Ska det inte ner några slangar till stativet?
 
X xLnT skrev:
Ska det inte ner några slangar till stativet?
Vilket tänker du på?
 
DanielPinjegård DanielPinjegård skrev:
Vilket tänker du på?
Det sidan om elcentralen.
 
X xLnT skrev:
Det sidan om elcentralen.
Jodå. Alla de blå både uppifrån och nerifrån/innefrån vägg. Plus några till som inte är blå. Det är all data och kameraövervakning. Inte riktigt klart med den biten än....i nästa vecka lirar nog allt.
 
  • Gilla
adbos
  • Laddar…
DanielPinjegård DanielPinjegård skrev:
Jodå. Alla de blå både uppifrån och nerifrån/innefrån vägg. Plus några till som inte är blå. Det är all data och kameraövervakning. Inte riktigt klart med den biten än....i nästa vecka lirar nog allt.
Ok, trodde de skulle hamna rakt ovanför/under stativet.
Ska bli intressant att se det färdiga resultatet :)
 
Ja alltså, kommunen vill ha slutbesiktning den 10e istället för den 15e. Annars får vi vänta till januari, vilken är helt omöjligt. Vi har lite smått kvar att fixa så för vår del är det lugnt. Däremot har vi ju fortfarande ingen el eller vatten. Men även det ser hoppfullt ut. Fast lite magsår har man...
Oorganiserad byggarbetsplats med rörinstallationer, sladdar och byggmaterial utspridda över golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M MPinje skrev:
Ja alltså, kommunen vill ha slutbesiktning den 10e istället för den 15e. Annars får vi vänta till januari, vilken är helt omöjligt. Vi har lite smått kvar att fixa så för vår del är det lugnt. Däremot har vi ju fortfarande ingen el eller vatten. Men även det ser hoppfullt ut. Fast lite magsår har man...
[bild]
ni kör väl treskift nu utgår jag ifrån... hoppas ni hinner med allt ok och får det som ni vill ha det. ta inga genvägar nu på slutet som ni kommer ångra i 10 år bara.
 
  • Gilla
MPinje
  • Laddar…
P Peter_Bromma skrev:
ni kör väl treskift nu utgår jag ifrån... hoppas ni hinner med allt ok och får det som ni vill ha det. ta inga genvägar nu på slutet som ni kommer ångra i 10 år bara.
Vi hinner bli klara med det viktiga. Finlir och sånt får vi ta sen. Garaget kommer inte att vara klart men det behövs inte heller vid slutbesiktning.
Det är el och vatten som oroar mig. Jag vill att huset är i drift ett par dagar innan så att det finns tid ifall något inte fungerar som det ska.
Vi har varit bestämda från början med att allt ska bli som vi vill, inga genvägar eller kompromisser.
 
  • Gilla
Peter_Bromma och 1 till
  • Laddar…
Fått upp tre av fyra gardinskenor. Motorerna kommer i veckan.
Insåg att jag är helt slut så jag får nog ge mig för idag.
Köpt lite blommor mest för att :D Tre monterade gardinskenor längs med ett tak i ett rum med utsikt över en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En fönsterbräda med en skål med hyacintknölar, utsikt med hus och träd utanför fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Öyivind och 4 till
  • Laddar…
Lite kuriosa. Grannen med blå panel började på sitt byte samtidigt som vi börja bygga. Vi vann...
 
  • Haha
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Måste ni ens ha vattnet färdigt för slutbesiktningen? Dom testar väl inte det ändå... kan inte minnas att dom gjorde det hos mig iaf? :thinking:

Motorer till gardinerna lätt spännande!! Vad är det för något? Ni kommer få det så förbannat fint (och STORT!) så man blir lite Avis! Framförallt är jag ytterst nyfiken på slutresultatet av det gigantiska köket. :D
 
C crazytok skrev:
Måste ni ens ha vattnet färdigt för slutbesiktningen? Dom testar väl inte det ändå... kan inte minnas att dom gjorde det hos mig iaf? :thinking:

Motorer till gardinerna lätt spännande!! Vad är det för något? Ni kommer få det så förbannat fint (och STORT!) så man blir lite Avis! Framförallt är jag ytterst nyfiken på slutresultatet av det gigantiska köket. :D
När man bygger åt sig själv är dom inte så noga på slutbesiktningen. Men kan tänka mig att vår KA kommer kolla det och jag är så dålig på att ljuga :rofl:
Köket är galet stort. Det är så häftigt! Bänkskivorna kommer på onsdag så det blir en lång kväll med att montera skåpen som ska stå på skivan. Lägger ut bilder så fort det är klart.

Gardinerna styrs i KNXen. Alltså antingen med att trycka på knapp eller i appen. Eller automatiskt vissa tider. Det mesta ska styras i huset. Går man in på toa startas musik :rofl:
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
M MPinje skrev:
När man bygger åt sig själv är dom inte så noga på slutbesiktningen. Men kan tänka mig att vår KA kommer kolla det och jag är så dålig på att ljuga :rofl:
Köket är galet stort. Det är så häftigt! Bänkskivorna kommer på onsdag så det blir en lång kväll med att montera skåpen som ska stå på skivan. Lägger ut bilder så fort det är klart.

Gardinerna styrs i KNXen. Alltså antingen med att trycka på knapp eller i appen. Eller automatiskt vissa tider. Det mesta ska styras i huset. Går man in på toa startas musik :rofl:
Låter häftigt, men kör inte för mycket appstyrt. Det är trist om det något fallerar och plötsligt kan man inte skita :crysmile:
 
  • Haha
MPinje
  • Laddar…
M MPinje skrev:
När man bygger åt sig själv är dom inte så noga på slutbesiktningen. Men kan tänka mig att vår KA kommer kolla det och jag är så dålig på att ljuga :rofl:
Köket är galet stort. Det är så häftigt! Bänkskivorna kommer på onsdag så det blir en lång kväll med att montera skåpen som ska stå på skivan. Lägger ut bilder så fort det är klart.

Gardinerna styrs i KNXen. Alltså antingen med att trycka på knapp eller i appen. Eller automatiskt vissa tider. Det mesta ska styras i huset. Går man in på toa startas musik :rofl:
Det är väl bara att kolla vad det står i er kontrollplan? Normalt sätt vill man ha in provtryckningsprotokoll på kv, vv & värme (+ev. vvc) samt injusteringsprotokoll och temperaturverifiering på vv vid tappställ.

Dock är det väl ingen slutbesiktning utan ett slutsamråd med stadsbyggnadskontoret.
Kommunen deltar inte på några besiktningar.

Ser dock bra ut allting, blir väldigt stora ytor. Ska bli intressant att se det möblerat.
 
F falkn skrev:
Det är väl bara att kolla vad det står i er kontrollplan? Normalt sätt vill man ha in provtryckningsprotokoll på kv, vv & värme (+ev. vvc) samt injusteringsprotokoll och temperaturverifiering på vv vid tappställ.

Dock är det väl ingen slutbesiktning utan ett slutsamråd med stadsbyggnadskontoret.
Kommunen deltar inte på några besiktningar.

Ser dock bra ut allting, blir väldigt stora ytor. Ska bli intressant att se det möblerat.
Helt rätt, felformulerat. Slutsamråd är det och där ska man som du skriver gå genom alla dokument och egenkontroller. Om allt är klart har vi papper en timme efter och får flytta in. Vi lägger upp bilder allt eftersom vi börjar komma tillrätta. Historien slutar inte nu då vi ska bygga pool och lite komplement byggnader. Gjuta betong gångar runt huset samt gjuta mur och hela infarten under nästa år. Lite mer bygglov att söka först....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.