254 läst · 11 svar
254 läst
11 svar
Var skaffar jag en rätt vattenlås för denna diskho? Denna droppar.
Hej, vi behöver byta hela vattenlåset. Men den går ut i ngn slags gemensam utlopp. Hittar inte någon som liknar denna helt. Diskmaskinen är också ansluten under denna diskhon. Måste vi anlita någon?
Redigerat:
Hade en spolningsfirma idag och de rekommenderade byte. Eftersom den var nog inte tätt på ngra platser redan. Du ser tejpen på ett plats. Och jag torkade den idag, men trots det luktar det unkelt under diskhon också.V Vector skrev:
Det är ganska standardiserade prylar. Vattenlåset skall nertill passa i ett 50 mm PVC-rör. Men innan du byter allt tycker jag att du skall prova att skruva isär allt, rengöra och skruva ihop det igen. Var noga med passningen. Det brukar oftast bara vara snett någonstans när det läcker.
A Avemo skrev:
Jo, det trodde jag också att de var standardiserade. Men efter letandet så ändå hittade vi inte ngt likadande. Bilderna blev för ljusa. Så vit och prydligt ser inte rörena ut, det rinner ngn vätska ibland på dom fast inte i stora mängder. Det är mindre läckage. Vi kan inte så mycket om rör såklart.A Avemo skrev:
Öppna först och kontrollera om packningen finns vid tejpen.
Minns jag rätt nu ska det vara en planpackning (svart).
Vårt vattenlås följde med en tillverkad rostfri bänk gjord av Landskrona rostfria.
https://ablandskronarostfria.se/
Minns jag rätt nu ska det vara en planpackning (svart).
Vårt vattenlås följde med en tillverkad rostfri bänk gjord av Landskrona rostfria.
https://ablandskronarostfria.se/
Nu efter vi har haft spolningen igår har jag börjat känna starkare lukt från avloppet i köket. Idag kändes lukten även när jag sköljde disken. Det luktar just som vasken, gammal vask avlopp eller hur ska man säga. Kände den ngn gång innan samt igår innan och nu också efter spolningen av rör.
Kan det vara något värre än tätningar, packningar, eller att man rengör låset mera??
P. S Det verkar att köksavlopp slutar i nedre badrummets avlopp i slutändan...
Kan det vara något värre än tätningar, packningar, eller att man rengör låset mera??
P. S Det verkar att köksavlopp slutar i nedre badrummets avlopp i slutändan...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur utöka golvvärmen och rätta till systemet?
Värmepumpar -
Kan man vara säker att besiktning går rätt till med SBR godkänd?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Fått tillträde till bostadsrätt, kvarglömda saker
Bostadsrätt -
Placera luftvärmepumpen rätt för bästa effekt - inne och ute
Artikelkommentarer -
Svartmögel i hall bostadsrätt?
Ventilation
Tjänster
Populärt i forumet
-
Toalettstol översvämmad, hur är det möjligt?
Vatten & Avlopp -
Ska inte en rörböj hålla mer än 15år?
Vatten & Avlopp -
Kommunen vägrar fixa avloppet på vägen utanför
Vatten & Avlopp -
Vatten från egen brunn, svarta prickar som INTE är mangan.
Vatten & Avlopp -
Grannens nya avlopp för nära dricksvattenbrunn
Vatten & Avlopp