125 505 läst · 349 svar
126k läst
349 svar
Vårat bygge!
Dags att uppdatera eftersom det var ett tag sedan
Vi har sänkt tempot med byggandet. Jag går mest och småpysslar i min trädgårdshörna. Nästan som semester
För ett tag sedan fick vi för oss att fixa tv-rummet. Målat och lite nya möbler. Någon (inte jag) tyckte vi behövde en ny tv så den gamla fick flytta ut i vardagsrummet - där vi inte skulle ha någon tv alls egentligen..
Vi förbereder inför gjutning. Ska gjutas i två etapper så att det inte blir för mycket på en gång. Allt har en förmåga att bli väldigt stort
Vår leråker börjar äntligen torka upp. Snart nog kan vi jämna ut berget med jord så att vi kommer upp i rätt nivå även i resten av trädgården.
Absolut viktigaste är att få ordning på poolen och uteplatsen så att man kanske kanske kan koppla av lite denna sommaren
Vi har sänkt tempot med byggandet. Jag går mest och småpysslar i min trädgårdshörna. Nästan som semester
För ett tag sedan fick vi för oss att fixa tv-rummet. Målat och lite nya möbler. Någon (inte jag) tyckte vi behövde en ny tv så den gamla fick flytta ut i vardagsrummet - där vi inte skulle ha någon tv alls egentligen..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vi förbereder inför gjutning. Ska gjutas i två etapper så att det inte blir för mycket på en gång. Allt har en förmåga att bli väldigt stort
Vår leråker börjar äntligen torka upp. Snart nog kan vi jämna ut berget med jord så att vi kommer upp i rätt nivå även i resten av trädgården.
Absolut viktigaste är att få ordning på poolen och uteplatsen så att man kanske kanske kan koppla av lite denna sommaren
Det ska vi nog kunna ordna i dagarna . Länge sedan vi tog bilder med drönaren så det är väl dags nu när byggandet är så gott som klartNjingan skrev:
Nej, helt klara är vi inte. Huset ska putsas till hösten, inne har vi lite pyssel som vi tänker ta tag i under vintern. Det ska byggas mur längs vägen och hela infarten ska gjutas nästa år.Torbjärn skrev:
Vi tänker ta resten i lugn takt när vi känner för det. Det har varit ett intensivt år och vi är ganska slitna båda två. Så nu passar vi på att njuta av sommaren istället
Fint bygge! Två frågor: 1. gjorde ni något med golvet efter att det flytspacklats och att ni behandlade det med Lack? Enligt anvisningarna för Lack Fontedur FL ska golvet slipas, fräsas eller blästras.
2. Hur bred/djup är dubbelduschen?
2. Hur bred/djup är dubbelduschen?