Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
J
M mickef skrev:
Vad du anser borde du ta upp med moderatorn.
Jag diskuterar inte modereringen utan upplyser bara vad som gäller, vilket du f ö brukar vara bra på.
Jag tror ärligt att du inte lyckats bli avstängd ännu eftersom ingen förstår vad du egentligen menar. Det är bara ett evinnerligt tjafsande. Det är väl din räddning.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Jag tror ärligt att du inte lyckats bli avstängd ännu eftersom ingen förstår vad du egentligen menar. Det är bara ett evinnerligt tjafsande. Det är väl din räddning.
Vad behöver du hjälp med så ska jag förklara på lätt svenska.
 
  • Wow
Kurtivan
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Vad behöver du hjälp med så ska jag förklara på lätt svenska.
Ja precis så håller det på.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Ja precis så håller det på.
Det enda jag förklarat är att man inte får propagera mot Covidvaccinet i det här forumet, vad är det som är svårt att förstå med det?
 
M mickef skrev:
Det enda jag förklarat är att man inte får propagera mot Covidvaccinet i det här forumet, vad är det som är svårt att förstå med det?
Får får man! Men du får stort motstånd från vår blivande Hälsominister Birgit, hon håller ordning på torpet, pass auf!
 
  • Haha
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Det enda jag förklarat är att man inte får propagera mot Covidvaccinet i det här forumet, vad är det som är svårt att förstå med det?
Du kan behöva slipa på retoriken, men det är inget du kan hjälpa. Jag har inget behov av att du blir bättre dock. Numera ser jag bara dina inlägg när du citeras. Det är mycket enklare än att delta i tjafset.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Får får man! Men du får stort motstånd från vår blivande Hälsominister Birgit, hon håller ordning på torpet, pass auf!
Fel och hon ger inte mycket till motstånd. Det är hennes härskarinnabehov som styr henne och mot en sån kan man aldrig få rätt hur rätt du ändå har.
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
A
Detta är en väldigt viktig diskussion. (Dock förstår jag att alla är inte intresserade av den.) Frågan är om den får lov att existera på byggahus.se?
När jag skriver detta så är jag lite orolig samtidigt som jag känner att det är viktigt att de som vill läsa får info.
Varför är jag orolig för att jag skriver denna text år 2022 i Sverige?
Jo för att jag ser ovan i denna tråd att BirgitS skrev "Att diskutera moderering brukar vara et pålitligt sätt att få inlägg borttagna däremot."
Men som många innan mig gjort så måste man riskera nåt för att något kanske kan bli bättre.

Jag kan informera er om att mickef har rätt, men jag väljer att stoppa där för jag vill fråga först:
Går det att få någon slags godkännande från Moderator och eller BirgitS till att fortsätta denna viktiga diskussion om hur eller om det är svårare för vissa att berätta varför de har valt att göra på ett visst sätt i denna pandemi?

Lägger till detta för säkerhets skull:
Jag är inte emot vaccination, den har räddat många liv.
Och jo, jag håller mig till trådämnet om ni tillåter att det kommer en förklaring, men det vore bra att även få veta om det är ok att fortsätta prata om vad man får säga eller inte.
 
BirgitS
A arn bygg skrev:
Går det att få någon slags godkännande från Moderator och eller BirgitS till att fortsätta denna viktiga diskussion om hur eller om det är svårare för vissa att berätta varför de har valt att göra på ett visst sätt i denna pandemi?
Jag har ingen som helst påverkan på vad som får skrivas i tråden. Du får skicka ett PM till @Marlen Eskilsson och fråga. Men du kan ju börja med att läsa §7 i reglerna.
 
A
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har ingen som helst påverkan på vad som får skrivas i tråden. Du får skicka ett PM till @Marlen Eskilsson och fråga. Men du kan ju börja med att läsa §7 i reglerna.
Tar för givet att det finns fler moderatorer och jag har inte för avsikt att skriva något illa om dem. Dock är min åsikt att man borde få kritisera själva Byggashus.se,men jag hoppas inte det landar där, alla kan vi göra fel, både jag andra och förmodligen byggahus, det viktiga är att kunna prata om det och förhoppningsvis enas om vad som blev fel, det tror jag är vägen som man borde ta generellt.
Det står: Synpunkter på moderering skickas via PM och läggs aldrig ut i forumet.
Det kan vara svårt att tolka, hur är det med fakta?

Återigen jag tycker att det är viktigt att vissa (många enligt mig) skall vaccinera sig, jag har inte vaccinerat mig, här fanns det ett ställe att prata om det. Det är viktigt att prata om det och man hoppas ju att alla åsikter som ligger i denna tråds tema skall få lov att luftas. Har läst alltför få av tidigare inlägg (är ju väldigt många) men mickef kommer med sunda och bra inlägg men jag tycker inte han blir bra behandlad av vissa andra.

Jag kan inte veta vad som skall hända i framtiden, men för mig så fanns en del tydliga signaler, bla var det inte svårt att fatta att sammhället skulle splittras gällandes vaccinering. Denna splittring är ju tydlig även här.
Vilka har makten härinne?
Vilka är i majoritet i denna fråga?
Vilka är farliga härinne, tror ni verkligen det är de utan makt och som är i minoritet är de farliga, fundera på om det bara är virus som kan göra samhället illa...
Just nu skriver jag detta och känner att jag måste tänka på vad jag skriver, får jag nämna en användare som blivit bannad,? Känner en risk för att bli "censurerad", helt klart kan det vara en löjlig känsla jag fått som inte stämmer. Men ändå så tycker jag det är tråkigt att det ens uppkommer en sådan känsla i Sverige i denna tråd i ett ämne som borde vara möjligt att öppet prata om av alla i vårt samhälle. Om man blir raderad så hoppas jag man får anledningen, så kan jag formulera mig på ett annat sätt.
Om jag inte får någon varning så kan jag eventuellt få komma med mer fakta kring eventuell olika behandling.
Vad får en ickevaccinerad skriva i tråden "Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?" på byggahus.se?
 
Redigerat:
  • Gilla
Snailman och 1 till
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Det enda jag förklarat är att man inte får propagera mot Covidvaccinet i det här forumet, vad är det som är svårt att förstå med det?
Det får man juh.. men eftersom vaccinet bevisligen besparat mycket lidande och död och bidragit till att sjukvården inte knäckts och att samhället nu öppnat upp så är det ju inte så konstigt att man blir emotsagd när man tycker att den utvecklingen varit dålig…
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det får man juh.. men eftersom vaccinet bevisligen besparat mycket lidande och död och bidragit till att sjukvården inte knäckts och att samhället nu öppnat upp så är det ju inte så konstigt att man blir emotsagd när man tycker att den utvecklingen varit dålig…
Är det verkligen någon som tycker så? Och isf vem skulle ta en sån diskussion?
 
Nissens
M mickef skrev:
Är det verkligen någon som tycker så? Och isf vem skulle ta en sån diskussion?
Man kan ju inte tycka att vaccinet är kass samtidigt som man är nöjd med den nytta det gjort?

Eller?

Ingen har påstått att vaccin är 100% ofarligt, men i jämförelse med alternativet är det en nobrainer…
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Man kan ju inte tycka att vaccinet är kass samtidigt som man är nöjd med den nytta det gjort?

Eller?
Det är väl vaccineringen man är negativ till. Ingen har ifrågasatt nyttan av att skydda gamla och riskgrupper för allvarlig sjukdom men att massvaccinera på gränsen till tvångsvaccinering har varit ingrepp i människors valfrihet och polariserat frågan och gött missuppfattningar, vilket inte minst märks i den här tråden och din frågeställning.
 
  • Gilla
Snailman och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Man kan ju inte tycka att vaccinet är kass samtidigt som man är nöjd med den nytta det gjort?

Eller?

Ingen har påstått att vaccin är 100% ofarligt, men i jämförelse med alternativet är det en nobrainer…
De som är oroliga för biverkningar verkar inte vara en stor grupp, 14% i den här undersökningen, ska också respekteras och inte behöva bli skrivna på näsan vilka idioter de är.
 
  • Gilla
arn bygg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.