Status
Inte öppen för fler kommentarer.
M max-66 skrev:
Peter Hultqvist upptäckte något /…/
Peter Hultqvist bröt sitt dyra och heliga löfte./…/
Han gjorde det av ett skäl. Han ville till vilket pris som helst [behålla] makten.
Typ så. :geek:

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sluta tramsa dig nu
Detsamma!

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag gissar kvalificerat baserat på mina minnesbilder av mediabilden vid de senaste valen. Som jag skrev är det sannolikt ett marginalproblem, men likt @AndersMalmgren är min bild att det främst är ett vänsterproblem i den mån det är ett problem.
Men mediebilden är inte objektiv och inte fakta. Enligt Anders är ju alla moderater så smarta och alla socialdemokrater dumma i huvudet (eller något liknande) och då kommer man ju lätt till slutsatsen att moderaternas fusk inte upptäcks.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Jag tycker wikipedialänken tidigare stärker våra killgissningar. S är starkt överrepresenterade.
För tredje gången den sidan är inte objektiv och avspeglar inte allt fusk som har inträffat eftersom den naturligtvis inte kan lista fusk som inte har upptäckts.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Tokslut Tokslut skrev:
Ser ut som att sossarna fuskat här med

[länk]
Det där har redan varit uppe i tråden och än så länge är det ingen som vet vad som har hänt så din slutsats är felaktig tills man vet.

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Lätt att vara efterklok vi moderater har velat gå med i Nato sedan starten.

Så sent som i november sade han att han skulle avgå om vi ansökte. Ulf har å andra sidan inte sagt det ni försöker hävda, åtminstone inte på det sättet som ni hävdar.
Ingen glömmer väl Moderaternas ”öppna era hjärtan” det måste ha varit fruktansvärt smart, för det är fortfarande ingen som begriper hur Moderaterna tänkte då…

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det där har redan varit uppe i tråden och än så länge är det ingen som vet vad som har hänt så din slutsats är felaktig tills man vet.
Vad är min slutsats då?

BirgitS BirgitS skrev:
För tredje gången den sidan är inte objektiv och avspeglar inte allt fusk som har inträffat eftersom den naturligtvis inte kan lista fusk som inte har upptäckts.
Nej men det är ju en tydlig indikation på fuskbalansen mellan partierna. Om fler uppdagas så skulle fördelningen vara mer eller mindre oförändrad

BirgitS BirgitS skrev:
Men mediebilden är inte objektiv och inte fakta. Enligt Anders är ju alla moderater så smarta och alla socialdemokrater dumma i huvudet (eller något liknande) och då kommer man ju lätt till slutsatsen att moderaternas fusk inte upptäcks.
Du länkar ju själv konstant media som källa, gärna SVT

Nissens Nissens skrev:
Ingen glömmer väl Moderaternas ”öppna era hjärtan” det måste ha varit fruktansvärt smart, för det är fortfarande ingen som begriper hur Moderaterna tänkte då…
Nej där var M och S lika korkade. Jag har egentligen inget problem med att öppna mitt hjärta temporärt för flyktingar (helst hjälpa dem på plats men ibland krävs det att vi tar in flyktingar). Problemet är när vi ger dem svenskt medborgarskap. Enda invandringen som ska resultera i medborgarskap är arbetskraftsinvandring.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Nissens
Nej där var M och S lika korkade. Jag har egentligen inget problem med att öppna mitt hjärta temporärt för flyktingar (helst hjälpa dem på plats men ibland krävs det att vi tar in flyktingar). Problemet är när vi ger dem svenskt medborgarskap. Enda invandringen som ska resultera i medborgarskap är arbetskraftsinvandring.
Va? Det var ju Reinfeldt som var statsminister, han representerade Sverige och sade de dumheterna. Han sade även att han hade flugit över Sverige och sett hur mycket skog vi har, och att vi då har massor med plats att ta emot människor.

Vad en moderatledare och tillika statsminister säger kan du knappast lasta vänstern för.

• Gilla
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Va? Det var ju Reinfeldt som var statsminister, han representerade Sverige och sade de dumheterna. Han sade även att han hade flugit över Sverige och sett hur mycket skog vi har, och att vi då har massor med plats att ta emot människor.

Vad en moderatledare och tillika statsminister säger kan du knappast lasta vänstern för.
Hade ju precis lika gärna kunnat varit en S partiledare som sade det. Nya Moderaterna med Reinfeldt i spetsen var ju ett väldigt vänstervridet M. Det var ju dessutom S som öppnade portarna på vid gavel 2015 inte M.

Jag är verkligen inte nöjd med M. Men de är det bästa riksdagspartiet Sverige har. På sikt tror jag MED kan komma stort.

• Gilla
Mortsken
  • Laddar…
Nissens
Hade ju precis lika gärna kunnat varit en S partiledare som sade det. Nya Moderaterna med Reinfeldt i spetsen var ju ett väldigt vänstervridet M. Det var ju dessutom S som öppnade portarna på vid gavel 2015 inte M.

Jag är verkligen inte nöjd med M. Men de är det bästa riksdagspartiet Sverige har. På sikt tror jag MED kan komma stort.
Nej, inget annat parti hade kunnat säga så, och gjorde det inte heller. Och som sagt, det var Sveriges Moderate statsminister som sade det.

Man undrar ju fortfarande om han menade att de skulle bo i skogen…

Detta måste bero på att Moderaterna är Übersmarta enligt din världsbild.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag är ingen vän av @AndersMalmgrens debattstil, men jag delar ofta hans underliggande uppfattning. Att mediabilden inte är objektiv håller jag med om, men när man börjar i den, för att sen komma på att den är ofullständig när den visar sig inte stödja ens tes, då tycker jag att man kan vara lite försiktig.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Har 22dec ungefär uppe å 19 i källaren. Ingen värme på i huset. Så förutom varmvattnet så finns det inte så mycket att klaga på jusy nu.
(Värmepumpen står på 19degC

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.