H heimlaga skrev:
Skräpprat. Jag har nästan fullt upp med arbete och ingen frustration.
Förutom frustrationen som kommer då man ser folk basunera ut att det enda rätta sättet att lägga upp boendet och ekonomin är ett sätt som innebär totalkrasch om någonting går snett i karriären.
Jag tycker själv det är en fördel att ha verktyg och kunna fixa saker själv. Det ger en större flexibilitet.

Men, bor man i ett litet hus eller lägenhet centralt i en stad går det utmärkt att klara sig utan verktyg, bil, ved osv.

Allas situation är olika.

Jag har full förståelse för de val du gjort. Och som de "verktygslösa" gör. Jag är nånstans mittemellan. Har aldrig bott på landet, men alltid velat kunna fixa och laga saker själv. I en stad har man tyvärr inte de ytor och möjligheter de på landsbygden har.

Men vi människor är rätt bra på att anpassa oss. Så jag tror man helt enkelt gör det. Hade du bott i en stad hade du säkert anpassat sig till det. Trivs man inte kan man flytta, från landsbygd till stad... Eller tvärtom.

A
H heimlaga skrev:
Skräpprat. Jag har nästan fullt upp med arbete och ingen frustration.
Förutom frustrationen som kommer då man ser folk basunera ut att det enda rätta sättet att lägga upp boendet och ekonomin är ett sätt som innebär totalkrasch om någonting går snett i karriären.
Och det har ju ingen gjort

• Älska
Appendix
  • Laddar…
Aaake37 skrev:
Och det har ju ingen gjort
Jasså?

• Gilla
Jaggatagga
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.