det var för samhället i stort.
Ja, alla dessa jävla egocentriker med starkt immunförsvar.
 
  • Gilla
Feratin
  • Laddar…
B b8q skrev:
Många tror ju att pandemin är över och att allt återgått till det normala, men för många ovaccinerade är det långt ifrån sant. Många länder kräver t.ex. fortfarande att ovaccinerade sitter ett par veckor i karantän vid inresa. T.ex. Canada:

[länk]
Fascistlandet som leds av en av Klaus Schwabs young global leaders. Ovaccinerade invånare tillåts inte resa ut ur landet. De tillåts inte ens permanent flytta till ett annat land för att slippa förtrycket i det egna landet. Man kan säga att Justin håller dem som gisslan.
Han gör som hans ägare Klaus säger.
 
  • Gilla
Borgir och 1 till
  • Laddar…
K Klacken skrev:
Båda hörde rätt! Konspiratörerna flyttar dock tidsgränsen löpande eftersom inget händer. Snart är det fyra år. Kan jämföras med förutsägelserna när Trump skulle komma "tillbaka." började med 3mån....
Ja, precis. Kan också jämföras med "vi har bara 10 år kvar" som har pågått sen 70-talet angående klimatet.
 
  • Gilla
Borgir och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Ingen skräckläsning? Så du alltså anser att dessa 1300 biverkningar är normalreaktion på vaccin. Då vet du vad du har att vänta dig. Jag hoppas att du slipper.❤️
Förstår du skillnaden mellan verklig biverkan och ett problem som någon tror beror på vaccinet?
B B-coy skrev:
Ja, alla dessa jävla egocentriker med starkt immunförsvar.
Finns inget sånt, det har inte alls varit problem med immunsystemet hos de allra flesta som har behövt sjukhusvård. Tvärtom är det rätt vanligt att man behöver sjukhusvård därför att man har ett immunsystem som överreagerar, dvs. med ditt udda språkbruk just ett starkt immunförsvar i stället för ett normalt. Dit hör t.ex. alla de barn som behövt intensivvård pga. MIS-C.
 
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nu svarade jag ju inte dig i det citerade inlägget utan pegr som anser att vaccinerade smittar lika bra som ovaccinerade och att vaccinerade inte märker av symtomen. Det du skriver är ju samma sak som jag skrev, att vaccinerade får symtom minst lika ofta som ovaccinerade som tidigare har varit sjuka. Vad bra att du håller med mig om det.

Om du har varit frisk hela tiden, dvs. i betydelsen inte kunnat smitta andra med covid, vet du inget om.
Hur fick du till det?
 
  • Gilla
Feratin
  • Laddar…
F
kashieda kashieda skrev:
Jag tror du behöver lära dig grundläggande faktakontroll eftersom du missförstått detta också.
Inte missförstått någonting. De allra flesta länder i Europa är helt öppna nu och har slopat ALLA covidrestriktioner, detta inkluderar Österrike, Tyskland, Spanien, Italien, Kroatien, Slovenien, Polen, Ungern, UK, Danmark, Tjeckien, Island, Turkiet, Grekland, Slovakien, mfl. De som fortfarande behåller någon form av restriktioner är i minoritet och de förlorar på det. Som sagt, USA fick slopa sina restriktioner nu eftersom de tappade enormt vad avser resande till landet. En väldigt stor andel människor vill inte ha restriktioner och covid tjafs när de ska ut och resa och många som jag svartlistar länder med restriktioner.
 
  • Wow
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Hur fick du till det?
Vad menar du med den frågan, vad syftar "det" på och vad är det som är konstigt?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Fel, de räknas som biverkningar, mycket vanliga biverkningar i det här fallet. Det är därför som de finns med på Bipacksedeln under rubriken Biverkningar samt på Läkemedelverkets sida om just rapporterade biverkningar av covidvaccin.
Fel, det är normal, väntad reaktion av kroppen. Vem vågar skriva alla 1300 biverkningar på bipacksedeln? Dessa biverkningar som Pfizer upptäckte och dokumenterade under framställningen av vaccin. Vore väldigt dålig reklam ju.
 
  • Gilla
Feratin
  • Laddar…
F
B b8q skrev:
Även Thailand (en totalitär stat som jag ändå uppfattar att många européer vill resa till) har krav på full vaccination, alternativt ett nytaget (72 h) PCR-test, eller karantän:
[länk]
Jag sa aldrig att alla länder slopat alla restriktioner. Men jag kunde inte bry mig mindre om Thailand. Inte intresserad av att åka dit och kommer verkligen inte göra det med sådana restriktioner. De kommer bli tvungna dock att slopa dessa restriktioner då i princip alla andra gjort det om de vill kunna konkurrera på allvar inom turismen. Det finns inte en chans att detta inte påverkar landets ekonomi något oerhört. Ganska absurt också att bibehålla dessa restriktioner nu när covid är ett ickeproblem, men de kanske ser upp till andra totalitära stater som Kina.
 
  • Gilla
B-coy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.