125 488 läst · 349 svar
125k läst
349 svar
Vårat bygge!
Snygga bilder! Drönare? Ser stort och härligt ut, måste va kul att det går så snabbt och det är sommar och ni har det ”roliga” kvar
En fråga, är denna bara för estetik eller kommer ni använda utrymmet till något?
En fråga, är denna bara för estetik eller kommer ni använda utrymmet till något?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara estetiskt. Iom vinkel på taket i köket kan det inte bli nått där. Den delen ska vi bräda igen idag och få klart allt småpyssel.Torbjärn skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gillar också tanken av murade innerväggar extremt. Måste bli väldigt tyst och fint jämfört med isolerade gipsväggar, eller? Någon med erfarenhet?
Däremot gillar jag inte att allt blir väldigt jobbigt så fort man ska göra om något. Försöka sätta ett extra eluttag tex, eller riva väggar, sätta upp nya väggar osv. Så det gäller ju att det blir PERFEKT första gången!
Däremot gillar jag inte att allt blir väldigt jobbigt så fort man ska göra om något. Försöka sätta ett extra eluttag tex, eller riva väggar, sätta upp nya väggar osv. Så det gäller ju att det blir PERFEKT första gången!
Dock är det nog mer tillfredande när en vägg ska ner? istället för att gå loss med kofot så går man loss med storslägganC crazytok skrev:Gillar också tanken av murade innerväggar extremt. Måste bli väldigt tyst och fint jämfört med isolerade gipsväggar, eller? Någon med erfarenhet?
Det är lättbetong från H+H.Torbjärn skrev:
Köpte allt i paket så vet inte vad enskild detalj kostar. Man säger Per pall typ 1500kr. Innerväggarna är i antingen 150 el 200 beroende på om det finns vattenrör eller ej. Dessa är svåra att få på exakt rätt plats och i teorin enkelt men i verklighet så gör 10mm mycket skillnad.
Vi får hoppas vi inte ska riva väggar snart för då e vi helt snett på det....C crazytok skrev:Gillar också tanken av murade innerväggar extremt. Måste bli väldigt tyst och fint jämfört med isolerade gipsväggar, eller? Någon med erfarenhet?
Skämt åsido så ska vi inte ändra något så länge vi bor där. Eluttag kommer vi att sätta extra från början samt kommer ha knx styrning i huset så det som ändras i framtiden programmeras fram utan fysisk förändring.
Då kommer en liten uppdatering av bygget. Alla innerväggar är murade. Ventilationen är till 90% klar. Taket på och skenorna till solceller är på väg att bli klart. Blir en massa hoppande in och ut då vädret är helt skruvat med regn och stormvind enna dagen och nästa strålande sol. Sen ska vi hinna driva företag med och se till att alla har att göra om dagarna. Nu tar vi paus i 3 dagar och håller semester med ungarna, paddling på Rönne Å kan väl klassas som Corona säkert. Nästa del i bygget blir att få klart luftspalter, ventilation, plast och gles så elektrikern kan dra igång. VVS kommer i dagarna och viker ut alla rör på rätt plats. El kommer nästa vecka och startar med sitt. Putsen beställd från Polen, tunnputs med struktur ute och gipsputs invändigt. 20 ton totalt som med frakt kostade under halva priset mot hemma.
Vi är ju förbaskat dåliga på att uppdatera
Hänt en del iaf. Ventilationen är så gott som klar. Plastat och glesat i nästan hela huset. Elektrikerna började med sin del idag. Förberedelserna för solcellerna är klara och panelerna har kommit. Min duktiga man lyckades ändå få i några fönster mellan allt annat idag.
Jag hade en egen-tids-dag förra veckan och försökte fixa till en liten del av trädgården iaf
4 månader kvar till slutbesiktning. Vi är inne på detaljer nu. Tvättstugan är färdigplanerad, köket ska ritas klart på fredag. Kakel och klinker ska väljas, inredning och utförande i badrummen, garderober och garage.
Det stora jobbiga beslutet just nu är om vi ska lägga klinker 1200x1200 plattor eller hålla fast vid industrigolv. What to do, what to do
Hänt en del iaf. Ventilationen är så gott som klar. Plastat och glesat i nästan hela huset. Elektrikerna började med sin del idag. Förberedelserna för solcellerna är klara och panelerna har kommit. Min duktiga man lyckades ändå få i några fönster mellan allt annat idag.
Jag hade en egen-tids-dag förra veckan och försökte fixa till en liten del av trädgården iaf
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
4 månader kvar till slutbesiktning. Vi är inne på detaljer nu. Tvättstugan är färdigplanerad, köket ska ritas klart på fredag. Kakel och klinker ska väljas, inredning och utförande i badrummen, garderober och garage.
Det stora jobbiga beslutet just nu är om vi ska lägga klinker 1200x1200 plattor eller hålla fast vid industrigolv. What to do, what to do