Blev lite sentimental nu..

Vaknade imorse av ett UFO.. blinkande lampor o muller.. tog en stund och koppla vad det var. Det var plogbilen (!!).. va vadå, så mycket har det väl inte snöat?! var min första tanke.. (nere hos oss är det ofta ok. vägen värre)

Plognosse har inte varit hos oss på 2-3 år hehe.. så det var därför det tog en stund o fatta vad som hände "mitt i natten"..

Insåg att han vet inte om att papps dött än, så han kommer förbi tidigt om vägen däruppe är drevad.. för att pappas hemtjänst inte ska ha några problem att ta sig ner till honom.. (y)

Nu när papps inte finns längre.. är inte tiden så viktig längre på morgonen (maken börjar jobbet några timmar senare). MEN det gör inget att vi ligger på den svängen heller.. kör på samma "schema" som innan.. har ju funkat!

Ska bara tala om för honom att han får ringa mig istället numer.. :cry:

Vinterlandskap med snötäckt väg mellan röda byggnader under klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som sagt, plognisse behövde inte direkt röja på innergården :giggle:

Vacker vinterdag i skåne idag! :cool:

• Gilla
  • Ledsen
Åsa Lund och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Jättefint där du bor!
I princip barmark i Lund nu

• Wow
Snigla
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jättefint där du bor!
I princip barmark i Lund nu
Tackar:giggle:, trivs bra.. vart kär i utsikt och omgivning såfort jag satt foten här på visningen.. (tur jag fick till en visning! ..dvs att köparna blev oense o huset gick tillbaka ut på Hemnet just när jag tittade där.. typ 30 min hann det ligga hehe)..

Jag frågade maken om det var snö kvar i Lund imorse.. (för vi hade allt kvar här).. han sa att det inte var speciellt mycket..

Iof sa han när han kom hem i hm fredags .. (?) dagen det var snöstorm.. att vägarna var (alla olyckor till trots) rena i stort sett hela vägen tills han svänge mot oss haha.. då var allt vitt.. :oops: .. tur att gräset på mittsträngen, på vår privata väg, var så oklippt sedan förra hösten att den var högre än snön (inga snöstavar uppe).. så han kunde följa den o glida nerför backen.. :p

Jättecharmigt att bo i åkerlandskap.. och dalar.. alla tider på året förutom när det snöar o blåser samtidigt!

Ha, har målat lite med vattenfärg … första gången sedan skoltiden! :cool::giggle: (Inte så stora typ a5)

Abstrakt porträttmålning, expressiva färger, stiliserade drag, asymmetri, konstnärlig, marker och vattenfärger, upplivad bakgrund.
Skapa konto

Färgglad teckning, abstrakt stil, hjärta i centrum, ögonliknande former ovanför, varmt och kallt färgschema.
Skapa konto

Abstrakt, färgstark teckning av ansikte med överdrivna drag och spiralmönstrad bakgrund.
Skapa konto

Färgglad, abstrakt målning av blomma med dominerande orangegula toner och blågrön bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Packat upp mitt lilla paket.. en egen batteridriven minimotorsåg ;) perfekt till mig.. som en "normal" skruvdragare i storlek.. och ungefär lika tung (beroende på vilket batteri skruvdragaren har..).

Den tar 12 cm grenar, vilket räcker utmärkt för mig.. och den har en "aktiv" batteritid på 10 min (sen måste man ladda några timmar). Men det räcker, det är inte så att jag ska leka skogshuggare på heltid.. :cool:

Kan inte såga (manuellt) i märkliga vinklar (pga rygg o ledproblem).. och grensaxen (största) tog inte så brett som behövdes.

Maken fnissade lite åt att den såg lite fjuttig ut.. men jag vet vem som kommer vilja låna den iaf!

Förpackning för Groww minisåg, batteridriven, inkluderar laddare och sågblad, grönt och vitt tema, trädgårdsverktyg.
Skapa konto

Svart och grå klämsax ligger på vitt bord nära tangentbord och papperslappar.
Skapa konto

Vitsen är ju att den skulle vara mindre o lättare!

Nu väntar jag på vår (snösmältning iaf) så jag kan prova (y)

• Gilla
Jiji och 5 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Packat upp mitt lilla paket.. en egen batteridriven minimotorsåg ;) perfekt till mig.. som en "normal" skruvdragare i storlek.. och ungefär lika tung (beroende på vilket batteri skruvdragaren har..).

Den tar 12 cm grenar, vilket räcker utmärkt för mig.. och den har en "aktiv" batteritid på 10 min (sen måste man ladda några timmar). Men det räcker, det är inte så att jag ska leka skogshuggare på heltid.. :cool:

Kan inte såga (manuellt) i märkliga vinklar (pga rygg o ledproblem).. och grensaxen (största) tog inte så brett som behövdes.

Maken fnissade lite åt att den såg lite fjuttig ut.. men jag vet vem som kommer vilja låna den iaf!

[bild]

[bild]

Vitsen är ju att den skulle vara mindre o lättare!

Nu väntar jag på vår (snösmältning iaf) så jag kan prova (y)
En sån liten har jag inte sett, men till grenar upp till typ 15cm har jag använt tigersåg. Inget du testat? :)

Fast det kan skaka rätt bra och kanske känns i rygg och leder med

Ramnemark Ramnemark skrev:
En sån liten har jag inte sett, men till grenar upp till typ 15cm har jag använt tigersåg. Inget du testat? :)

Fast det kan skaka rätt bra och kanske känns i rygg och leder med
Joo.. testade tigern förra året..(Ryobi one+ batteridriven) den funkade bra till och kapa grenarna som arboristen sågat av åt oss (lite torrare?).. var dock lite otymplig/tung (obalanserat..) när man försökte sträcka in den mellan grenarna för att såga… och högg ganska bra (alltså fastnade i grenarna så man kände sig som en markvibrator..).

Kanske berodde på att den/sågbladet hamnade lite snett.. när man inte kunde hålla den rakt.

Denna är lite fjuttig.. likaså batteriet .. men det gör den viktmässigt lätt iaf. Kanske samma problem.. men lite skillnad på ”kedja” och blad bör det vara (vet inte vilket som är bättre än dock..)

Down memory lane.. sprang på denna bild från gillestugan och sovrummet nere.. i vårt förra hus (efter renoveringen vi slet med).. fortfarande nöjd över valen vi gjorde i källaren - men muttrar än över att vi aldrig hann njuta av att bo i/med den så att säga!

Okej okej, vi bodde ett tag.. men alla de här sista småsakerna (lister, sista färgklicken osv) ..de gjordes i sista minut.. Allt var bråttom - först till fotograferingen (mäklaren) sedan skulle man hålla ordning till visningen och sedan var det dags att tömma och flytta..

Vardagsrum med blommigt tapet, svart soffa, bokhylla, träkista och vit kamin. Bilden är sned.
Skapa konto

Ett rum med gulrandiga tapeter, brunt golv, tegel, svart bönssäck, trähylla och en digital termometer.
Skapa konto

Före vs efter :)

Snigla Snigla skrev:
Down memory lane.. sprang på denna bild från gillestugan och sovrummet nere.. i vårt förra hus (efter renoveringen vi slet med).. fortfarande nöjd över valen vi gjorde i källaren - men muttrar än över att vi aldrig hann njuta av att bo i/med den så att säga!

Okej okej, vi bodde ett tag.. men alla de här sista småsakerna (lister, sista färgklicken osv) ..de gjordes i sista minut.. Allt var bråttom - först till fotograferingen (mäklaren) sedan skulle man hålla ordning till visningen och sedan var det dags att tömma och flytta..

[bild]

[bild]

Före vs efter :)
Eller kanske efter vs före ?

BengtH BengtH skrev:
Eller kanske efter vs före ?
Hehe, fritt för tolkning.. det ni tycker är "finast" får vara efter :D

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Vem vet, rätt vad det är så blir det modernt med pyjamasrandiga tapeter igen :rofl:

• Haha
Snigla
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vem vet, rätt vad det är så blir det modernt med pyjamasrandiga tapeter igen :rofl:
Tror jag har sett minst tre av tapeterna i affären idag.. som fanns i det huset när vi flyttade in (dvs de här klassiska 70-talsmönstren och färgerna) :)

Allt kommer tillbaka.. :oops::)

• Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Födelsedagstårta med svensk flagga och texten "Grattis till mig idag", glittrande effekter, festlig firande.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 6 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Grattiskram på fölsedan!!!

• Älska
Snigla
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Grattiskram på fölsedan!!!
Tackar, ytterligare ett gnistrande (grått?) hårstrå (mindre?) på huvudet ;)

:beer:

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.