817 553 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Trams, såklart lär fler dö av vaccinet. Vi vet ju att vaccinet har biverkningar som kan leda till döden och att det finns dödsfall pga vaccinet.BirgitS skrev:
De som dog lär inte bli levande igen, så det blir i alla fall inte mindre dödsfall. Och så länge man fortsätter att vaccinera, kommer såklart fler att dö.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Är du säker på att det inte är du som skriver trams?harry73 skrev:
Det du skrev är då verkligen inget stöd för konspirationsteorin att alla som hade vaccinerat sig skulle dö pga. det inom ett år.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Jag känner mig inte lurad och inte rädd, men så är jag också läskunnig och kan ta till mig kunskap.B B-coy skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Det har dött folk av vaccinet, det är korrekt, men de är väldigt lätträknade. Jämfört med de som dött av viruset så är det ganska tydligt vad som skördat flest offer.harry73 skrev:
Dårarna som skrek om att det var giftsprutor och att allt var en konspiration för att minska antal människor i världen har inte kommit tillbaks och förklarat varför deras framtida scenario inte inträffade
Kul att tråden lever än. Vilken spruta är ni på nu?
Charlotta Fougberg långtidssjuk: ”Väldigt obehagligt” - Radiosporten | Sveriges Radio
Charlotta Fougberg långtidssjuk: ”Väldigt obehagligt” - Radiosporten | Sveriges Radio
Och du har uppfattat det som att ingen blev sjukare än du av C19?B B-coy skrev:
Jaha, argumentation medelst enskilda kändisfall, då trumfar jag din postcovid med ... död: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/programledaren-adam-alsing-dod-i-covid-19FG skrev:
Och i och med det är vi väl överens om att vaccination är bättre antar jag?
Eller ska vi helt enkelt titta på den statistik som finns? Fast då vinner vaccin i.a.f. Det är egentligen bara om man hämtar sin information från SwebbTV som man landar i din uppfattning.
Har haft covid två gånger. Troligen Delta och Omicron. Tog ett snabbtest nu för att flyga till Sverige och det var negativt. Det tyckte jag var positivt. Kul att komma till Sverige igen. Det var nästan ett år sedan jag var där sist.
jag förfäktade samma ståndpunkt härförleden och blev avstängd när drevet gick igång. Hoppas att du överlever och att diskursen sansar.B B-coy skrev:Blir jag sjuk så stannar jag hemma. Det är ju det som hindrar spridningen, inte vaccin och covidpass. Risk att smitta någon försvinner. Dessutom, som ovaccinerad märker jag av symtomen snabbare än en vaccinerad som hinner smitta fler innan han/hon märker av symtom själv.
Och där kom den stora fasan "att belasta vården". Hade vården inte varit nedmonterad sedan '94 så hade utrycket "belasta vården" inte funnits. Men, jag går med på att dö hemma utan att belasta vården om det är någon tröst.
Vilken är min uppfattning?R RoAd skrev:Jaha, argumentation medelst enskilda kändisfall, då trumfar jag din postcovid med ... död: [länk]
Och i och med det är vi väl överens om att vaccination är bättre antar jag?
Eller ska vi helt enkelt titta på den statistik som finns? Fast då vinner vaccin i.a.f. Det är egentligen bara om man hämtar sin information från SwebbTV som man landar i din uppfattning.
Eftersom jag själv är idrottare tycker jag det är intressant att följa idrottare som drabbats av biverkningar och fått lägga sina karriärer på hyllan. Jag är väl medveten om att folk dör av covid - precis som ett fåtal blir svårt drabbade av biverkningar.
Din uppfattning är väl (i motsats till all statistik) att det är större risk att vaccinera sig än att inte göra det antar jag. Har jag fel?FG skrev:
Annars förstår jag inte ditt raljerande inlägg över hur många sprutor "vi" tagit i kombination av en länk till en mycket ovanlig biverkning av det. Du har ju dessutom tidigare länkat till just SwebbTV i frågan.
Det känns som du är ytterligare en som genom fel källor "bildat sig en egen uppfattning" i ett komplicerat ämne du inte har någon egentlig kunskap om. Du är knappast sakkunnig inom området va?
Att du håller på fortfarande, helt otroligt. Det är bevisat gång efter annan att även folk som är vaccinerade smittar lika bra, faran är ju högre om du som vaccinerad inte ens skulle känna av sjukdomen o springer omkring o sprider dina graser.BirgitS skrev:Att du inte tänker på andra utan bara på dig själv. Blir du smittad, vilket är större risk som ovaccinerad, så kan du smitta andra som blir allvarligt sjuka osv. Det är inte heller säkert att du inte blir mer sjuk nästa gång och därmed en påfrestning för dem som jobbar i vården.
Men det är ju inte så en sjukdom fungerar utan om du blir smittad så ökar ju risken för att någon i en riskgrupp blir smittad eftersom de nu också kan bli smittade av dig.
Min uppfattning är att det är upp till var och en att bedöma om man behöver vaccinera sig eller inte. Det vill säga väga för och nackdelar. Folk dog av både covid och vaccinet i början. Personligen har jag klarat mig fint utan covidvaccin och influensavaccinet tar jag inte heller.R RoAd skrev:Din uppfattning är väl (i motsats till all statistik) att det är större risk att vaccinera sig än att inte göra det antar jag. Har jag fel?
Annars förstår jag inte ditt raljerande inlägg över hur många sprutor "vi" tagit i kombination av en länk till en mycket ovanlig biverkning av det. Du har ju dessutom tidigare länkat till just SwebbTV i frågan.
Det känns som du är ytterligare en som genom fel källor "bildat sig en egen uppfattning" i ett komplicerat ämne du inte har någon egentlig kunskap om. Du är knappast sakkunnig inom området va?
Angående sprutorna; Om jag går efter min egen bekantskapskrets så verkar det vara ytterst få eller om ens någon som tänker gå vidare med påfyllnadsdos 3-4-5 utan de flesta säger att det räcker med två.
En del ångrar sin vaccinering, vissa fick biverkningar och vill inte ta fler doser, en del kände sig tvingade till vaccinering och hade inte tagit sprutan annars.
Eftersom effekten avtar med tiden och om man tänker fortsätta upprätthålla ett vaccinskydd mot covid kommande år så bör man då gå vidare med dos fyra och fem.
Därav frågan om hur många sprutor folk har tagit. En del på forumet verkar livrädda och lägger oerhört mycket tid på att skriva inlägg här, så jag antar att de tänker upprätthålla skyddet och ta alla påfyllnadsdoser.
Man kan fundera på varför Vdn för det europeiska läkemedelsbolaget PharmaMar tycker att det är bättre att betala dyrt för falskt vaccinpass istället för att vaccinera sig.
https://www.elmundo.es/madrid/2022/05/25/628df993e4d4d8b1038b456e.html
https://www.lakemedelsvarlden.se/sa-snabbt-minskade-skyddseffekten-av-covid-19-vaccinerna/
https://lakartidningen.se/aktuellt/...as-i-host-for-alla-over-65-eller-i-riskgrupp/
Redigerat: