K Krille4 skrev:
Vi köpte ett torkskåp för två år sedan då barnen alltid lekte utomhus med sina kompisar på vintern. Perfekt att få vinterkläderna snabbt torra. Används numera dock mest som en dyr torkställning :)

/Krille
Har just köpt ett skåp av just den anledningen. Torra ytterkläder och skor till ungarna på morgonen är guld värt. Alternativet vore kanske dubbla uppsättningar av allt...;)

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Charlieflower Charlieflower skrev:
Har just köpt ett skåp av just den anledningen. Torra ytterkläder och skor till ungarna på morgonen är guld värt. Alternativet vore kanske dubbla uppsättningar av allt...;)
Jag installerade golvvärme i farstun när barnen var små av samma skäl...

pacman42 pacman42 skrev:
Jag installerade golvvärme i farstun när barnen var små av samma skäl...
Jag har båda av samma skäl men tycker torkskåpet är bättre på skor och tjocka overaller :)

Jag har båda av samma skäl men tycker torkskåpet är bättre på skor och tjocka overaller :)
Både skor och overaller fungerar bra med skotork också...

Vilket antagligen är billigare med tanke på att de ändå tenderar att slita ut grejerna i den åldern...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
tommib
En hall med kläder på krokar, skor på golvet och en stängd dörr i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här går vi in såhär års. Avfuktaren syns inte i bild, står direkt till höger. Kläderna brukar vara torra efter max två timmar. Snabbare om man orkar gå och vända på dem.

• Gilla
MatsSthlm och 1 till
  • Laddar…
M
Jag har separat torkrum i tvättstugan. När vi flyttade in satt en 3-fas 9kW fläkt på väggen:D
Den åkte ut ganska omgående och ersattes av en Mitsubishi avfuktare som nu ersatts av en Woods.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Therese Johansson1 Therese Johansson1 skrev:
Håller på att utveckla en affärsidé som är att skapa en klädeshylla/hängare med inbyggd torkfunktion för att slippa problemet med blöta kläder och behöver få fram vad problemet är med torkskåp (ex tar mycket plats osv). Jag har nämligen gjort en marknadsundersökning som visar att 70% inte äger torkskåp. Dela gärna med er om ni har några tankar kring problem med de klädestorkar som finns idag på marknaden.

Bifogar även en bild på hur hyllan är tänkt att se ut :)
Ahaaa öka elförbrukningen? Det verkar som en god ide' i dessa tider. OBS! IRONI

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.