817 553 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
V vanpire skrev:
Trodde att jag läst det här men hittar det inte nu. https://www.forskning.se/
Var det inte Lunds universitet som gjorde studien?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Jag känner flera som blev väldigt mycket sämre av Covid-19 än av en förkylning, någon fick läggas in ett antal dagar på sjukhuset till exempel. Det har jag nog aldrig hört att någon i bekantskapskretsen i 40-årsåldern behövt för en förkylning.F Feratin skrev:
Jag känner ingen som fått sitt liv förstört av vaccineringen.
Så, då har vi jämfört anekdoter. Kanske läge att titta lite utanför den egna gruppen?
"Stödtruppen"? Du menar den sida som kan läsa och förstå statistik och därför landat i att det rent logiskt är en god idé att vaccinera sig?P Pussy Galore skrev:
Nja, jag hade fortfarande varit över någon som registrerar sig enbart för att argumentera för en sida i ett så polariserad ämne. Ett ämne där det uppenbart sprids organiserad desinformation.
Det har dock inte dykt upp några som inte varit vaccinskeptiker så den frågan är hittills rent hypotetisk. Undrar varför
Redigerat:
Ja. I den bästa av världar, men inte i vår!BirgitS skrev:Man får skilja på olika saker. Att i studier presentera felaktiga resultat för att framställa sin produkt som bättre än den är medför i förlängningen sämre försäljning, eftersom man blir påkommen med felaktigheterna och drabbas av badwill som tom. kan göra att företaget måste gå i konkurs. Alltså gynnar det inte företaget att ljuga, vinkla etc. sina studier och dess rapporter.
I denna värld har stater och företag allierat sig så till den milda grad att de inte kan göra annat än att löpa linan ut efter det att de med gemensamma krafter, gjort allt för att vaccinera en hel jords befolkning. Att nu efteråt som enskild politiker/nation/företagare komma och säga: -det här har gått helt över styr, skulle vara rena själmordet. Som deserterande soldater .
Så du förstår, Birgit. Så länge alla jobbar ihop (karteller) kan vaccinet vara hur dåligt som helst och ändå bli sålt, tack vare att de flesta stater agerade reklambyråer som med skrämsel, löften, hot, våld eller en salig blandning av alltihop, pådyvlade sina innevånare vaccin varken de behövde det eller ej. Vilken affärside!
Pussy
Välkommen och även adjö till forumetP Pussy Galore skrev:Ja. I den bästa av världar, men inte i vår!
I denna värld har stater och företag allierat sig så till den milda grad att de inte kan göra annat än att löpa linan ut efter det att de med gemensamma krafter, gjort allt för att vaccinera en hel jords befolkning. Att nu efteråt som enskild politiker/nation/företagare komma och säga: -det här har gått helt över styr, skulle vara rena själmordet. Som deserterande soldater .
Så du förstår, Birgit. Så länge alla jobbar ihop (karteller) kan vaccinet vara hur dåligt som helst och ändå bli sålt, tack vare att de flesta stater agerade reklambyråer som med skrämsel, löften, hot, våld eller en salig blandning av alltihop, pådyvlade sina innevånare vaccin varken de behövde det eller ej. Vilken affärside!
Pussy
Jaha. Menar du att det inte får diskuteras huruvida vaccinet kanske inte bara förespråkas för det allmänna goda av ren osjälviskhet, utan att särintressen kan vara en orsak till att så många som möjligt skall vaccineras. Detta i forumtråden "Varför har ni inte ....."J Jocke Best skrev:
Kan du förklara hur ditt inlägg "för diskutionen framåt", som det står i forumreglerna?
Pussy
Hur många var det? 0.002% av befolkningen och många fick ju helt fel sjukvård i början och blev ännu sämre av detta än de hade behövt bli. För 99.98% av alla 40-åringar var det ett ickeproblem och en total överdrift. Och varför skulle ens folk under 30-40 år som inte var i riskgrupp ens vaccinera sig. Det är ju helt absurt. Av solidaritet för alla hypokondriker där ute? De pressades att göra det och det stoppade inte smittspridningen överhuvudtaget. Vilket skämt.Fairlane skrev:Jag känner flera som blev väldigt mycket sämre av Covid-19 än av en förkylning, någon fick läggas in ett antal dagar på sjukhuset till exempel. Det har jag nog aldrig hört att någon i bekantskapskretsen i 40-årsåldern behövt för en förkylning.
Jag känner ingen som fått sitt liv förstört av vaccineringen.
Så, då har vi jämfört anekdoter. Kanske läge att titta lite utanför den egna gruppen?
Och vi vet inte ett skvatt om vaccinets negativa effekter eftersom det mörkas och censureras vilt. Minsta kritik mot vaccinet har censurerats på i princip alla social plattformar. Det finns jättemycket människor som har fått sina liv förstörda av vaccinet men avfärdas av sådana som du som om de vore elallergiker. Det är ett enormt hån. Vaccinpolisen kommer att gå till historien som vår tids nazister.
Ni vaccinivrare älskar censur, det är ingen nyhet. Jag räknar fullt ut med att censureras. Alla kritiker har tystats under hela pandemin så det är ingen nyhet. Men det hjälper inte och det har knappast gjort stödet för vaccinet starkare, utan tvärtom. Men men, ingen bryr sig om Covid längre förutom de en liten klick av de värsta extremisterna. Resten av befolkningen är ute och reser och lever sina bästa livJ Jocke Best skrev:
Redigerat:
Han vet att policyn på detta forum är att vaccinkritiker per automatik bannlyses, censureras och tystas. De känner sig stärkta av det, men inser inte det tragiska i det. Yttrandefrihet ska bara gälla dessa människor när det passar dom. Ett vaccin som inte ens tål att kritiseras betyder att inte ens de själva tror fullt ut på det.P Pussy Galore skrev:Jaha. Menar du att det inte får diskuteras huruvida vaccinet kanske inte bara förespråkas för det allmänna goda av ren osjälviskhet, utan att särintressen kan vara en orsak till att så många som möjligt skall vaccineras. Detta i forumtråden "Varför har ni inte ....."
Kan du förklara hur ditt inlägg "för diskutionen framåt", som det står i forumreglerna?
Pussy
Ja. Så är det säkert. De tveksamma lär inte bli så imponerade av den arrogans förespråkarna skvätter omkring sig. Så hoppas de fortsätter.F Feratin skrev:
Pussy
Redigerat:
Så illa kan det inte vara.F Feratin skrev:Han vet att policyn på detta forum är att vaccinkritiker per automatik bannlyses, censureras och tystas. De känner sig stärkta av det, men inser inte det tragiska i det. Yttrandefrihet ska bara gälla dessa människor när det passar dom. Ett vaccin som inte ens tål att kritiseras betyder att inte ens de själva tror fullt ut på det.
Jocke har nog bara stärkt sig på kemisk väg och tuffat till sig lite.
Pussy
Du missade kanske mitt inlägg nyligen att för de ovaccinerade kvarstår problemen att resa utomlands? Många andra länder kräver vaccinationsintyg eller att man sitter två veckor i karantän.F Feratin skrev:Ingen bryr sig längre. Alla restriktioner är borta och folk lever som vanligt igen. Valde att inte vaccinera vare sig mig eller någon annan i familjen och är glad över det beslutet nu så slipper man oroa sig för diverse konsekvenser av detta i framtiden i form av lömska biverkningar. För oss ovaccinerade är pandemin över, men inte för de vaccinerade.
Jag han aldrig posta något tidigare idag. Än mindre titta på en video…B B-coy skrev:
Den kommentaren förstod jag inte.
Det dokumentet har jag sett förut.B B-coy skrev:[länk]
Uppe är video där någon går igen biverkningar. Under har du länk till själva dokumentet. Kopiera och klistra in i webläsaren och läs dokumentet i .pdf format.
Lättare och överskådligare att göra det på en datorskärm än mobilen.
Passar inte det du ser så kan du avfärda det med orden:"Är det inte från Aftonbladet så är det påhitt." Eller något liknande.❤️
Om man från rapporten räknar ut att tex 0,14% (n=~42000) har fått hjärtmuskel/hjärtsäcksinflammation så säger det ingenting om hur vanligt förekommande det är bland vaccinerade ett år efter vaccinationerna startat.
Vad drar du för slutsatser av dokumentet? Vilka biverkningar finns listade i detta dokument som inte redan är kända från VAERS ? Worth killing for? VAERS är publikt.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Hur många det var? Jag trodde poängen var att komma med personliga anekdoter, inte statistik?F Feratin skrev:
Det var iallafall det inlägget jag besvarade.
Att statistiken talar sitt tydliga språk borde alla vara överens om. En större andel ovaccinerade krävde sjukhusbehandling, dessutom i lägre åldrar.