Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Tokslut Tokslut skrev:
Annie var farlig för Sverige,
Är du så blåögd att du inte ser igenom ett PR-trick?

• Gilla
oobum och 3 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag är så blåögd att jag tror på vad folk säger

• Haha
  • Gilla
oobum och 1 till
  • Laddar…
Snailman
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det är rätt underhållande när någon säger något riktigt dumt, att låtsas ta dem på allvar.

Hon sa väl först att bidragen skulle dras in och att de skulle försörja själva och sedan att de skulle få låna en slant som de sedan skulle få betala tillbaka.

Det blev ju inte mindre utopiskt med de tilläggen.

K
Snailman Snailman skrev:
Det är rätt underhållande när någon säger något riktigt dumt, att låtsas ta dem på allvar.

Hon sa väl först att bidragen skulle dras in och att de skulle försörja själva och sedan att de skulle få låna en slant som de sedan skulle få betala tillbaka.

Precis. Det hade förmodligen begränsat antalet som kom hit. Och de som trots detta system ändå kom hit hade antagligen varit ambitiösa, lärt sig svenska och varit bra för Sverige.

Snailman Snailman skrev:

Japp det var precis vad hon sa, helt fri invandring men inga bidrag. Hur ska det gå till, visst på sommaren kanske de kan bo under klar himmel men på vintern behöver de tak över huvudet.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Är det verkligen ett mysterium att det skiljer någon röst på sista raden när man räknar miljontals röster om och om igen?
Nä, men 30 av 7379, det är ju nästan en halv procent.

B b8q skrev:
Nä, men 30 av 7379, det är ju nästan en halv procent.
Ja, det var väl någon som läste fel helt enkelt när det skulle matas in i datorn. Femman näst sist blev en åtta eller tvärt om.

Det här är ju helt klart nackdelen med full transparens. För att det absolut ska bli rätt så räknar man alla röster om och om och om och om igen och redovisar precis allt så att ingen ska ha anledning att misstro systemet.

Givetvis så står det då någon neandertalare i leden och gapar om valfusk bara för att det inte blev exakt lika fem gånger på rad.

Det är mer sannolikt att Bertil hade skitiga glasögon än att någon slängde in några extra valsedlar efter första rösträkningen.

• Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
Snailman
K Kallebo skrev:
Precis. Det hade förmodligen begränsat antalet som kom hit. Och de som trots detta system ändå kom hit hade antagligen varit ambitiösa, lärt sig svenska och varit bra för Sverige.
Nu är det ju lite väl riskfritt att utlova att ta bort bidragen här i landet, det är ju inte direkt så att C är nära att få 51% av rösterna, det enda partiet jag skulle kunna tänka mig att de möjligen fått med sig på att ta bort bidragen till immigranter hade varit SD och det hade ju varit det parti de allra minst vill samarbeta med, tom mindre än V.

Då var valet slut och tråden har spårat ur, så jag stänger den.

/Moderator

• Gilla
  • Älska
Blodsoppen och 12 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.