30 210 läst · 54 svar
30k läst
54 svar
Vår badrumsrenovering 2014
Medlem
· Västernorrland
· 52 inlägg
Läcket!!
Medlem
· Västra Götaland
· 139 inlägg
Väldigt snyggt jobbat men ännu bättre är den dokumentationen, kul och nyttig läsning!
Medlem
· Blekinge
· 207 inlägg
Nisch för extra toarulle: vilken bra idé!
Håller med, bra jobbat
Håller med, bra jobbat
Kul med tavlan och en burndown chart Värdefull dokumentation och reflektioner av projektet och jag är riktigt imponerad av ditt jobb och detaljerna som verkligen höjde slutresultatet. Tvättnedkastet var en riktigt snygg lösning.
Tack för all gensvar, riktigt kul!
Jag hade själv gärna hittat den här posten innan jag började själv. Postit-lapparna är nog det jag mest av allt vill föra vidare, de fick (mer än jag trodde) min sambo att faktiskt se att det hände något varje dag som jag var i badrummet istället för att "hjälpa till" med resten av hemmet. (I badrummet såg hon ju knappt någon skillnad förrän jag började kakla...) Det är ju målet och att man ser att man närmar sig det som får ett förhållande att överleva renoveringsprojekt. Vi kunde peppa varandra framför postit-lapparna.
Och så en bild på tvättnedkastet nerifrån.
Jag hade själv gärna hittat den här posten innan jag började själv. Postit-lapparna är nog det jag mest av allt vill föra vidare, de fick (mer än jag trodde) min sambo att faktiskt se att det hände något varje dag som jag var i badrummet istället för att "hjälpa till" med resten av hemmet. (I badrummet såg hon ju knappt någon skillnad förrän jag började kakla...) Det är ju målet och att man ser att man närmar sig det som får ett förhållande att överleva renoveringsprojekt. Vi kunde peppa varandra framför postit-lapparna.
Och så en bild på tvättnedkastet nerifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra jobbat och bra information. Vad använde du för rör till tvättnedkastet? Jag såg att lorens här på BH använde ett ventilationsrör. Jag ska göra en liknande lösning i höst/vinter när vi gör vårt badrum
Snyggt jobbat, blir inspirerad kanske ger jag mig på något liknande framöver.
Liten undring. Av bilderna att dömma har du duschhörnet precis bredvid dörren. Jag vill göra på liknande sätt men är orolig för att golvet kommer vara blött vid entren så fort någon duschat - något du upplevt? Vad är måttet mellan innerkarm och vägghörn, samt vad har du för storlek på duschhörnet - om du orkar.
Liten undring. Av bilderna att dömma har du duschhörnet precis bredvid dörren. Jag vill göra på liknande sätt men är orolig för att golvet kommer vara blött vid entren så fort någon duschat - något du upplevt? Vad är måttet mellan innerkarm och vägghörn, samt vad har du för storlek på duschhörnet - om du orkar.
Som så många redan sagt: Väldigt bra jobbat. Framför allt, vilken enorm noggrannhet och känsla för detaljer!
Eftersom du har tänkt igenom allt så i detalj, undrar jag: Funderade du på att använda EPS-cement, plus flytspackel?
Eftersom du har tänkt igenom allt så i detalj, undrar jag: Funderade du på att använda EPS-cement, plus flytspackel?
Väldigt bra dokumenterat och planerat. Ska läsa denna mer noggrant när jag gör mitt eget badrum.
Noggrant utfört, stor eloge för det, man tänker ofta inte på mycket jobb som ligger bakom det hela.
Jag hade skippat nischer och "muren" vid toan, likaså tvättnedkastet. Less is more.
Tack för en bra tråd, jag uppskattar du delar med sig till oss andra, speciellt lite annorlunda lösningar.
Noggrant utfört, stor eloge för det, man tänker ofta inte på mycket jobb som ligger bakom det hela.
Jag hade skippat nischer och "muren" vid toan, likaså tvättnedkastet. Less is more.
Tack för en bra tråd, jag uppskattar du delar med sig till oss andra, speciellt lite annorlunda lösningar.
HejRamnemark skrev:
Jag hade lite tur och fick ett överblivet rör i rostfritt från en liten livsmedelsindustri i närheten av där min föräldrar bor. Men innan dess så var det väll ventillationsrör som jag hade i tanken. Det är ju viktigt att det inte är några skarvar innuti som kan förstöra kläder. Mitt är 30 cm i diameter, inga kläder eller handdukar fastnar. Skulle möjligen gå med 25 cm också.
Hej!Hoppehare skrev:Liten undring. Av bilderna att dömma har du duschhörnet precis bredvid dörren. Jag vill göra på liknande sätt men är orolig för att golvet kommer vara blött vid entren så fort någon duschat - något du upplevt? Vad är måttet mellan innerkarm och vägghörn, samt vad har du för storlek på duschhörnet - om du orkar.
Eftersom vi har ganska mycket lutning kring dörren, 1:20 under 20 cm (De två yttersta 10x10-plattorna) så rinner det egentligen aldrig ut något vatten när man duschar.
Dock är det ju inte optimalt att ha handdukarna på andra sidan dörren eftersom man får gå förbi dörren och hämta handduken. Vi hittade dock aldrig något sätt att bygga annorlunda, så det fick bli så.
Det är ca 100 cm mellan hörnet och dörrkarmen, och duschen är 90x90.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat: