Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
B B-coy skrev:
Det jag ville säga med mitt inlägg du citerade var att lite feber och ont i armen inte anses som biverkningar utan normal reaktion. Bara för att förtydliga, ifall någon får för sig att igen feltolka det jag skriver.
Fel, de räknas som biverkningar, mycket vanliga biverkningar i det här fallet. Det är därför som de finns med på Bipacksedeln under rubriken Biverkningar samt på Läkemedelverkets sida om just rapporterade biverkningar av covidvaccin.
 
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
Verkar vara en evighets diskussion. Tror viruset är här för att stanna.

Har ännu inte vaccinerat mig. Har aldrig vaccinerat mig för säsongsinfluensa heller.
Vi, min man och jag umgås inte med folk så ofta på grund av min mans sociala fobi.
Och min man är paniskt rädd för allt vad sprutor heter. Man kan ju inte tvinga folk.

Jag tog en spruta mot lunginflammation när pandemin började. Det fick räcka.
Något oprövat medel ville jag inte ha.

Ju mer biverkningar som framkommer ju mindre vill jag vaccineras. Det kvittar att bara en liten del av befolkningen får dessa för det kan bli jag om jag har otur. Så jag tar min chans och låter naturen ha sin gång. Då känner jag mig lugn och får inte ångest för att jag gjort ett oåterkalleligt val genom att spruta in ett på lång eller kort sikt potentiellt farligt preparat.

Sen får andra säga vad de vill. Jag kommer inte att ta sprutan. De som vill får göra detta. Undrar bara hur många sprutor som är tillräckligt många? 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 eller vad? Ackumulerar detta sig i kroppen över tid så kan det kanske förkorta livstiden eller förstöra levern. Finns svensk forskning just på att det påverkar levern. Så nä ingen spruta för mig tack.
 
  • Gilla
thomas.ericson och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
[länk]

Uppe är video där någon går igen biverkningar. Under har du länk till själva dokumentet. Kopiera och klistra in i webläsaren och läs dokumentet i .pdf format.
Lättare och överskådligare att göra det på en datorskärm än mobilen.
https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf

Som framgår av dokumentet handlar det om vad folk har rapporterat in själva, vilket ju naturligtvis inte innebär att det finns ett samband med vaccineringen. Att folk får en hjärtinfarkt två veckor efter vaccineringen innebär inte att det finns ett samband, lika lite som att det finns ett samband mellan att bli påkörd två veckor efter vaccineringen. Folk får t.ex. huvudvärk, hjärtproblem och diarréer ibland oavsett om de har vaccinerat sig eller inte.

Det framgår också att det som flest har rapporterat in är just sånt som är typ feber och besvär från injektionsstället, dvs. ömhet, blåmärke, värk i den muskeln. Vilket ju du tidigare inte ens ansåg vara en biverkan.

Du verkar helt misstolka dokumentet.
 
  • Gilla
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Tror viruset är här för att stanna.
Det är vetenskaplig konsensus.
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Jag tog en spruta mot lunginflammation när pandemin började. Det fick räcka.
Något oprövat medel ville jag inte ha.
Vid det här laget är covidvaccinerna mycket mer välbeprövade än vaccinerna mot
pneumokockinfektioner. Observera att det vaccin du tog inte är mot alla sorters lunginflammationer utan bara sådana som orsakas av pneumokocker. Dessutom kan man förstås få pneumokocklunginflammation trots vaccineringen. Det vaccinet rekommenderas till småbarn och riskgrupper (inkl. 65+). Flera vaccinationer kan behövas för att upprätthålla skyddet. Vanligaste biverkningarna är påverkan kring injektionsstället, minskad aptit, feber, diarré och kräkningar.
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Ju mer biverkningar som framkommer ju mindre vill jag vaccineras. Det kvittar att bara en liten del av befolkningen får dessa för det kan bli jag om jag har otur. Så jag tar min chans och låter naturen ha sin gång. Då känner jag mig lugn och får inte ångest för att jag gjort ett oåterkalleligt val genom att spruta in ett på lång eller kort sikt potentiellt farligt preparat.
Det har inte framkommit några nya biverkningar sen i somras.

Har du helt missat alla rapporter om vad covid ställer till med i kroppen, minskad hjärnvolym, förlorat luktsinne, utmattning, hjärtmuskelinflammation, blodproppar osv.?
Genom att inte vaccinera dig så gör det ett oåterkalleligt val att utsätta dig för stora risker genom att få covid, mycket större risker än vaccination. Du behöver nog läsa på om vad covid orsakar också för annars blir ju din riskanalys helt felaktig.

Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Ackumulerar detta sig i kroppen över tid så kan det kanske förkorta livstiden eller förstöra levern.
Helt fel, vaccinet är borta ur kroppen på några dagar. Covid kan orsaka leverskador.
 
  • Gilla
Edlunn och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är vetenskaplig konsensus.

Vid det här laget är covidvaccinerna mycket mer välbeprövade än vaccinerna mot
pneumokockinfektioner. Observera att det vaccin du tog inte är mot alla sorters lunginflammationer utan bara sådana som orsakas av pneumokocker. Dessutom kan man förstås få pneumokocklunginflammation trots vaccineringen. Det vaccinet rekommenderas till småbarn och riskgrupper (inkl. 65+). Flera vaccinationer kan behövas för att upprätthålla skyddet. Vanligaste biverkningarna är påverkan kring injektionsstället, minskad aptit, feber, diarré och kräkningar.
Det har inte framkommit några nya biverkningar sen i somras.

Har du helt missat alla rapporter om vad covid ställer till med i kroppen, minskad hjärnvolym, förlorat luktsinne, utmattning, hjärtmuskelinflammation, blodproppar osv.?
Genom att inte vaccinera dig så gör det ett oåterkalleligt val att utsätta dig för stora risker genom att få covid, mycket större risker än vaccination. Du behöver nog läsa på om vad covid orsakar också för annars blir ju din riskanalys helt felaktig.


Helt fel, vaccinet är borta ur kroppen på några dagar. Covid kan orsaka leverskador.
Herregud. Nä tack ingen spruta. Låt naturen ha sin gång. Du kan inte övertala mig med något du skriver. Är 66 år med välevnadssjukdomar men skulle må psykiskt dåligt om jag tog sprutan. Och jag mår hellre bra psykiskt än behöva ha ångest resten av livet om jag tog den. Å då snackar vi riktig ångest som man medicinerar för. Har lyckats sluta med psykofarmaka efter många år. Vill inte trigga igång det med att ta sprutan å må skit igen.
 
  • Gilla
B-coy
  • Laddar…
BirgitS
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Herregud. Nä tack ingen spruta. Låt naturen ha sin gång. Du kan inte övertala mig med något du skriver. Är 66 år med välevnadssjukdomar men skulle må psykiskt dåligt om jag tog sprutan. Och jag mår hellre bra psykiskt än behöva ha ångest resten av livet om jag tog den. Å då snackar vi riktig ångest som man medicinerar för. Har lyckats sluta med psykofarmaka efter många år. Vill inte trigga igång det med att ta sprutan å må skit igen.
Varför lät du inte naturen ha sin gång med pneumokockorsakad lunginflammation?
Rent krasst är det mycket högre sannolikhet att få covid än pneumokockorsakad lunginflammation, och större risk att bli allvarligt sjuk av covid än av pneumokockorsakad lunginflammation när man tillhör minst 2 riskgrupper. Biverkningarna av de två vaccinerna verkar vara likartade.

Jag tänker inte övertala dig, för det går inte att på ett forum få någon med fobi att arbeta bort fobin.
Men som sagt, vaccinet är kvar i kroppen färre dagar än coronaviruset.
 
  • Gilla
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
harry73
@Birgit S kan du inte sluta hacka på alla som inte vill ta sprutan?
 
  • Gilla
Besiman och 3 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Du kan ju fundera på om du tror att någon som säljer läkemedel som används i behandlingen av folk som har covid kan tycka att det är bra om många får covid så att många får allvarlig covid och behöver behandling.
Vad menar du? Hajjar faktiskt ingenting! Framföalltdå du svara på detta ilägg.

FG skrev:
Man kan fundera på varför Vdn för det europeiska läkemedelsbolaget PharmaMar tycker att det är bättre att betala dyrt för falskt vaccinpass istället för att vaccinera sig.

Pussy
 
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Finns svensk forskning just på att det påverkar levern. Så nä ingen spruta för mig tack.
Har du nån länk till den studien? Jag vill minnas att man i en studie hade använt levercancerceller, men studien var mycket liten och resultatet svårtolkat.
 
Fairlane
Finns det risker med vaccinering? Svar ja, det förnekar ingen.

Det som är lite konstigt är att man då förkastar vaccination utan att jämföra med riskerna för alternativet.

Det är som att tänka sig att man ska ut på en resa, Stockholm till New York och läser lite att det händer olyckor med flygplan så man riskerar att dö. Då väljer man att inte flyga utan istället paddla kanot utan att fundera på om det finns några risker med alternativet.

Sen kan man såklart välja att acceptera den högre risken om man vill, men att låtsas om att risken är mindre är märkligt.
 
  • Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
@Birgit S kan du inte sluta hacka på alla som inte vill ta sprutan?
Jag kanske överväger det den dagen du slutar att hacka på mig utan anledning.
 
  • Gilla
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
R
P Pussy Galore skrev:
Vad menar du? Hajjar faktiskt ingenting! Framföalltdå du svara på detta ilägg.

FG skrev:
Man kan fundera på varför Vdn för det europeiska läkemedelsbolaget PharmaMar tycker att det är bättre att betala dyrt för falskt vaccinpass istället för att vaccinera sig.

Pussy
Nyregistrerad användare som börjar med att skriva vaccinkritiskt inlägg. Fräscht :)

Detta forum skulle verkligen må bättre av att ha krav på några månaders aktivitet i forumets kärnavdelningar innan det kan postas i övrigt.
 
  • Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
P Pussy Galore skrev:
Vad menar du? Hajjar faktiskt ingenting! Framföalltdå du svara på detta ilägg.

FG skrev:
Man kan fundera på varför Vdn för det europeiska läkemedelsbolaget PharmaMar tycker att det är bättre att betala dyrt för falskt vaccinpass istället för att vaccinera sig.

Pussy
PharmaMar säljer alltså produkter som används under behandlingen av allvarligt covidsjuka. Kan du tänka dig då att VD:n inte är helt objektiv när det gäller covid och vaccin?
Kanske intresserad av att sälja så mycket som möjligt, dvs. vill ha hög smittspridning och många som blir allvarligt sjuka?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
PharmaMar säljer alltså produkter som används under behandlingen av allvarligt covidsjuka. Kan du tänka dig då att VD:n inte är helt objektiv när det gäller covid och vaccin?
Kanske intresserad av att sälja så mycket som möjligt, dvs. vill ha hög smittspridning och många som blir allvarligt sjuka?
Det kan jag tänka mig. Till och med så mycket att jag tror att det är läkemedelsbolagens enda intresse.
Men att du som tidigare försvarat bolagen och deras sååå grundliga utprovningsfaser 1 2 3 osv. har äntrat dig, är glädjande. Orsaken till att jag inte förstod vad du skrev, var just att jag inte kunde föreställa mig att du under några omständigheter skulle vända på kuttingen. Ett mycket glädjande besked från dig, Birgit.

Tackar för förklaringen,

Pussy
 
P
R RoAd skrev:
Nyregistrerad användare som börjar med att skriva vaccinkritiskt inlägg. Fräscht :)

Detta forum skulle verkligen må bättre av att ha krav på några månaders aktivitet i forumets kärnavdelningar innan det kan postas i övrigt.
Hade det varit okay om jag gått med i stödtruppen istället?

Pussy
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.