125 509 läst · 349 svar
126k läst
349 svar
Vårat bygge!
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 365 inlägg
det går väl inte. ni måste hålla rätt skala mot huset. 2 st 8 x 15 m... bara byta..
Uppdatering mest för att jag har tråkigt
Poolområdet går sakta frammåt. Vi gör lite då och då när vädret tillåter.
Jag älskar att pyssla och bygga saker så 12 stora planteringslådor är på gång. Blev ett par bänkar till växthuset och ett litet insektshotell av spillbitarna
Vi har äntligen fått upp lite lampor och förhoppningsvis blir det mesta programmerat under helgen så vi kan tända och släcka (och slipper akvariebelysningen i sovrummet)
Garaget börjar komma i ordning.
Sakta går det men åt rätt håll iaf
Poolområdet går sakta frammåt. Vi gör lite då och då när vädret tillåter.
Jag älskar att pyssla och bygga saker så 12 stora planteringslådor är på gång. Blev ett par bänkar till växthuset och ett litet insektshotell av spillbitarna
Vi har äntligen fått upp lite lampor och förhoppningsvis blir det mesta programmerat under helgen så vi kan tända och släcka (och slipper akvariebelysningen i sovrummet)
Garaget börjar komma i ordning.
Sakta går det men åt rätt håll iaf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nästan 400 ton sten senare börjar uteplatsen ta form. Imorgon och måndag blir det att sätta höjderna för komplementsbyggnaderna.
Dra alla rör nästa helg om vädret håller, vi gjuter om 4 veckor ca. Snart snart en liten del till klart I vårt massiva bygge.
Dra alla rör nästa helg om vädret håller, vi gjuter om 4 veckor ca. Snart snart en liten del till klart I vårt massiva bygge.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Vad för torrbetong köpte du och var?
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Är det pp-pool så se till att den står plant. Helt plant för minsta avvikelse gör att det blir ojämnt vattentryck när man fyller upp den. Sen är den lite ostadig och väggarna blir lite, några millimeter krokiga. Inget man ser sen när man lägger en kantsten eller trall. Vi fyllde upp en halvmeter vatten sen i med betong ca 15cm från insida räknat och utanför det bärlager. Iom att vår mark var så dålig fick vi gräva ut jättemycket. Är underlaget bra och man kan få ett hål 15cm större bara runt om så vinner man en del i materialkostnader. Slangarna har vi lagt i markör bara för jag är super orolig för att inte kunna byta om nått händer. Vi ska gjuta hela marken i betong. Inloppet limmade jag ihop båda inloppen med ett T som jag sen limmade en böj och slangen i böjen.sir_daniel skrev: