Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Fairlane
B B-coy skrev:
Om jag vaccinerar mig så kan jag fortfarande smitta alla omkring mig oavsett vaccinationsstatus. Det vet du, eller hur?
Det är riktigt.
Sannolikheten att en vaccinera sprider smitta är dock mycket mindre än att en ovaccinerad gör det. Det vet du, eller hur?
 
  • Gilla
Edlunn och 5 till
  • Laddar…
B B-coy skrev:
Och fler lär dö i biverkningar. När man börjar vakna i mystiska symtom ingen läkare kan förklara.

Jag är inte kaxig, utan känner mig lurad. Jag väntade mig mycket mer av sjukdomen med tanke på vad och hur media rapporterade kring C19. Upplevde vanliga influensa som mycket värre.
Jag vet varför du inte blir behandlad med "respekt pga ditt val" Det är för att du är en konspirationsteori spridare. "Staten väntar inte på att de kan "sätta igång nåt vaccinationsdriv mot ap-pesten" Du kan verkligen inget om proportioner, så OFANTLIGT många fler har dött av/med Covid än som dött av biverkningar.
 
  • Gilla
Lilak och 6 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det är riktigt.
Sannolikheten att en vaccinera sprider smitta är dock mycket mindre än att en ovaccinerad gör det. Det vet du, eller hur?
Jag förstår att du tänker så när du är vaccinerad. Du anpassar verkligheten till egen situation så det känns lite lättare i allt detta elände.
Du känner dig lurad och rädd. Önskar dig hälsa och att du inte drabbas av biverkningar.❤️
 
  • Haha
  • Gilla
Lilak och 3 till
  • Laddar…
T Tommynorskens skrev:
Jag vet varför du inte blir behandlad med "respekt pga ditt val" Det är för att du är en konspirationsteori spridare. "Staten väntar inte på att de kan "sätta igång nåt vaccinationsdriv mot ap-pesten" Du kan verkligen inget om proportioner, så OFANTLIGT många fler har dött av/med Covid än som dött av biverkningar.
Märkligt hur "konspirationsteorier" har visat sig egentligen vara spoiler alerts.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Borgir och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
De har verkligen gjort ett fint jobb med dig, du lever i fullkomlig skräck.
Trams, du gör dig bara löjlig när du tar till personangrepp. Dessutom brukar det vara ett tecken på att man saknar sakargument.
B B-coy skrev:
Femte dosen till hösten. Detta börjar alltmer likna en behandling istället för vaccinering.
Du menar som vaccination mot:
Difteri 5 gånger som barn
Stelkramp 5 gånger som barn och sen påfyllning vart 10:e år
Kikhosta 5 gånger som barn
Polio 4 gånger som barn
TBE 3 gånger på ett år och sen med 3-5 års mellanrum
Influensa 1 gång om året (men två behövs egentligen för att ge skydd under hela influensasäsongen)

Du verkar sakna grundläggande kunskap om vaccinationer.
B B-coy skrev:
Jag har aldrig blivit sjuk i något jag vaccinerat mig mot. Nu ser man vaccinerat folk insjukna i samma sjukdom de vaccinerats mot, dvs. C19.
Att du inte har blivit det säger ju ingenting. Världen är lite större än bara lilla du.
Du verkar sakna grundläggande kunskap om vaccinationer.
B B-coy skrev:
När jag vaccinerar mig så gör jag det uteslutande för att skydda mig själv. Som alla andra.
Fel!
Många har vaccinerat sig för att skydda andra i första hand. Att vissa är egoister innebär inte att alla är det.
B B-coy skrev:
I C19 fallet alla smittar alla i olika kombinationer oavsett vaccinationsstatus. C19 vaccin verkar hjälpa som mest de som säljer det.
Fel igen.
Du verkar sakna grundläggande kunskap om covid-vaccin. Läs på lite i denna tråd och nyhetstråden så att du får bättre kunskap innan du uttalar dig.
B B-coy skrev:
Tillverkaren tar inget ansvar.
FHM/Regeringen tar inget ansvar.
Läkaren/sköterskan som ger mig sprutan tar inget ansvar.
Och folk kallar migför oansvarig? Detta är komedi på hög nivå.
Här var det fel igen.
 
  • Gilla
Guzzi och 8 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Om jag vaccinerar mig så kan jag fortfarande smitta alla omkring mig oavsett vaccinationsstatus.
Nej, statistik visar att det är skillnad. T.ex. en majoritet som hade vaccinerats mindre än 3 månader innan de utsattes för omikron fick inga symtom. Bara ett exempel vad som redan har skrivits om flera gånger i tråden och som du uppenbarligen saknar kunskap om.
B B-coy skrev:
Det är bättre såhär för min del, dels har mitt immunförsvar har visat sig vara helt kapabel till att ta hand om sjukdomen och dels slipper jag de 1300 biverkningar som finns i Pfizers dokument.
Men i stället fick du biverkningar av covid. Som t.ex. att det är normalt att hjärnan krymper medan man har covid.
Du var ju också mer sjuk i covid än summan av all sjukdom efter att en genomsnittlig person har vaccinerat sig typ 10 gånger.

Tål inte ditt immunsystem vaccin?
Är det så dåligt?
 
  • Gilla
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Och fler lär dö i biverkningar. När man börjar vakna i mystiska symtom ingen läkare kan förklara.
Konspirationsteori igen.
När vaccinet kom sas det att alla som vaccinerade sig skulle dö inom ett år. Nu har det snart gått två utan att det har inträffat.
 
  • Gilla
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Jag förstår att du tänker så när du är vaccinerad. Du anpassar verkligheten till egen situation så det känns lite lättare i allt detta elände.
Du avslöjar din okunskap igen.
Forskningen visar att vaccinerade som insjuknar har virus i luftvägarna under kortare tid än ovaccinerade och dessutom sitter det en massa antikroppar på en stor del av viruspartiklarna så de inte kan smitta andra. Så Fairlane har helt rätt.

Det är nog du som anpassar det du tror är verkligheten för att passa med de konspirationsteorier du har snappat upp.
 
  • Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Märkligt hur "konspirationsteorier" har visat sig egentligen vara spoiler alerts.
Men nästan alla har ju visat sig vara luftslott utan någon som helst verklighetsbakgrund, alltså rena fantasifoster.
 
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
F
B B-coy skrev:
Och fler lär dö i biverkningar. När man börjar vakna i mystiska symtom ingen läkare kan förklara.

Jag är inte kaxig, utan känner mig lurad. Jag väntade mig mycket mer av sjukdomen med tanke på vad och hur media rapporterade kring C19. Upplevde vanliga influensa som mycket värre.
Du "är besviken och väntade dig mycket mer av sjukdomen" skriver du...? Är du alltså besviken för att du inte är en av de som dog, en av de som fick svår sjukdom eller en av alla de som insjuknat i svår postkovid med osäker framtid.
Jag tycker ditt inlägg är hånfullt mot de drabbade!
 
  • Gilla
Lilak och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Trams, du gör dig bara löjlig när du tar till personangrepp. Dessutom brukar det vara ett tecken på att man saknar sakargument.

Du menar som vaccination mot:
Difteri 5 gånger som barn
Stelkramp 5 gånger som barn och sen påfyllning vart 10:e år
Kikhosta 5 gånger som barn
Polio 4 gånger som barn
TBE 3 gånger på ett år och sen med 3-5 års mellanrum
Influensa 1 gång om året (men två behövs egentligen för att ge skydd under hela influensasäsongen)

Du verkar sakna grundläggande kunskap om vaccinationer.

Att du inte har blivit det säger ju ingenting. Världen är lite större än bara lilla du.
Du verkar sakna grundläggande kunskap om vaccinationer.

Fel!
Många har vaccinerat sig för att skydda andra i första hand. Att vissa är egoister innebär inte att alla är det.

Fel igen.
Du verkar sakna grundläggande kunskap om covid-vaccin. Läs på lite i denna tråd och nyhetstråden så att du får bättre kunskap innan du uttalar dig.

Här var det fel igen.
Du verkar bara ha tråkigt, eller hur? Tack och lov för detta forum och Google. Önskar dig hälsa och att du inte drabbas av biverkningar.❤️

Jag kommer i fortsättningen att förlita mig på mitt egna immunförsvar. Du kör med vaccin och jag respekterar ditt val. Det är ingen idé att käfta mer.
 
  • Gilla
Borgir
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Du "är besviken och väntade dig mycket mer av sjukdomen" skriver du...? Är du alltså besviken för att du inte är en av de som dog, en av de som fick svår sjukdom eller en av alla de som insjuknat i svår postkovid med osäker framtid.
Jag tycker ditt inlägg är hånfullt mot de drabbade!
Jag tycker du borde citera mig rätt och inte vända på mina ord.
 
BirgitS
B B-coy skrev:
Du verkar bara ha tråkigt, eller hur? Tack och lov för detta forum och Google. Önskar dig hälsa och att du inte drabbas av biverkningar.❤️

Jag kommer i fortsättningen att förlita mig på mitt egna immunförsvar. Du kör med vaccin och jag respekterar ditt val. Det är ingen idé att käfta mer.
Nej, jag har inte tråkigt men du visade ju upp en sån väldig okunskap.

De vaccinbiverkningar (lite ont i muskeln) jag har fått sammanlagt har varit betydligt mindre än de symtom jag hade vid en ytterst lätt covid (lite hosta, heshet, snuva). Men hur har man har haft covid en gång säger inte så mycket om hur svårt sjuk man blir nästa.

Jag hoppas att ditt immunsystem inte är tillfälligt sänkt, t.ex. pga. någon annan sjukdom nästa gång du smittas av covid.
 
B B-coy skrev:
Jag kommer i fortsättningen att förlita mig på mitt egna immunförsvar. Du kör med vaccin och jag respekterar ditt val. Det är ingen idé att käfta mer.
Bara för coronavirus eller även för hepatit, TBE mm?
 
F
B B-coy skrev:
Jag tycker du borde citera mig rätt och inte vända på mina ord.
Ursäkta jag bytte tydligen ut ditt "känner mig lurad" mot "besviken". Oerhörd skillnad....:surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.