28 800 läst · 111 svar
29k läst
111 svar
Vår renoveringsresa med Ytong-hus från -64
Då har rörkrökarna varit här och kopplat bort lite vatten, radiator och pluggat avlopp.
Ingen trevlig syn bakom badkaret efter 55 år.
Imorgon ska Trotjänaren få jobba lite också.
Ingen trevlig syn bakom badkaret efter 55 år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Imorgon ska Trotjänaren få jobba lite också.
Logga in
Skapa konto
Med hjälp av svågern så har vi rivit bort kakel och klinkers samt 5 cm cement/bruk som man av mån anledning lagt ovanpå det förnämliga tätskiktet av asfalt.
Något fall var det inte att tala om, brunnen låg under dessa 5 cm, så varför man lagt på så tjockt är märkligt. Men nu är det borta, imorgon ska jag ge mig på att få bort asfalten.
Något fall var det inte att tala om, brunnen låg under dessa 5 cm, så varför man lagt på så tjockt är märkligt. Men nu är det borta, imorgon ska jag ge mig på att få bort asfalten.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det höll bra i 57 år med badkar, dock var det fuktbelastat på högersidan mot sonens rum, tapeten hade släppt där och det syntes tydligt att det varit fukt i väggen. Nu händer det ju inget eftersom både bjälklag och väggar är oorganiskt. Hade det varit dusch hade det nog inte hållt så länge. Men dagens tätskikt känns överdrivet i jämförelse med detta.Jonatan79 skrev:
Nu väntar vi in snickaren som ska bila ur brunn och avloppen. Sen ska han riva bort ventilationsschaktet där de nya rören ska komma upp från källaren, bygga nytt schakt och sedan gipsa väggarna. Fönstret ska han byta också.
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 561 inlägg
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 561 inlägg