1 797 läst · 33 svar
2k läst
33 svar
Varför fungerar inte golvvärme?
Oftast är uppbyggnaden på regulatorerna rätt så lika. Inte på Danfoss. De är onödigt ologiska. Som tex kurvan = Utetemp kontra framlednings temperaturen. I tex Corrigon ställer man 8 punkter som går att ställs hur man vill. Inte på Danfossen. Man får välja en av de fasta kurverna. Onödig begränsning. Menyerna var ologiska. Sen minns jag inte vad jag retade mig på. Går att ta reda på. Jag har en som ligger och skräpar.Demmpa skrev:
Om någon är nyfiken:
Felet var i den röda expansionskärl, det fanns vatten som inte ska vara där, samt ventilen där det står RAVK fastnade. VVSaren gjorde något tillfälligt med den så att den inte ska fastna, men enl honom kommer kostnaden för värme högre nu, den behöver bytas. Väntar på nya delar nu.
Felet var i den röda expansionskärl, det fanns vatten som inte ska vara där, samt ventilen där det står RAVK fastnade. VVSaren gjorde något tillfälligt med den så att den inte ska fastna, men enl honom kommer kostnaden för värme högre nu, den behöver bytas. Väntar på nya delar nu.
Roligt att det löste sig. Kan vara svårt att hitta felen.L LauraS skrev:Om någon är nyfiken:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför fungerar inte gardena 3000/4 pump för bevattning från brunn
Trädgård allmänt -
Varför fungerar inte induktionsspisen BOSCH HLN39A050U ?
El -
Varför fungerar inte högra induktionshällarna?
Vitvaror -
Varför fungerar inte min vattenburna golvvärme?
Värme allmänt -
Varför fungerar inte detta nyinköpta lysrör i denna armatur?
Belysning