S Styrtekniker skrev:
Hatar Danfos
Varför?

I TS fall så är det inget fel på reglercentralen (Danfoss ECL110), utan felet ligger utanför fjv-centralen eftersom radiatorerna fungerar.

Demmpa Demmpa skrev:
Varför?

I TS fall så är det inget fel på reglercentralen (Danfoss ECL110), utan felet ligger utanför fjv-centralen eftersom radiatorerna fungerar.
Oftast är uppbyggnaden på regulatorerna rätt så lika. Inte på Danfoss. De är onödigt ologiska. Som tex kurvan = Utetemp kontra framlednings temperaturen. I tex Corrigon ställer man 8 punkter som går att ställs hur man vill. Inte på Danfossen. Man får välja en av de fasta kurverna. Onödig begränsning. Menyerna var ologiska. Sen minns jag inte vad jag retade mig på. Går att ta reda på. Jag har en som ligger och skräpar.

Om någon är nyfiken:
Felet var i den röda expansionskärl, det fanns vatten som inte ska vara där, samt ventilen där det står RAVK fastnade. VVSaren gjorde något tillfälligt med den så att den inte ska fastna, men enl honom kommer kostnaden för värme högre nu, den behöver bytas. Väntar på nya delar nu.

• Gilla
beerfueled
  • Laddar…
L LauraS skrev:
Om någon är nyfiken:
Felet var i den röda expansionskärl, det fanns vatten som inte ska vara där, samt ventilen där det står RAVK fastnade. VVSaren gjorde något tillfälligt med den så att den inte ska fastna, men enl honom kommer kostnaden för värme högre nu, den behöver bytas. Väntar på nya delar nu.
Roligt att det löste sig. Kan vara svårt att hitta felen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.