121 läst · 5 svar
121 läst
5 svar
Var kan man köpa täckmaterial till smart dimmer med mekaniskt vred?
Verkar finnas en del vettiga zigbee-dimmers med mekaniska vred, jag har exempelvis tittat på denna:
Men jag har förtvivlat svårt att hitta snygga material att montera på dom! Skulle gärna ha något i denna stil eller allt i mässing:
Just Buster&Punch går ju att köpa löst men de är ju svindyra. Funderar även på att bara köpa en kopparratt och täcka brytaren med en träplatta.
Finns det inget ställe som säljer detta med stort sortiment? Det enda jag hittar under 500-lappen är en stor vit plastratt….

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men jag har förtvivlat svårt att hitta snygga material att montera på dom! Skulle gärna ha något i denna stil eller allt i mässing:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Just Buster&Punch går ju att köpa löst men de är ju svindyra. Funderar även på att bara köpa en kopparratt och täcka brytaren med en träplatta.
Finns det inget ställe som säljer detta med stort sortiment? Det enda jag hittar under 500-lappen är en stor vit plastratt….
Kanske en sådan här och borra upp såd en passar på axeln, sätta en liiiten klick silikon i hålet och trycka på vredet, det ju gå att ta bort och byta dimmern med. Är det trycktändning på dimmern, så får inte borrningen bli för djup.
https://finicc.se/products/rimini-1...56345731256&pr_ref_pid=9256345796792&pr_seq=u
https://finicc.se/products/rimini-1...56345731256&pr_ref_pid=9256345796792&pr_seq=u
En 3d printer kanske kan lösa det?
Är ju rätt enkla detaljer du efterfrågar.
Lite osäker på det guldiga, om det går att få snyggt men den svarta biten går definitivt
Är ju rätt enkla detaljer du efterfrågar.
Lite osäker på det guldiga, om det går att få snyggt men den svarta biten går definitivt
EDIT På det hela, vill TS ha en svart täckning, så går det att ta en svart plastbit och såga/borra till så den passar. Sen det med att printa, kanske inte går så bra i detta.J jonaserik skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ny 3d skrivare med huv, vad köpa?
3D-skrivare -
Klämskydd till limklämmor. Ändskydd. Var köpa? Bessey.
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vart kan man köpa massagolv som privatperson?
Golv -
Bandsågsblad var köpa
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Var kan man köpa sån här ska skruvas mot taket fäster lampan med en sk
Belysning