38 349 läst · 683 svar
38k läst
683 svar
Valsedelbåset
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Trodde du förorda individuell frihet. Och nu vill du förbjuda saker.. Dont go there
Jag blir ju mer och mer säker på att Anders inte finns på riktigt, typ som hästar och Skellefteå
För att vara lite halvt on topic så hade vi tre eller fyra bås med valsedlar och fyra eller fem röstbås. Jag räknade uppenbarligen inte så noga
För att vara lite halvt on topic så hade vi tre eller fyra bås med valsedlar och fyra eller fem röstbås. Jag räknade uppenbarligen inte så noga
Renoverare
· Stockholm
· 18 319 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 638 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 638 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 319 inlägg
Cykla i stan går snabbare än moppe.BirgitS skrev:
Det är nog snarare Uber än jag som ska betala dem bättre. De lägger reda på en fast kostnad på typ 60 kronor plus procent på maten.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 638 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 638 inlägg
De väljer ju moppe för att de då hinner med fler leveranser och alltså tjänar mer. Det är ju du som betalar Uber och därmed indirekt buden.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 319 inlägg
De skulle hinna lika mycket eller mer på cykel då de kan köra mot rött och mot enkelriktat. De kör dessutom sletna trötta gamla moppar.BirgitS skrev:
Uber skulle kunna hyra ut elcyklar/elmoppar till dem. Det stinker satan med deras trötta gamla moppar.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 638 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 638 inlägg
Cyklister får köra mot rött lika lite som moppeåkare.AndersMalmgren skrev:
Naturligtvis är de tvungna att köra gamla billiga moppar eftersom det är vad de har råd med.
Uber köper inget mer än absolut nödvändigt åt buden, det är ett gigföretag.
Renoverare
· Stockholm
· 18 319 inlägg
Jag har aldrig fått böter för det, blivit stoppad massor gånger. En bra fördel och varför man altid är snabbare på cykel i stadstrafiken .BirgitS skrev:
Nu ska jag gå på krogen och äta middag. Ha en fin kväll proletärer!
Edit: så om man är fattig får man miljöförstöra. Intressant
Redigerat:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Nån som har koll på hur valdeltagandet kan vara 109% i ett distrikt?
https://resultat.val.se/val2022/prel/KF/valdistrikt/01/0127/0008
https://resultat.val.se/val2022/prel/KF/valdistrikt/01/0127/0008
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 638 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 638 inlägg
Naturligtvis var inte valdeltagandet 109 % och själva informationen har redan varit uppe i tråden. Det håller på och utreds vad som har blivit fel.Snailman skrev:
Det inträffade något liknande vid förra valet (tror jag det var) då redan räknade valsedlar för MP försvann och när folk började leta efter dem så dök de och råkade bli räknade en gång till.
Renoverare
· Stockholm
· 18 319 inlägg
"Råkade"BirgitS skrev:Naturligtvis var inte valdeltagandet 109 % och själva informationen har redan varit uppe i tråden. Det håller på och utreds vad som har blivit fel.
Det inträffade något liknande vid förra valet (tror jag det var) då redan räknade valsedlar för MP försvann och när folk började leta efter dem så dök de och råkade bli räknade en gång till.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 638 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 638 inlägg
Det är förbjudet att gå mot rött ljus också, men just det är inte straffbelagt, däremot om man då orsakar en olycka kan man bli fälld för vårdslöst beteende eller liknande.AndersMalmgren skrev:
Moped klass II lyder under exakt samma trafikregler som cyklar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Fordonsregler/Moped/Moped-klass-II/
Det kan ju inte gå särskilt snabbt att komma fram om man ofta blir stoppad.
Det är inte förbjudet för någon så även du får göra det.AndersMalmgren skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 638 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 638 inlägg