trähandtag trähandtag skrev:
Vad är det för klantskallar. Ankedot: vi hade ett enda arbetsmoment i vårt garagebygge som gjordes av hantverkare (el) o naturligtvis skulle det klantas till, med att inte göra som vi kommit överens om och förstöra det som vi gjort i ordning. När vi själva har gjort o byggt har vi inte lyckats sabba något, än !
Kan hålla med dig här, när andra är iblandade blir det mest bara huvudvärk! :crysmile:

Jag är inte så orolig för att de inte löser detta ändå. Saker händer och det räknar jag med. Däremot känner jag aningen stress över att vi varken har el, vatten eller värme i huset än. Fyra veckor kvar till slutbesiktning..

• Wow
  • Ledsen
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
Någon speciell anledning till att ni bokade in slutbesiktning just om 4 veckor? :thinking:

Torbjärn Torbjärn skrev:
Någon speciell anledning till att ni bokade in slutbesiktning just om 4 veckor? :thinking:
Datumet var mest en riktlinje från början men vi har lyckats följa tidsplanen ganska bra.
Bostaden vi har nu ska hyras ut från årsskiftet så vi behöver de där två veckorna, med avbrott för julfirande, till att fixa inför de nya hyresgästerna.

• Gilla
Torbjärn
  • Laddar…
Aha jag förstår. Hur lång tid tog det från startbesked till slutbesiktning?

Torbjärn Torbjärn skrev:
Aha jag förstår. Hur lång tid tog det från startbesked till slutbesiktning?
Vi fick startbesked 1/2. Började gräva direkt :)

• Gilla
  • Wow
Torbjärn och 2 till
  • Laddar…
NU är golven klara! Otroligt nervöst men det blev grymt bra. Lackas på måndag! Nyrenoverat rum med nylagt blankt golv som reflekterar ljuset från fönstret och taklampan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
Krille4 och 22 till
  • Laddar…
Wow! Snyggt!!

M MPinje skrev:
NU är golven klara! Otroligt nervöst men det blev grymt bra. Lackas på måndag! [bild]

Är det weber desingfloor?

M MackanM skrev:
Är det weber desingfloor?
Det är Finja. Vet inte vad det heter tyvärr :rofl:

Ahhh så tråkigt det är att inte kunna vara i huset och jobba! Tanken var god att veckan skulle ägnas åt att göra ingenting - för första gången sedan februari :thinking:. Men det är förbannat jobbigt och det kryper i kroppen av rastlöshet.
Förhoppningsvis torkar golven som dom ska och vi kan sätta igång igen på onsdag. En tråkig dag kvar..

• Gilla
flimsy
  • Laddar…
Äntligen kan vi gå på golven! Idag ska köket in. Kryllar av elektriker och Vvs-arna ska visa sig någon gång under dagen.
Nyrenoverat tomt rum med kabelhärvor och väntande installationer före köksmontering.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Nyblivenhusägare123 och 7 till
  • Laddar…
Vilken fin yta det blev!

• Gilla
MPinje
  • Laddar…
Hur blir färgen när den har torkat

M MackanM skrev:
Hur blir färgen när den har torkat
Den blir lite ljusare och det bruna dämpar sig lite. Svårt att få en bra bild så man verkligen ser :) Bild på en ljusare nyans av en brunaktig yta med svaga nyansskillnader.
Skapa konto

• Gilla
PellePeps och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.